Nieuwe Outlookberichten ineens in rood

Soms verschijnen nieuwe berichten in rood in mijn postvak IN. Ik heb geen idee waar dant vandaan komt. Iemand wel?

62e94e1787936-62e8e84c63231-afbeelding.png

Laatst bewerkt door een moderator:

Roxmarie

Moderator
gemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
2.946
Punten
323
Nee dan komt de tekst niet in het rood te staan alleen de categorie (in die regel, volgens mij een blokje of zoiets) heb het op het werk weleens gebruikt.

De vraag is al weleens gesteld op de Microsoft site.

Roxmarie

Moderator
gemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
2.946
Punten
323
Het antwoord staat hier in het Engels weergegeven.

Een deel van de tekst met uitleg laten vertalen.

Misschien kent u voorwaardelijke opmaak eigenlijk al zonder het te beseffen, want het wordt bijvoorbeeld ook gebruikt om:

Toon ongelezen e-mails in een blauw en vet lettertype.
Verlopen emails en voltooide taken in een grijs en doorgestreept lettertype te tonen.
Achterstallige emails en taken in een rood lettertype te tonen.

conditional-formatting-example-message-list.png

Laatst bewerkt:

theplayer

Medewerker
gemgemgemgem
Lid geworden
24 feb 2019
Reactiescore
276
Punten
243
Hallo Roxmarie,
Het enige wat ik ik regelmatig tegenkom (en moet aanpassen), is het wijzigen van de opmaak omdat een bijlage of afbeelding geweigerd wordt. Dat komt omdat de afzender van de e-mail een tekst zonder opmaak heeft gebruikt. Dat wijzig ik dan in Tekst met opmaak zodat bijlagen wel meegestuurd kunnen worden.
Ik gebruik het dus nooit. Maar dank je voor de uitleg.

Die rode tekst komt dus van de afzender en niet van mij. Ik zou niet weten hoe en ik heb hier dus niet "zitten prutsen". (d'Anvers)

pinokio

PCS-lid
gem
Lid geworden
11 mrt 2022
Reactiescore
92
Punten
178
Ik denk dat de afzender van die mail dat je hebt ontvangen, zelf kan kiezen in welke kleur hij zijn mail wilt versturen.
ik heb ooit ook zo,n een mail ontvangen waar enkele regels die aandacht vroegen in een andere kleur stond.

Bovenaan Onderaan