Opgelost Onboard geluidskaart werkt niet meer na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul

Paul
Lid geworden
21 jul 2018
Reaction score
16
Punten
18
Nadat ik update 1903 erin gezet heb werkt mijn onboard geluidskaart aan de achterkant van de PC niet meer. De audio aansluiting aan de voorkant (groen) werd altijd aangegeven als second audio device, maar die word nu door windows als luidspreker uitgang gezien. En de luidspreker uitgang die aan de achterkant zit (groen) wat de luidspreker uitgang had moeten zijn is nu op vakantie gegaan. Ik heb geprobeerd de realtek drivers opnieuw te installeren. Ik heb de geluidsapparaten aan en uit gezet en geprobeerd als standaard apparaat op te geven, en alle geluidsinstellingen nagekeken maar niks werkt. Kan ik hier iets tegen doen? Hoe kom ik erachter waar de vakantie stoel staat?

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.593
Punten
113
Leeftijd
65
Hoi Paul, doe nu eerst onderstaande:

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
Speccy van Piriform

Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.

Paul

Paul
Lid geworden
21 jul 2018
Reaction score
16
Punten
18
Hallo Abraham, ik reageer aan de late kant maar er kwam wat tussen.

Dit is het en voor de rest ga ik geen persoonlijke informatie hier neerzetten, en dus ook geen informatie over wat voor programma's ik gebruik.

Speccy-PC.png

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.593
Punten
113
Leeftijd
65
Het speccy log online bevat geen persoonlijke informatie, maar wel relevante informatie over Windows zelf.
Of beschouw jij alles wat Windows betreft ook als persoonlijk?

Paul

Paul
Lid geworden
21 jul 2018
Reaction score
16
Punten
18
Ik ben bekend met speccy en ik beschouw alles van windows ook als persoonlijk. Windows is niet zo het probleem maar speccy scant ook alle bijhorende programma's. En wat voor programma's ik gebruik gaat niemand ene reet aan ook al weten ze dat (grotendeels) toch wel.

Als je me dan niet verder kunt helpen dan begrijp ik dat, dan weet ik wel iemand anders, geen probleem.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.593
Punten
113
Leeftijd
65
Speccy geeft enkel alles weer wat met het moederbord in verbinding staat, welke antivirus Windows beveiligd en de servicies in Windows.
Als jij dat alles als persoonlijk opvat en je het dus niet wil posten, dan wordt het voor mij en anderen erg moeilijk om je te kunnen helpen.

Paul

Paul
Lid geworden
21 jul 2018
Reaction score
16
Punten
18
Ik heb trouwens ook problemen met inloggen bij piepcomp.nl Pas als ik het wachtwoord opzettelijk fout intyp kan ik pas inloggen. Als ik het fout intyp dan kom ik bij het tweede scherm uit waar staat dat de combinatie van je wachtwoord niet goed is. En van daaruit kan het weer wel. Ik heb het alleen bij piepcomp.nl en dat is erg vreemd. Ik heb piepcomp.nl al een tijdje niet gebruikt, is er mogelijk iets veranderd?

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.593
Punten
113
Leeftijd
65
Google Chome?

Paul

Paul
Lid geworden
21 jul 2018
Reaction score
16
Punten
18
Ik begrijp dat het dan moeilijk wordt en dan houd het op. Ik ga geen persoonlijke informatie hierzo neerzetten voor een geluidskaart.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.593
Punten
113
Leeftijd
65
Heel erg jammer dat je alles als privé gebied ziet wat jouw PC betreft.

Welke versie van Firefox gebruik jij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan