• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Helpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Discussie Nederland heeft een nieuw logo!

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.972
Punten
113
Leeftijd
65
Niet schrikken, er zit een een tulp in verstopt!

Kosten: twee ton. Het beeldmerk combineert twee symbolen: NL en een gestileerde, oranje tulp.
Het logo vervangt het 'tulpje Holland' van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen dat tot
nu toe veel werd gebruikt.
Vervanging

Dat oude logo was dringend aan vervanging toe, vonden de ministers Kaag (Buitenlandse Handel) en
Wiebes (Economische Zaken).

Het logo moet minder promotie uitstralen en meer inhoud. Op het Songfestival in Rotterdam volgend
jaar moet het logo net zo schitteren als Duncan Lawrence deed in Tel Aviv.

'Positief voor de export'

Minister Kaag is er blij mee. Volgens haar is een eenduidig internationaal imago 'positief voor de export
en het aantrekken van investering en talent'.

Ministeries en ambassades kunnen het nieuwe logo vanaf januari gebruiken. Ook andere organisaties
die in een project samenwerken met de rijksoverheid kunnen het logo inzetten.

HansGU

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
151
Punten
63
Leeftijd
75
Zijn ze nou helemáál gek geworden? Opnieuw geldsmijterij over de ruggen van Jan met de pet! Het wil maar niet ophouden !
Het logo moet minder promotie uitstralen en meer inhoud ???? AN ME HOELA. Weg met dit soort ministers !

DonWoozy

Gevestigd lid
Lid geworden
21 mei 2019
Waarderingsscore
142
Punten
43
twee ton :-o dat is toch niet normaal. Voor zo'n simpel en basic logo. Triestig

Kate

forumheks
Lid geworden
8 nov 2019
Waarderingsscore
186
Punten
43
Verdikkie, weer te laat! Mijn kleindochter tekent heel goed en ze is heel creatief. Zou dit wel Europees aanbesteed zijn? Tot dit bedrag moest dat in mijn gemeentelijke tijd.

Korrigan

6-tiger met gebreken.
Lid geworden
19 jan 2019
Waarderingsscore
98
Punten
28
Leeftijd
64
Natuurlijk komt eerst het idee. Dan een werkgroep. Vergaderen en daarna een diner. Goed voor het moraal. Dan een geschikt bureau vinden. Die doet weer hetzelfde. Meerdere keren terug met het ontwerp, Dan weer moet de opdrachtgever met de uitvoerder weer onder genot van een diner of lunch overleg. En dat alles mag gedeclareerd worden. Tja, dat mag wat kosten. Het logootje zelf is met een paar tientjes wel betaald. De rest is overhead.

HansGU

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
151
Punten
63
Leeftijd
75
Schandalig in één woord!

• Like
Waarderingen: Kate

Kate

forumheks
Lid geworden
8 nov 2019
Waarderingsscore
186
Punten
43
Ik bedenk net dat onze Artstudio, Dotchiejack en Erik het samen toch iets zuiniger en verrassender gedaan hadden. Een tulp is wel erg afgezaagd. En op het Songfestival: dan moet daar maar iemand naar toe met " tulpen uit Amsterdam".

Ad Becude

Bekend gezicht
Lid geworden
29 nov 2018
Waarderingsscore
351
Punten
63
Leeftijd
72
Verdikke Kate, ben je er ook weer....hartelijk welkom

• Like

Enigma147

Junior lid
Lid geworden
15 dec 2018
Waarderingsscore
26
Punten
18
Leeftijd
52
Twee ton, daar begint het pas mee, vermoed ik. Hierbij denk ik aan websites die aangepast moet worden, briefpapier dat met het nieuwe logo gedrukt moet worden en de oude vernietigd, En dingen als stropdassen en andere snuisterijen.
Ik denk dat er al snel een nulletje achter kan.

• Like

HansGU

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
151
Punten
63
Leeftijd
75
Wanneer jullie goed luisteren dan kun je mijn tanden horen knarsen.

Bovenaan Onderaan