NAS instellen

vanschagen

Gevestigd lid
hallo
ik heb een Synology NAS 115j.
maar ik kan geen mappen kompleet kopieren ,de map namen worden over gezet ,en onderliggende map namen,maar niet de in houd van mappen.
wie zou voor mij met teamviewer het voor mij willen instellen???
ik denk zelf dat het een machtigings instelling is ,maar ik heb daar geen verstand van.
graag iemand die ik ken die dat doet.
ik hoor het graag.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Ik kan je er vermoedelijk wel mee helpen inderdaad. :) Lijkt inderdaad op een rechtenprobleem.
Je probeert mappen en bestanden van je pc te kopiëren naar je NAS neem ik aan?

graag iemand die ik ken die dat doet.
Je kent mij niet maar misschien is dat geen probleem?

vanschagen

Gevestigd lid
ja mappen van MAC naar NAS slepen ,maar de map namen komen wel in de nas,maar niet de inhoud van de map die kopieert hij niet.
wil je dat met teamviewer voor me in stellen???
dit zegt Synology na dat ik ze gecontact heb.
Thank you for contacting Synology support.

Please use Google Chrome browser to "drag and drop" the folders to the NAS. Since the compatibility issue, other web browsers may not be able to upload the folders to the NAS by "drag and drop".

vanschagen

Gevestigd lid
nee niet gekeken,maar ik heb gewoon hulp nodig.
engels kan ik niet ,en ik snap van al die termen ook niets.

vanschagen

Gevestigd lid
nee niet gekeken,maar ik heb gewoon hulp nodig.
engels kan ik niet ,en ik snap van al die termen ook niets.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Black Tiger zal later vandaag wel weer van de partij zijn.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Wat betreft de mail van Synology; zij schrijven dus dat je met Google Chrome moet inloggen op jouw NAS en dan mappen inclusief bestanden kan overzetten.

Anjo

Gevestigd lid
Ik persoonlijk denk dat de basisinstellingen al niet goed staan op de NAS.
Gedeelde map aangemaakt?
Jezelf admin rechten gegeven?

Als je synology assistent draait , kun je met MAPSTATION een directe link leggen naar je MAC , dan zou enkel ingeven naam/WW toegang geven tot de totale inhoud op de NAS partitie en moet kopiëren wel lukken.
Andere optie is Cloudstation installeren en dat gebruiken.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Wat Synology zegt is dat vanwege een compatibiliteist problemen met andere browsers, je Google Chrome moet gebruiken om die mappen naar je NAS te slepen.
Als je dat nu doet met bijv. Safari kun je dit soort problemen krijgen. Kun je het eens met Chrome proberen?

Als de folders wel goed terecht komen op de NAS, heb ik zelf het idee dat de basis instellingen op de NAS wel goed staan maar ik wil best wel even voor je kijken. Ik ken echter niets van MAC, dat zeg ik er eerlijk bij.
Dus als je wilt a.u.b. even met Google Chrome proberen in hoeverre dat het daarmee lukt.

Je kunt ook de tip van Anjo gebruiken v.w.b. Mapstation dat is misschien zelfs nog eenvoudiger.

Als het daarmee ook niet lukt, stuur me dan even een pm dan maken we een afspraak voor een teamviewer sessie, dan wil ik de instellingen van de NAS best voor je nakijken.

Anjo

Gevestigd lid
@ Black Tiger

Ik weet ook nagenoeg niks van MAC en dat OS, er staat me iets bij dat je bonjour en evt airplay moet aanzetten.

Mss kun je daar ook naar kijken?

vanschagen

Gevestigd lid
Wat Synology zegt is dat vanwege een compatibiliteist problemen met andere browsers, je Google Chrome moet gebruiken om die mappen naar je NAS te slepen.
Als je dat nu doet met bijv. Safari kun je dit soort problemen krijgen. Kun je het eens met Chrome proberen?

Als de folders wel goed terecht komen op de NAS, heb ik zelf het idee dat de basis instellingen op de NAS wel goed staan maar ik wil best wel even voor je kijken. Ik ken echter niets van MAC, dat zeg ik er eerlijk bij.
Dus als je wilt a.u.b. even met Google Chrome proberen in hoeverre dat het daarmee lukt.

Je kunt ook de tip van Anjo gebruiken v.w.b. Mapstation dat is misschien zelfs nog eenvoudiger.

Als het daarmee ook niet lukt, stuur me dan even een pm dan maken we een afspraak voor een teamviewer sessie, dan wil ik de instellingen van de NAS best voor je nakijken.

heb je face book???????

Bovenaan Onderaan