• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Helpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

NoxPlayer- free android emulator on PC

Roxmarie

Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Waarderingsscore
369
Punten
63
Wellicht zijn er mensen op dit forum die niet in het bezit zijn van een smartphone of het scherm hiervan te klein vinden.
Via een android Emulator kun je op je pc, apps draaien die normaal alleen op je telefoon of tablet draaien. Ik gebruikte in het verleden hiervoor Bluestacks, echter deze werd me ondanks mijn uitstekende pc te zwaar en hij werkte niet meer prettig. Dus ging ik op zoek naar een ander programma hiervoor en kwam uit bij Nox player

Informatie video:
Je download en installeert het programma en als hij klaar is, kun je inloggen met een google account (dit kan dus ook je al gebruikte google account zijn) dit doe ik in mijn geval dus.

Onder Tools vind je de google play store om apps te downloaden.
De bediening gaat en via je muis en je kunt ook toetsen instellen (dit kan d.m.v. de balk aan de rechterkant van je scherm).
Uitleg https://www.bignox.com/blog/noxplayer-keyboard-control-settings/

Ik vind het leuk om mijn spellen die ik speel op een groot scherm te spelen (ook beter te zien) dit is de reden dat ik het op mijn pc geïnstalleerd heb.

DonWoozy

Gevestigd lid
Lid geworden
21 mei 2019
Waarderingsscore
142
Punten
43
Een Android emulator is inderdaad voor sommige apps of games heel handig. NoxPlayer heb ik zelf ook al een tijdje gebruikt, fijne en snelle emulator. BlueStacks is ook een goede emulator maar zoals Roxmarie schreef, vrij zwaar.

DonWoozy

Gevestigd lid
Lid geworden
21 mei 2019
Waarderingsscore
142
Punten
43
Het gaat vooral gewoon om de BlueStacks applicatie die flink aan je systeem trekt. Wanneer je machine dat goed aan kan is het ook een hele fijne emulator maar als hij wat meer licht gewicht moet zijn dan is Nox zeker een hele goeie!

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Waarderingsscore
172
Punten
63
Leeftijd
60
Was maar een vraagje, ik het zeker niet nodig want mijn smartphone dient grotendeels alleen maar om te bellen en af en toe google maps als ik mijn tomtom niet bij heb.

Bovenaan Onderaan