Vraag One.com

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Vandaag vanaf 18:00 uur bezig geweest een phpBB forum op One.com te upgraden naar phpBB 3.2.7

De server geeft de mogelijkheid bestanden te uploaden en ook kan je bestanden via jouw verkennermap naar de server schuiven.

Beide mogelijkheden werken niet goed.
Mappen komen of leeg aan of met sub-mappen die dan weer leeg zijn.

Ik kon met de bestaande FTP-gegevens niet meer inloggen.
Pas nadat ik de juiste gegevens had ontvangen kon ik dan eindelijk via FTP ervoor zorgen dat de upgrade bestanden alsnog compleet op de server landden.
Eindelijk kon de upgrade geïnstalleerd worden.
En daarna was het onmogelijk om naar admin te gaan - heel raar.
Via FTP een en ander met elkaar vergeleken en in de admin map bleek de map files te missen.
Die via FTP erbij gezet en toen was het forum weer helemaal compleet - vier uur later dan de start.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
@Black Tiger - ik meen dat je het al eerder gevraagd hebt, maar inderdaad, ik werk met FileZilla.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Als ik dat al eerder gevraagd heb, dan heb ik je vermoedelijk ook eerder geadviseerd een andere FTP client te nemen, bijv. SmartFTP. Als het al niet voor standaard gebruik is, dan reserve voor erbij.
Het kan natuurlijk zeker aan de hoster liggen, maar ik heb de laatste tijd al weer vaker vreemde dingen meegemaakt bij Filezilla gebruikers. Het kan dus geen kwaad een extra FTP client achter de hand te hebben.

@gouwepeer Dat komt er ook nog bij kijken ja, maar laat ik liever aan anderen over. :) Tegenwoordig kun je beter naar Vimexx gaan.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Het had niks met FileZilla te maken - het ftp wachtwoord was veranderd en het heeft een tijdje geduurd aleer ik het nieuwe wachtwoord kreeg en vanaf dat datmoment ging alles weer op rolletjes.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Beide mogelijkheden werken niet goed.
Mappen komen of leeg aan of met sub-mappen die dan weer leeg zijn.
Ik dacht dus dat mogelijkheid 1 hier ook FTP was. Schijnbaar niet.
Ook bijzonder vreemd dat een upgrade opeens bestanden verwijderd en je die nadien weer terug moet zetten, nog nooit aan de hand gehad.

Anyway, zoals je kon lezen ging het me niet om dit specifieke geval maar was het een goedbedoeld algemeen advies.

@gouwepeer Ja als je daar al lang zit zou ik ook blijven. Iemand waar ik het forum voor beheer zat daar ook. Die had nog een oud abo en was ook best tevreden. Maar om een gratis Letsencrypt certificaat te krijgen (wat dus makkelijk ook in dat oude abo gezet had kunnen worden) moest hij dus perse naar dat nieuwe abo overstappen hetgeen ook nog duurder was.
En toen is er besloten naar Vimexx over te stappen, stukken goedkoper, zelfde kwaliteit tot nu toe. Vroeger adviseerde ik ook altijd Antagonist. Ze zijn nog steeds goed maar wat prijzig. En ik vind het dus geen service om gratis certificaten aan bepaalde pakketten te onthouden.
Maarja dat is commercie, een van de enige manieren om mensen nog van oude pakketten af te krijgen he. :)

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Ik ben benieuwd ook wat Antagonist gaat doen.
Een poosje terug is er onder andere meer geheugen op de servers gezet.
Maar abonnementen zijn nog niet aangepast.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Die zullen t.z.t. ook nog wel gaan stijgen vermoedelijk, alhoewel ik er over twijfel of ze hetzelfde zullen worden als Antagonist. GMP weet ik niet maar die zullen ze er ook wel op kunnen zetten.
Waar gebruiken jullie die ook alweer voor? Want bij mijn weten wordt dat relatief weinig gebruikt.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Zonder GMP geen push notificaties in XenForo.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Oh ja, dat zet ik altijd gelijk overal uit als ik sites bezoek.
Maar als het om php-gmp gaat dan stelt het niets voor om dat te implementeren.

Bovenaan Onderaan