Vraag Nogmaals Speedtest

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Laten we wel zijn dat de WLAN verbinding staat of valt met de kwaliteit van de WLAN-kaart in computer of notebook.
Bij voorkeur gebruik ik een Intel WLAN-kaart.
In mijn Lenovo T560 zit een Intel Dua Band Wireless-AC 8260 die het voortreffelijk doet.

porrelaar

Gevestigd lid
Ik heb geen idee wat voor wlan kaartje er in mijn iPad zit, maar ik haal er thuis wel altijd de door Ziggo beloofde snelheid mee.
Wat ook uitmaakt is hoe ver je van je modem/router vandaan zit. Mijn modem van Ziggo staat in mijn huiskamer. Normaal ben ik verbonden via de 5 GHz wifi, maar als ik met mijn iPad buiten op mijn straatje ga zitten, dan verlies ik wel eens de verbinding door de muren die dan tussen modem en iPad staan.
De oplossing is dan: even naar binnen lopen met mijn iPad en kiezen voor de 2,4 GHz verbinding. Die kan beter door muren heen en reikt wat verder, zodat ik daarmee ook nog verbinding met mijn modem heb, wanneer ik buiten zit.

Quandor, nee ik heb geen rariteiten aan mijn kabel hahaha. Ik ben geen knutselaar.

porrelaar, bedankt voor je eh zeg maar research. Inderdaad zie ik steeds weer een andere server verschijnen alhoewel er altijd 2 zijn die ik het meest zie.

Overigens heb ik met Google op speedtest gezocht waarna ik tot mijn verbazing talloze adressen zag maar met bijzonder weinig commentaar. Ik heb slechts 1 verhaal van een ontevreden Ziggo klant kunnen vinden/lezen waarin deze zijn frustratie en ongenoegen naar buiten bracht. Kwam er in het kort op neer dat hij voor de Ziggo monteur nog eens vijftig euro moest neertellen. Gelukkig heeft Abraham me middels het wijzigen van de host file daarvoor behoed. Ik had namelijk zelf ook al een afspraak met Ziggo gemaakt om de monteur langs te laten komen. Na de aanpassing van braham heb ik héél snel Ziggo gebeld om de monteur weer af te zeggen.

porrelaar

Gevestigd lid
@Swake Waarom begin je nu over mobiel internet? Daar gaat dit topic toch helemaal niet over?
Ik reageerde op post #21 van Abraham over WLAN. Wifi dus, geen mobiel internet.

En je hebt 2 soorten iPads. Er zijn iPads met en iPads zonder ruimte voor een SIM kaart. Ik ging voor het goedkopere type: zonder ruimte voor een SIM kaart. Ik kan dus never nooit met mijn iPad gebruik maken van mobiel internet, ook al zou ik daar 10 abonnementen voor afsluiten.

V

Verwijderd forumlid 74

De oplossing is dan: even naar binnen lopen met mijn iPad en kiezen voor de 2,4 GHz verbinding. Die kan beter door muren heen en reikt wat verder, zodat ik daarmee ook nog verbinding met mijn modem heb, wanneer ik buiten zit.

Of uw netwerkinstellingen herstellen .

Bovenaan Onderaan