Nieuws Natioanaal Computer Forum gaat ook naar XenForo 2.1.0

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Ik ben bezig met de voorbereidingen om het NCF ook naar XenForo 2.1.0 te brengen.
Gezien de ervaringen opgedaan met dit forum ben ik nu eerst bezig de database van UTF8 naar utf8mb4 te brengen.
Dat is nu aan de gang en aangezien de database bijna 4 GB groot is, is dit een langdurige taak.

Is de conversie naar utf8mb4 gedaan - wordt het tijd via admin die add-ons te verwijderen die niet meer nodig zijn en met betrekking tot de stijlen zal ik ook per stijl het een en ander in de Extra.Less template moeten verwijderen, zodat na de upgrade FontAwsome 5 zonder problemen geïmplementeerd wordt.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Beetje tegenslag ontmoet.
Ik had de zipfile geuploaded en op server uitgepakt.

Twee dingen vielen mij daarbij op: na het uitpakken van de bestanden bleek het forum niet uitgeschakeld en via de install kreeg ik de melding dat er geen upgrade bestanden gevonden waren.
Heel vreemd.

Nu worden dezelfde bestanden via FTP geupload en thans is het NCF forum wel uitgeschakeld met de upgrade melding.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
De FTP Upload is nog steeds bezig; het betreft zo'n 4800 bestanden die geupload dienen te worden.
Resterend zijn ca 1100 bestanden die nog aan de beurt komen.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Goed nieuws - de FTP-upload is gereed gekomen en de site van het NCF wordt thans geupgrade naar XenForo 2.1.0.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Het rare probleem dat de Contact Opnemen link bij het NCF niet werkte, waar die eerst wel gewerkt heeft was een vervelend probleem.
In de vorige XenForo versie was de net uitgebrachte proefversie van Guest Inlog door de eigenaar van het NCF geïnstalleerd geweest.
Sinds kort wist ik pas dat de contact link voor gasten niet werkte, ze moesten of geregistreerd zijn of lid worden.

Ik dacht bij mezelf om de gebruikerspermissies maar eens te controleren en ja hoor - voor gasten was het contactformulier gebruiken uitgeschakeld.
Nadat ik dat weer hersteld had, werkte de contactlink ook weer normaal - dus ook voor gasten!

Add-ons kunnen soms rare problemen veroorzaken.

Bovenaan Onderaan