Gezondheid nokia covid-19 versie

porrelaar

Vaak hier
Lid geworden
22 aug 2017
Waarderingsscore
195
Punten
43
Leuk. Zo start mijn Nokia 3410 op. Alleen heeft mijn display slechts 2 kleuren: zwarte letters (en handen) op een groene achtergrond.

Roxmarie

Enthousiast
Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Waarderingsscore
965
Punten
113
Hmm, ik zou mijn werkmobiel eens moeten checken dat is een nokia. Maar nee gewoon android one logo en later wit scherm zoals altijd.

porrelaar

Vaak hier
Lid geworden
22 aug 2017
Waarderingsscore
195
Punten
43
Die oude Nokia's draaiden niet op android, maar op een eigen besturingssysteem: Symbian OS.
Hieronder een plaatje van de Nokia 3410 met de naar elkaar grijpende handen:

macguy

Apple freak sinds 2014
Lid geworden
3 sep 2017
Waarderingsscore
1.007
Punten
113
Leeftijd
23
ik zelf een Nokia C1 en Nokia 6303I classic die ligt nu kast maar werkt nog altijd 15 jaar oude he
.

Roxmarie

Enthousiast
Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Waarderingsscore
965
Punten
113
Die dingen zijn niet kapot te krijgen.

porrelaar

Vaak hier
Lid geworden
22 aug 2017
Waarderingsscore
195
Punten
43
Nee, kapot gaan ze niet snel, maar helaas moet ik binnenkort toch afscheid nemen van mijn 16 jaar oude Nokia. Eén keer per jaar moest ik mijn beltegoed met een tientje opwaarderen bij Tele2. Ik gebruik mijn Nokia heel weinig, dus dat tientje beltegoed maak ik lang niet op in een jaar tijd.
Ik keek zojuist hoe dat ook alweer ging, want binnenkort zou ik weer moeten opwaarderen. Ha, einde verhaal. Tele2 blijkt gefuseerd te zijn met T-Mobile. Tele2 is gestopt met prepaid. Ik raak na 20 november mijn telefoonnummer én mijn beltegoed (intussen meer dan €100) kwijt. Ik had vorig jaar over moeten stappen naar T-Mobile. Er was toen een tijdelijke periode waarin ik over kon stappen van Tele2 naar T-Mobile, waarbij ik mijn mobiele nummer én mijn beltegoed kon behouden. Hè verdikkeme, dacht ik, toen ik dat las. Dat nieuws had ik dus gemist. Maar even later besefte ik dat die overstap mij niet geholpen zou hebben. T-Mobile stopt namelijk in november 2020 met 2G. En laat mijn oude Nokia nu alleen maar op 2G werken.
Ik vrees dat ik nu toch aan een ander mobieltje moet. Diverse bedrijven en organisaties eisen tegenwoordig dat je een mobieltje hebt en liever nog een smartphone. Je wordt gepusht om hun app te gebruiken, maar die apps zijn er alleen voor android en iOS. Niet voor Windows. Een nota declareren bij mijn zorgverzekeraar kan binnenkort alleen via tweefactorauthenticatie. Ik moet een mobiel nummer opgeven waarop een sms binnenkomt, en dat nummer moet ik dan op de website intypen. Nog liever heeft mijn zorgverzekeraar dat ik hun app gebruik, maar ik doe mijn administratie veel liever op mijn desktop pc dan op een smartphone of tablet. Blijkbaar ben ik daarin een uitzondering.

ShadyAngel

Gewaarderd
Lid geworden
12 sep 2018
Waarderingsscore
331
Punten
83
Leeftijd
60
Ik heb hier nog een hele collectie Nokia's waaronder ook de 3310. De eerste hier hadden nog een nummer in de 9000 reeks.

macguy

Apple freak sinds 2014
Lid geworden
3 sep 2017
Waarderingsscore
1.007
Punten
113
Leeftijd
23
mijn papa had vroeger de Nokia 6310 hij vond hij zo goed dat op het einden geen afscheid kon nemen dus had met gele plakband terug al kaar gezet

porrelaar

Vaak hier
Lid geworden
22 aug 2017
Waarderingsscore
195
Punten
43
En zo zag de eerste telefoon van mijn vader er ongeveer uit:

Hij hing in de hal aan de muur geschroefd. Het was niet de bedoeling dat de kinderen er gebruik van maakten. Toch deed mijn oudste zus dat wel, toen ze een vriendje kreeg. Ze mocht maximaal 3 minuten lang bellen, want mijn vader had een bedrijf aan huis, en als mijn zus belde, konden zijn klanten hem niet bereiken. Het kwam ook wel voor dat de telefoon overging en men de buren aan de lijn wilde hebben. Niet iedereen had in die tijd (60 jaar geleden) al een eigen telefoon. Dan werd een van de kinderen er op uit gestuurd om de buurman te gaan vertellen dat er iemand voor hem bij ons aan de telefoon was.

En dit was de tweede en laatste telefoon van mijn vader: de T65 van de PTT:

We hadden er toen maar liefst twee: een in de woonkamer en een in het kantoor-aan-huis. Wat een luxe!

Nieuwere modellen heeft mijn vader nooit gehad.

PeterJ

Security Expert
Teamlid
Lid geworden
14 jul 2019
Waarderingsscore
53
Punten
28
porrelaar zei:
En zo zag de eerste telefoon van mijn vader er ongeveer uit:
Zo'n bakeliet toestel heb ik ook nog hangen. Werkt prima. Er zit geen accu in dus hoeft niet opgeladen te worden. Geen software dus geen last van updates. Duurzamer kan bijna niet. :)

Roxmarie

Enthousiast
Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Waarderingsscore
965
Punten
113
Wat leuk zeg die oude telefoons, ik ken die met de draaischijf en ja, luxe met druktoetsen.
Gut gut, ik google even naar oude telefoons, en kom op deze website terecht

Mijn ouders hadden toen zoiets

Bovenaan Onderaan