Stoofvleessaus is bij ons gewoon een warme saus zoals warme currysaus voor bij de loempia.
Nou bij ons in de buurt in Belgie niet. Daar noemen ze dat zuurvlees en zuurvleessaus. Maar feitelijk is dat hetzelfde.
Echter stoofvlees kost dus duur en stoofvleessaus niet, maar daar zitten dan ook geen brokken vlees in zoals het hoort bij zuur vlees.
Schijnbaar zitten er dus ook nog verschillen in de streken in Belgie.
Het gaat me niet om de aardappelen want die zijn overal duurder geworden, maar al twee jaar geleden was het zuurvlees (stoofvlees) al zo duur in België en dan gaat het echt om het stoofvlees waar ik het over heb.
Toen ik dat vroeg zei de friture dat ik dan stoofvleessaus moest nemen want dat was goedkoper maar dan had je geen vlees. Een andere friture hier in België zei hetzelfde. Om die reden halen we de friet nu ook lokaal want wij hebben graag friet zuurvlees met mayo, maar niet voor 7,50.
Ja hier in de buurt in België verkopen ze ook satésaus, maar lang niet overal. Jammer genoeg pas weer een relatief nieuwe frituur hier gestopt of failliet gegaan, weet ik niet, die had ook lekkere friet.
Dat van die kookworst was me niet bekend, dan moet ik nog eens zien als ik een kookworst bij de Lidl in België haal als ze die daar hebben. Valt me trouwens wel op dat de suikerklontjes daar zowat de helft goedkoper zijn dan bij ons. Hier kosten suikerklontjes (die wat wij gebruiken) 1,99 en bij de Lidl in Belgie is dezelfde maat en hoeveelheid slechts 1,09.
Belgische mayo en daar dan nog citroen bij doen? IEKS... da's zuur. Engelse pickles saus.... is dat niet gewoon piccalilly? Dat kennen wij nog van vroeger, is niet zoet. Heb nog een potje in de ijskast staan wat ik eens gekocht heb. Was af en toe ook wel lekker.
Hahaha tomatensap drink ik (als ik het ooit heb) ook alleen met tabasco, maar dat is niet om het te ontzoeten maar om het scherp te maken, lekker pittig.
Ooit eens enkele decennia geleden geleerd.
Selderzout zal het dan best minder zoet maken neem ik aan, maar als ik al zie dat je zelfs bij de Belgische mayo nog citroen doet, dan ben je echt meer een zuur liefhebber lijkt me.
Misschien is dat nog wel gezonder, want suiker is sowieso niet goed.
Dju... en bedankt... nu krijg ik ook zin in tomatensap met tabasco. Maar ik ga nu niet naar buiten om tomatensap te halen, veel te koud.