Vraag Ongewenste email vraag

V

Verwijderd forumlid 74

Mijne rommel bestaat voor 90% in het Engels en altijd iets dat met geld te maken heeft.Andere dingen die ik verdacht vind stuur ik door naar verdacht@safeonweb.be.
Meen te weten dat je daar geen voorstander van bent?
Zulke e-mails die worden verzonden via spam bots . Via computers die in een botnet staan. En vandaag verzenden ze spam via deze computer , morgen van een andere , en overmorgen terug van een andere .

V

Verwijderd forumlid 98

Heb je wel niet vermeld in je vorige post de webshop,als lid van het fora geen last hoor.
Bol.Com/coolblue/mediamarkt doen dat ook,en ik klik bewust ja wil nieuwsbrief krijgen.Beschouw zo iets helemaal niet als spam.

V

Verwijderd forumlid 98

Zulke e-mails die worden verzonden via spam bots . Via computers die in een botnet staan. En vandaag verzenden ze spam via deze computer , morgen van een andere , en overmorgen terug van een andere .
Hoe ze verzenden zal me echt worst wezen,daar heb ik toch geen yota aan!
Mijn probleem is zo als beschreven in #11.Gaat enkel om één emailadres.Andere zijn 95% spamloos.

V

Verwijderd forumlid 74

Wat ik in #11 lees .

Heb het wel over gestolen gegevens bij een firma zo als onderstaande
Money Bookers: In 2009 leed de e-wallet-service Money Bookers een datalek die bijna 4,5 miljoen klanten blootlegde. Nu genaamd Skrill, werd de inbreuk pas in oktober 2015 ontdekt en omvatte namen, e-mailadressen, thuisadressen en IP-adressen. Gecompromitteerde gegevens: geboortedata, e-mailadressen, IP-adressen, namen, telefoonnummers, fysieke adressen.
Komt door nalatigheid van de eigenaar of webmaster die nalatig is geweest te patchen als er patches verschijnen . Om te patchen moet je de site tijdelijk uitschakelen .Als zo een goksite tijdelijk uitgeschakeld is , is een verlies van inkomsten.
En de eigenaar zal pas in 2015 gemerkt hebben dat er op de server ingebroken werd .

V

Verwijderd forumlid 98

Hoe het is gegaan,weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat het helemaal geen goksite is!Gaat over e-wallet service, is een bank.

V

Verwijderd forumlid 74

Iets zoals paypal, waarmee je online kan betalingen uitvoeren .
Als ik dat lees hebben ze op de server ingebroken . Als je op de server kan inbreken is het maar kinderspel om de database naar je eigen computer te downloaden , of op de server zelf uit te lezen .

V

Verwijderd forumlid 98

Kijk vind dat we in dit topic te ver uitwijken! Zal zelf nieuw topic openen zal het gokken noemen.
Herhaal hier de brave man Hansgu zijn vraag.
Hallo,
De laatste tijd krijg ik vaker dan voorheen ongewenste email. Ik gebruik Microsoft Outlook 2016 en daarin zit een optie om dergelijke mail te blokkeren, maar wat ik ook doe: De (zelfde) emails blijven maar komen. Kennelijk werkt die optie in Outlook 2016 niet goed.

Wat kan ik daar tegen doen (zonder al te veel gedoe) ?

Kate

Gewaardeerd lid
Inderdaad, we raken de draad helemaal kwijt. En van gokken weet ik niets en dat interesseert me ook niet. Het is een goed plan om terug te keren naar de vraag van HansGU en als ik alles terug lees, heeft hij allerlei mogelijkheden aangeboden kregen en ik denk dat hij er wel uit komt.
Klaar toch? En zo niet, dan meldt hij zich wel weer.

En D'anvers, ik ben zo moedig geweest:)om naar de site toe te gaan die jij noemde in #3 en ik heb een van mijn email-adressen ingevuld. Hieperdepiep, niet gehackt! En nu maar afwachten of dit dus binnenkort gebeurt!

Kijk vind dat we in dit topic te ver uitwijken! Zal zelf nieuw topic openen zal het gokken noemen.
Herhaal hier de brave man Hansgu zijn vraag.
Hallo,
De laatste tijd krijg ik vaker dan voorheen ongewenste email. Ik gebruik Microsoft Outlook 2016 en daarin zit een optie om dergelijke mail te blokkeren, maar wat ik ook doe: De (zelfde) emails blijven maar komen. Kennelijk werkt die optie in Outlook 2016 niet goed.

Wat kan ik daar tegen doen (zonder al te veel gedoe) ?
mijn ouders ook

V

Verwijderd forumlid 98

@macguy toch nog vraag aan jouw in verband met het probleem.Hebben je ouders zelfde probleem als Hansgu ook met Outlook 2016 of lager?
Indien het mocht gaan over hotmail kun je ook beter zelf nieuw topic openen,kans is groter dat je geholpen word dan.
Mvg
d'anvers

@macguy toch nog vraag aan jouw in verband met het probleem.Hebben je ouders zelfde probleem als Hansgu ook met Outlook 2016 of lager?
Indien het mocht gaan over hotmail kun je ook beter zelf nieuw topic openen,kans is groter dat je geholpen word dan.
Mvg
d'anvers

gaat ook over outlook 2016 maar dan met telenet

Om nog even op het feitelijke onderwerp terug te komen. Ik schreef bij mijn vraag: zonder al te veel gedoe.

Zolang ik mij kan herinneren lees ik mijn inkomende mail altijd met de email cliënt vanaf mijn desktop. Eerst naar mijn (in dit geval Ziggo) webmail gaan vind ik tamelijk omslachtig. Daarom geef ik het maar op en blijft ik al die inkomende troep (want dat is het merendeels) met de blik op oneindig deleten.

Ik vind het ongemakkelijk Abe. Wanneer ik mijn pc heb opgestart dan klik ik op een icoon en dan zie ik direct al mijn emails. Om dan nogmaals ergens anders in te loggen voor mijn mail vind ik onhandig.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Oké.

Ik gebruik de webmail o.a. ook om mijn account definitief op te schonen.

ArtstudioG

Bekend gezicht
Ik werk al jaaaaaaren met MailWasherPro, misschien eens testen: klik hier

V

Verwijderd forumlid 74

Ik vind het ongemakkelijk Abe. Wanneer ik mijn pc heb opgestart dan klik ik op een icoon en dan zie ik direct al mijn emails. Om dan nogmaals ergens anders in te loggen voor mijn mail vind ik onhandig.
Het handige daaraan is , dat voor je jouw e-mails gaat ophalen in je e-mail cliënt je daar ze al kan verwijderen . Soms zijn er van die mensen die je dagelijks 20-30 e-mails zenden met een pps bijlage , en je postvak in het niet meer aankan en je pst bestand eens beschadigt raakt .
Maar in je webmail kun je ook afzenders op e-mail adres of domein gaan markeren, dat ze op de server onmiddelijk moeten verwijdert worden . Bij mijn provider toch , ik weet niet of ziggo ook die werkwijze hanteert .

V

Verwijderd forumlid 74

Wat is nog handig aan webmail .
Ik ken het volume niet dat je hebt toegewezen gekregen voor je mailbox bij je provider . Je provider maakt gebruik van een spamfilter en wat spam is komt terecht in de spambox van je mailbox bij je provider die je kan gaan leegmaken .
Op een dag raakt hierdoor je mailbox eens boordevol dat er niets meer bij kan , dus ook niet bij je postvak in in je mailbox op de server .
Wie je dan een e-mail zend zal een automatische e-mail terugkrijgen , e-mail kon niet afgeleverd worden controleer of het e-mail adres wel juist geschreven is of ander foutbericht .
Een persoon vraagt je dan eens, heb jij een ander e-mail adres want mijn e-mails die ik aan jou verzend, komen steeds terug dat ze niet konden afgeleverd worden .

Bovenaan Onderaan