Vraag onbekend aantal onbekende mails

Najsnarf

Vaak hier
Eerder dit jaar kreeg al herhaaldelijk bericht van mijn server KPN dat mijn mailbox dreigde vol te lopen. Vreemd vond ik dat aangezien ik mijn mailbox van Outlook regelmatig leeg haal (ook de verwijderde items). Een aantal keren gebeld met de helpdesk. Advies was "laat maar zitten"totdat het echt een keer vastliep (email met een bijlage). Toevallig toen een deskundigere medewerker van de helpdesk die mijn pc mocht overnemen en zag dat er via webmail KPN weer erg veel zat. Hij nam toen zelf de tijd die grotendeels te verwijderen, en het probleem was (toen) opgelost. Vandaag zie ik via de webmail weer ongeveer 800 (!) mails, en niet alleen dat maar ook en vooralsnog onbekend aantal "onbekende mails", kijk maar:

een echte Sinterklaassurprise. Het lastige is dat ik ze alleen per 25 stuks één voor één kan aanvinken en dan "verwijderen". Waarom dat toch is?
Mijn vraag is: kan ik er op e.o.a. manier meer tegelijk weg gooien, en hoe kom in vredesnaam aan die honderden merkwaardige mails.Begonnen met ongeveer 800, stand nu circa 500...

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
De eerste aanvinken en vervolgens eerst de Controltoets ingedrukt houden, dan moet je de anderen erbij kunnen selecteren.
Is alles geselecteerd, dan kan je de Controltoets weer loslaten en vervolgens de geselecteerde e-mails verwijderen.

Als het met de CTRL toets lukt kan het vele malen sneller.
Eerste mail selecteren, dan naar onderen scrollen naar de laatste die je wilt, shift ingedrukt houden en dan die laatste mail selecteren.
Dan kun je ze allemaal tegelijk verwijderen.
Kan ook zijn dat je in de webmail dan na deze selectie ook nog even moet aangeven "selecteren" zodat de selectievakjes ook aanvinkt staan anders worden ze ook niet verwijderd.

Normaliter staat er boven al die selectievakjes in de titelbalk nog een vakje, als je die aanvinkt worden ze allemaal geselecteerd.

Maar die mails zijn 2,5 kb groot, wat staat er dan in?

Als jij niet op meerdere apparaten je mail wil kunnen lezen / benaderen / beheren, m.a.w. je gebruikt de mailfunctie slechts op 1 computer, dan zou je er ook voor kunnen kiezen de accountjes van IMAP naar POP3 om te zetten.

Lees dit verhaal van KPN ook even door : KPN webmail

Wat die waarschuwingen / meldingen van KPN betreft : je moet qua binnenlopend mailverkeer het wel heel erg bont hebben gemaakt, want ook ik heb KPN (IMAP accountjes, 7 in totaal) en ik heb sinds juli 2015, toen ik startte met de KPN IMAPjes nog nooit mijn mailboxen hoeven te legen.

Of ik veel mail verstuur en ontvang? Jazeker.

OP
OP
Najsnarf

Najsnarf

Vaak hier
antwoord eerst naar A54 en BlackTiger: dat kan in een map met emails uiteraard wèl, maarom e.o.a. redentoont webmail er maximaal 25 per keer. Zó ging dat bij de deskundige KPB-medewerker onlangs ook. Ga nu kijken naar de andere adviezen.

OP
OP
Najsnarf

Najsnarf

Vaak hier
Wat betreft have I been pawnded alleen met die Adobe-kwestie in 2013 (ik gebruik LightRoom oudere versie).
Wat betreft Quandor: ik heb een heel rustig email-beleid. Krijg ongeveer 10-15 mails per dag (dit forum, mijn dagblad, wat vrienden en recent ook de stand van mijn bitcoin-rekening (!?).
Ik ga maar even door met die lege mails in KPNwebmail te verwijderen

Mijn vorige bericht samengevat? Bezit jij meerdere computers / smartphones / Tablets etc. etc. waar je je accountjes op hebt staan?

OP
OP
Najsnarf

Najsnarf

Vaak hier
ik heb een desktop voor dagelijks gebruik, laptop (voor buitenshuis zoals nu op dit moment) en een smartphone (primair voor opbellen onderweg = weinig, en daar krijg ik ook mail op (via Google).
Zojuist de laatste ongeveer 150 mails van onbekende afzender 1 voor 1 verwijderd per 25 stuks. Die zitten dan en de prullenmand van de webmail. Ik zal dat spul wat vaker in de gaten houden.

Dan moet je vooral NIET naar pop3 overschakelen. Als je het KPN verhaal in het linkje dat ik plaatste hebt doorgelezen, dan begrijp je dat wanneer je pop3 gebruikt de mailtjes slechts naar de machine worden gedownload waar het accountje op staat én waar je op dát moment verbinding met KPN mee maakt. Dat betekent weer dat wanneer je met je telefoon verbinding maakt, de mailtjes naar je telefoon worden gedownload en die mailtjes vervolgens (later, als je thuis komt) niet meer op je computer binnenkomen (kunnen binnenkomen) omdat eenmaal met pop3 de mail binnengehaald, ze weg zijn op de servers van KPN.

Daarnaast begrijp ik nog steeds niet dat jouw mailbox opslagruimte zo snel vol raakt. Zowel mijn vrouw als ik hebben een "rommelaccountje". Als wij wat bestellen bij een webwinkel, een enquete invullen of whatever, dan doen wij dat met het rommelaccountje, wetende / vermoedende en accepterende dat ons adressen 'doorverkocht' worden. Dientengevolge krijgen wij een veelvoud van hetgeen jij binnenkrijgt (stuk of 20 tot 30 per 'rommel'account per dag) en toch hebben wij van KPN nog nooit een dergelijk 'vol' bericht ontvangen.

Vreemd, heel vreemd.

Laatst bewerkt:

Veng

Bekend gezicht
Bekend gezicht
@quandor: "omdat eenmaal met pop3 de mail binnengehaald, ze weg zijn op de servers van KPN. "
Ik gebruik ook meerder devices met pop3. Ik beschouw mijn desktop als de belangrijkste mail client. In mijn laptop en gsm heb ik ingesteld dat de berichten op de server moeten achterblijven. Geen perfecte oplossing, maar het werkt wel omdat ik de twee andere devices slechts zelden voor mail gebruik. Zo houd ik alle belangrijke mails overzichtelijk op mijn desktop. Ook als ik ze eerst op bv. mijn laptop heb geopend. Zelfs als ik mail eerst op mijn desktop heb binnengehaald zijn ze op andere devices toch nog 60 dagen beschikbaar want zo lang laat ik alle berichten op de server staan.

Idd. maar het heel fijntunen / wat 'dieper' configureren van de mailinstellingen is mogelijk niet voor een ieder weggelegd.

Ehh, hoe schrijf (zeg) ik dat diplomatiek....?

100% waar wat je schrijft, maar de ervaring leert mij dat niet alle probleemhouders even bedreven zijn in het 101% correct uitvoeren van de gegeven adviezen.

Voorbeeldje? Een poosje geleden (misschien was het wel op dit forum, dat weet ik niet eens meer) werd door een probleemhouder gevraagd of het mogelijk was het "veilig opstarten" (F8) binnen Windows 10 weer in te schakelen.

Ondanks het feit dat de 'tekstregel' die "in de prompt'' diende te worden ingevoerd, in een bericht letterlijk werd neergeschreven, kreeg topicstarter het niet voor elkaar. Toen postte er iemand die tekstregel met puntgrootte 26 o.i.d. en toen schreef TS : Ohh, ik zie nu dat het een accolade moet zijn, ipv een haakje. (En dit ONDANKS het feit dat 'm in het topic tot 2x toe was geadviseerd die regel niet zelf in te typen, maar deze met CTRL-C en CTRL-V te kopiëren en te plakken.)

Soms is het geven van adviezen wel gemakkelijk, maar laat het aan de ontvangende kant qua uitvoering nog wel eens wat te wensen over.......... en dan is het m.i. aan de hulpverlenende partij om in te schatten wat de vaardigheden van de ontvangende partij mogelijk zouden zijn.

Laatst bewerkt:

Veng

Bekend gezicht
Bekend gezicht
Helemaal mee eens. Het is ook moeilijk in te schatten wat de vaardigheden van een poster zijn. Mijn reactie is mss ingegeven door het feit dat ik ook het omgekeerde mee maak. Dat het ogenschijnlijk een leek is maar gaanderweg blijkt dat de poster wel degelijk goed met de materie overweg kan.

OP
OP
Najsnarf
even terug naar de oorspronkelijke vraag (...) Ik had keurig al die 500 zoveel lege mails verwijderd, en vandaag waren die er weer. Nog merkwaardiger was dat - nadat ik er ongeveer 100 stuk voor stuk weg gevinkt had (ik schreef al dat dat niet anders kan) er na een tijdje nog maar ruim200 waren.
Zit nu op een vakantie-adres, en thuis zal ik dat nader bekijken.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Kan je via de webmail van KPN afzenders van e-mailberichten niet blokkeren?

OP
OP
Najsnarf
Heb net weer een printscreen gemaakt en leuk weer 457! en die zijn alleen maar per 25 stuks aan e vinken te verwijderen. Ben benieuwd of het er nog méér worden.

en daar staat "afzender onbekend" bij al die mails. Ik laat het maar even zo, en als ik thuis ben ga ik de KPN-helpdesk bellen.

Veng

Bekend gezicht
Bekend gezicht
Het valt me op dat de datum en tijdstip van die mailtjes tussen verschillende sessies gelijk blijft! Is daar niet iets uit af te leiden?
Bv. dat ze bij de provider niet goed gewist worden?
Staat er nog iets in de bijlages?

Bovenaan Onderaan