Nieuws Niet leuk, Microsoft!

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Microsoft laat in de nieuwste Insider versie merken, dat het Microsoft ernst is, de webbrowser Edge te promoten en te laten gebruiken.
Want ondanks dat Edge veel beter en veiliger is dan Internet Explorer, wordt Edge echter maar minimaal gebruikt.
Meest gebruikte browsers zijn Google Chrome, gevolgd door Firefox; deze browsers zijn veiliger dan Edge en innovatiever.

Wat Microsoft nu in de laatste Insider versie laat zien - is dat het onmogelijk is geworden om Chrome of Firefox te installeren.

De installatie van die browsers wordt dan compleet onderbroken.
De verwachting is thans dat Microsoft deze actie doorvoert in de 1809 Herfst-upgrade.

Deze website bracht het nieuws het eerst: ghacks

porrelaar

Gevestigd lid
Abraham54 zei:
dat het onmogelijk is geworden om Chrome of Firefox te installeren
Dat is te kort door de bocht, lijkt mij. Het is nog steeds mogelijk. Alleen wordt de installatie even onderbroken met de vraag: “Je hebt Edge al als browser. Weet je het zeker?”
Daarna klik je op “Install anyway” (dat zal “Toch installeren” worden in het Nederlands) en dan wordt Chrome of Firefox alsnog geïnstalleerd.

Dat Microsoft zijn eigen programma’s promoot, lijkt me bekend. Ik zie de genoemde onderbreking van de installatie dan ook niet als een serieuze hindernis.

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
En er staat;

Dus waarschijnlijk kan je dan de instellingen veranderen zodat je deze melding niet meer krijg.
Dus even afwachten.

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Emi van het NCF is al druk aan het testen geslagen. Vanavond zal ik hetzelfde doen.

ArtstudioG

Gevestigd lid
Hier is ook de update binnen 10.0.17754.1 van de insider preview. Heb Chrome, Firefox en Opera zonder problemen kunnen installeren.

Grappig is misschien ook dat ik na jaren en jaren lezen op het www m.b.t. browsers (vergelijkingen / tests) zelf maar eens een testje heb gedaan met de 5 meest populaire browsers. Mijn Seiko horloge heeft een stopwatch en zonder uitputtend op elk detail van mijn test in te gaan (duurde alles bij elkaar wel ruim een week!) bleek Edge uiteindelijk de snelste. 3x raden wat mijn huidige (primaire) browser is...……… idd. Edge.
Microsoft heeft zijn zaakjes op dit punt momenteel goed voor elkaar.

Laatst bewerkt:
Kwestie van smaak. De verschillen zullen hooguit minimaal zijn en ik neem aan dat je ze wel allemaal kaal getest hebt zonder addons.
Als ik hier met de stopwatch ga kijken is Firefox sneller dan het zogenaamd altijd snellere Chrome.
Edge zal best goed zijn, maar erg gebruikersonvriendelijk mijns inziens qua layout, ik hou het fijn bij Firefox.
Maar da's een persoonlijke smaak, ieder zijn hobby natuurlijk.

Tijd meten middels een stopwatch heeft imho weinig met 'smaak' doen...…, toch?

Misschien moet je toch even precies lezen wat ik schreef v.w.b. de stopwatch wat ik testte.
De smaak sloeg uiteraard op het gebruik van de browser.

Het boeit mij niet echt welke browser ik gebruik. Ik heb ze allemaal wel gehad. Ik wil gewoon de snelste.

maarten70

Gevestigd lid
Microsoft laat in de nieuwste Insider versie merken, dat het Microsoft ernst is, de webbrowser Edge te promoten en te laten gebruiken.
Want ondanks dat Edge veel beter en veiliger is dan Internet Explorer, wordt Edge echter maar minimaal gebruikt.
Meest gebruikte browsers zijn Google Chrome, gevolgd door Firefox; deze browsers zijn veiliger dan Edge en innovatiever.

Wat Microsoft nu in de laatste Insider versie laat zien - is dat het onmogelijk is geworden om Chrome of Firefox te installeren.

(Afbeelding)

De installatie van die browsers wordt dan compleet onderbroken.
De verwachting is thans dat Microsoft deze actie doorvoert in de 1809 Herfst-upgrade.

Deze website bracht het nieuws het eerst: ghacks
Volgens sommige nieuws sites is de kans klein dat ze dit al in de eerst volgende versie gaan gebruiken. Het blijkt dat ze in het verleden wel vaker dingen in de insider versie gepropt hebben maar daar niks mee gedaan hebben to ze het ook daadwerkelijk uitgaven. En uiteindelijk, als ze er veel negatieve feedback op krijgen zullen ze het ook niet doen.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Microsoft zet het inderdaad niet door.
We zullen moeten afwachten wat MS verder uitdenkt om zijn eigen tools te bevoordelen.

Bovenaan Onderaan