• Piepcomp Support is een gezellig PC-hulpforum en beschikt over een voortreffelijk team experts om jou te helpen met problemen in Windows,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes en nog veel meer.

Word lid door hier te klikken en geniet daarna van gratis technische hulp.
  • Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door de SecurityExperts alhier.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Post een van de leden ondanks alles toch een bericht in zo'n discussie, dan zal dit bericht verwijderd worden.

Probleem Niet ter zake doende zoekresultaten

theplayer

Moderator
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
20
Punten
8
Leeftijd
66
Ik heb niks meer gedaan, want ik zou niet weten wat...!

Het enige wat ik nu geprobeerd heb, is weer een zoekopdracht geven om te kijken of het probleem er nog steeds is. Dat is niet het geval. Dus ik neem aan het het nu opgelost is. Of die fix nu wel of niet gelukt is.

Ik heb ook gezien dat er geen sprake is van reset FF maar dat dat get gaat om een opfris. Ook heb ik gezien dat het stappenplan een andere formulering gebruikt dan wat er werkelijk te zien is als je iets moet uitvoeren en dat maakt het onduidelijk. Kan het zijn dat dit stappenplan in de loop der tijd niet synchroon meer loopt met de versies van die progs die nu andere benamingen hebben gekregen? In ieder geval is het soms verwarrend wat je moet doen omdat het er niet staat....

Al met al heb ik nu geen goed werkende versie van FF meer, met o.a. al mijn zorgvuldig opgebouwde bladwijzers, en het kan niet zo zijn dat dit met dat stappenplan zo ineens verdwijnt en dat het nu nog meer problemen geeft om dit weer terug te halen, als dat al mogelijk is... Bovendien weet ik nog steeds niet welke add on nou verantwoordelijk is/was voor dit probleem. Alles weer terugzetten is dus ook geen optie.

Ik ga nu kijken of die profielen helpen...

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Lid geworden
3 jun 2017
Reaction score
75
Punten
28
Leeftijd
54
Hallo,

Het stappen plan heeft niet de bladwijzers verwijderd, en de stappen van het uitvoeren van FRST klopt nog steeds.
Natuurlijk kan een knop melding net even anders werken maar omdat FRST niet is uitgevoerd kan die dit niet hebben veroorzaakt.
Ook stap 1 en 3 niet, dus wat er verkeert is gegaan is voor mij ook een vraag.

Daarom is backupen ook zo belangrijk voor dit soort dingen en meer, ik hoop dat ze nog in je profiel staan.

Dan over de schuldige add, die kan je vinden door één voor één een add aan te zetten tot je de schuldige heb.
Hierna heb je ook weer veel instellingen terug.

Er werd ook systeemherstel aangekaart, kan je altijd nog proberen maar ik durf niet te zeggen of je alle bladwijzers weer terug heb.

theplayer

Moderator
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
20
Punten
8
Leeftijd
66
In die Proffielen staat zoveel informatie dat ik niet weet waar te beginnen.
Ik heb wel gezien dat ik nu een map op mijn bureaublad heb: Oude Firefox-gegevens. Maar ik heb geen idee of en hoe ik hiermee alles terugkrijg...
Het is een heel gedoe nu...!
Volgens mij had ik veel beter die add ons één voor één kunnen uitschakelen en dan telkens kijken of het probleem dan niet meer bestond...! Nu ben ik veel verder van huis....

theplayer

Moderator
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
20
Punten
8
Leeftijd
66
En hoe doe ik dat nu? Ik heb inmiddels mijn Google startpagina ook weer teruggezet. Nu ook nog alle werkbalken weer terugkrijgen... Hoe?

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Lid geworden
3 jun 2017
Reaction score
75
Punten
28
Leeftijd
54
Hallo,

In de linken staat de uitleg, print het anders uit,
----------------------------------
Noot: uw oude Firefox-profiel zal in een map met de naam ‘Oude Firefox-gegevens’ op uw bureaublad worden geplaatst. Als het opfrissen uw probleem niet heeft verholpen, kunt u een deel van de gegevens die niet zijn bewaard terugzetten door bestanden naar het nieuw aangemaakte profiel te kopiëren.

Dan kom je uit hier: Belangrijke gegevens uit een oud profiel terugzetten | Hulp voor Firefox

Print het anders uit die mpagina's van Firefox.

theplayer

Moderator
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
20
Punten
8
Leeftijd
66
Menu-werkbalk (bestand - bewerken - beeld - geschiedenis - bladwijzers - extra enz.) en Bladwijzerbalk ook weer terug kunnen halen! (zucht...) Nog niets kunnen doen met die Oude Firefox-gegevens

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Lid geworden
3 jun 2017
Reaction score
75
Punten
28
Leeftijd
54
Menu-werkbalk (bestand - bewerken - beeld - geschiedenis - bladwijzers - extra enz.) en Bladwijzerbalk ook weer terug kunnen halen! (zucht...) Nog niets kunnen doen met die Oude Firefox-gegevens
Als dat alles weer terug is is dat toch niet meer nodig en kan je die map bewaren als backup map (zet hem op een plaats waar die niet verwijderd kan worden)
Bv exsterne schijf, of tweede schijf, of USB-stick.

Maak indien nodig meteen backups van bestanden, foto's, e-mails enz indien nodig hiervan heb je geleerd dat je zo iets kwijt bent.

En nu nog de schuldige add vinden?

theplayer

Moderator
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
20
Punten
8
Leeftijd
66
All mijn bestanden staan fysiek op grote HD's! Maar ik kan niet weten dat een hulpprogram in bijv. FF iiets gaat doen waarvan ik niet weet wat en zelf niet voor een backup zorgt, in het geval dat...

FF is nu alweer heel traag, breekt sites af en ook mijn VLC-speler stopt tijdens het afspelen regelmatig. Er moet dus weer (of nog!) iets aan de hand zijn. Daarom heb ik er die die Premium Trial Malwarebytes op losgelaten en die komt nu alweer met 3 bedreigingen in Mozilla/Roaming....enz.

Hier die melding:
1481

Het zit dus nog lang niet goed!

theplayer

Moderator
Lid geworden
24 feb 2019
Reaction score
20
Punten
8
Leeftijd
66
Ik heb er nu ook het log van:

Firefox is traag en de pc is constant aan te ratelen...

Bijlagen

abbs

SecurityExpert
Ondersteuning
Lid geworden
3 jun 2017
Reaction score
75
Punten
28
Leeftijd
54
Hallo,

Dat is meeliftende malware dat je vaak mee krijgt via downloads van gratis software.
Heb je iets voor Firefox of wat anders gedownload?

Is de pc niet bezig met een update van Windows zelf, kijk dat eens na.

Bovenaan Onderaan