Opgelost Nationaal Computer Forum niet bereikbaar

ShadyAngel

Vaak hier
De snelheid van NCF en PCS varieert inderdaad, soms zie ik rechts bovenaan een paar seconden een balkje
Trouwens NCF is bij mij nu wel onbereikbaar. Een half uurtje geleden was dit probleem er nog niet.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
@porrelaar Je bent zeker niet de enige, ik heb hier ook al melding van gemaakt. Maar het probleem is moeilijk te vangen. Zo was ik aan het proberen om te zien of het misschien op vaste tijden gebeurde, maar dat lijkt niet het geval.
Eerder wilde het wel eens rond 00.28 langzaam gaan, gisteren of eergisteren was het even na 02.00 uur totaal niet vooruit te branden en gisteren om 00.43 uur duurde het 7 seconden voordat het forum open ging, 5 seconden voor een bericht te openen en 5 seconden voor een reactie te plaatsen. Echter nauwelijks een minuut later ging het weer erg snel als vanouds.
Eergistermiddag hetzelfde als ShadyAngel, even kort een balkje wat je dan rechtsboven ziet lopen. Gebeurde maar twee of 3 keer en daarna weer goed.
Deze wisseling maakt het heel erg moeilijk om de vinger op een oorzaak te leggen.

Echter, als dit probleem zich voordoet met zowel PCS alsook NCF, dan kan dit zijn omdat deze hetzelfde geconfigureerd zijn, als ik me niet vergis tenminste. Deed Abraham dat niet?
Misschien is het een cache issue, dat als hij de cache aan het verversen is, dat het dan opeens traag is. Dat zou men kunnen testen door op een van de forums eens met de cache instellingen te spelen en dan te zien of het verschil maakt met het andere forum.
Is maar een voorbeeld, het zou ook heel iets anders kunnen zijn.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Ook dat snap ik niet, omdat dit forum tot de snelste behoort.

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Ik ervaar hetzelfde als Porrelaar. Alleen heb ik het meestal niet bij het NCF, wel hier op PIEP.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Tja Abraham54, je ziet dat ik echt niet de enige ben. En ik begrijp het ook niet omdat het niet op gezette momenten gebeurt.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Alweer een probleem op server S210 waarop het NCF draait.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Probleem is opgelost - het forum was even heel traag.

predator

Bekend gezicht
Ik heb op beide geen problemen, niet met de snelheid of met het plaatsen van berichten lopen beide altijd prima.
Heb het nu net nog geprobeerd op beide forums berichten geplaatst en mijn avatar aangepast op NCF ging prima en snel.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Dat was eerder vandaag dus even niet zo makkelijk - het duurde bijna een minuut voordat ik iets gepost kreeg.
Daarom ook het gegeven van mijn melding vandaag.

predator

Bekend gezicht
Precies het ging mij ook meer omdat ik de eerdere reacties gelezen had en dat best wat vreemd vond, omdat ik eigenlijk nooit dat soort problemen ondervind als ik op een van de fora's bezig ben met de snelheid of berichten plaatsen erop.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Het NCF staat op server S210 van Antagonist en vrijwel iedere week is er wel wat met die server.
Misschien draaien er wel een aantal Magento websites op die server - die software staat erom bekend, dat het servers zwaar kan belasten.

predator

Bekend gezicht
Zal ik vast in het lichtste belaste deel van de server zit Abe..;) maar ik was ook al een tijdje niet meer op NCF geweest ...
Heb al die ellende dan gemist.

gouwepeer

Vaak hier
Het NCF staat op server S210 van Antagonist en vrijwel iedere week is er wel wat met die server.
Misschien draaien er wel een aantal Magento websites op die server - die software staat erom bekend, dat het servers zwaar kan belasten.
Met containerisatie waarbij per pakket een vaste hoeveelheid RAM en CPU staat gereserveerd mag dat eigenlijk niets uit maken.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Met containerisatie waarbij per pakket een vaste hoeveelheid RAM en CPU staat gereserveerd mag dat eigenlijk niets uit maken.
In principe moet ik jouw daar gelijk in geven, feit blijft dat S210 vaak problemen heeft.

gouwepeer

Vaak hier
Dat S210 vaker problemen heeft geeft aan dat er dan iets met de server zelf niet goed is. Maar dat moeten ze bij Antagonist kunnen monitoren lijkt mij. Aangezien de servers dubbel tot 4 dubbel zijn uitgevoerd heb ik het vermoeden dat er iets met de synchronisatie tussen de schijven (hoofd en back-up) mis is.

Bovenaan Onderaan