• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Hulpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Discussie Online document laten handtekenen

Cédric Vleminckx

Junior lid
Lid geworden
6 sep 2018
Reaction score
7
Punten
8
Leeftijd
18
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een manier om online documenten te laten handtekenen (dit voor een bank-verzekeraar).
Nu wil ik dit inbouwen in de website, dat er een vakje staat op de website om een krabbel te zetten, en dit dan te laten versturen per e-mail naar mij.
Hoe zou ik dit voor mekaar kunnen krijgen?

Alvast bedankt voor de tips en hulp.

Groetjes,
Cédric.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Dat lijkt mij een pakkie aan voor die bankverzekeraar.
En wat ga jij dan doen met alle persoonlijke gegevens, worden die goed beveiligd tegen diefstal?

Roxmarie

Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reaction score
208
Punten
43
Mag dat wel in het kader van de AVG?

Cédric Vleminckx

Junior lid
Lid geworden
6 sep 2018
Reaction score
7
Punten
8
Leeftijd
18
Uiteraard wordt er gelet op de AVG, zodat niets gedaan wordt wat niet mag.
Tegenwoordig kan er al getekend worden via een portaal, maar dit kan je enkel doen als je een rekening hebt.
Ik wil nu de verzekeringsagenten verder helpen met een eigen tool, die dat ook kan voorzien. Dus ook als de klant geen rekening heeft, maar toch zijn documenten online kan tekenen.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Het gaat om de persoonlijke data die naar jouw e-mailadres worden gezonden.
Daar zit de kneep in het kader van de wetten, niet alleen de AVG-wet.

Cédric Vleminckx

Junior lid
Lid geworden
6 sep 2018
Reaction score
7
Punten
8
Leeftijd
18
Dit zal de kantoormailbox van het verzekeringskantoor zijn, beter beveiligd dan bij een bankverzekeraar ga je niet meteen vinden...
Er wordt daar ook zeer streng toegekeken op GDPR en AVG natuurlijk, maar dit mag toch als het ook al elektronisch gebeurd voor klanten met een rekening?

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
GDPR is de Engelstalige afkorting voor wat wij AVG-wet noemen.
Het zijn geen twee aparte wetten - het is een en dezelfde Europese wet.
Maar we hebben in Nederland ook pivacywaakhond.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
De waakhond van de NL overheid die gaat over de bescherming van persoonlijke gegevens.

ArtstudioG

Gevestigd lid
Lid geworden
30 jan 2017
Reaction score
75
Punten
28
Leeftijd
61
Ik heb 36 jaar voor een bank-verzekeraar (ING) gewerkt en online tekenen betekent via codes enz of via print en dan manueel tekenen en terug bezorgen (post, scan/mail, …). Onze policy was echter steeds dat een manuele handtekening moest geplaatst worden in het bijzijn van een medewerker en op vertoon van legitimatiebewijs. Ik begrijp ook niet goed waarom een niet-klant online een handtekening zou moeten zetten? Het is toch juist de bedoeling om toekomstige klanten "binnen" te krijgen voor een gesprek. Ik zou toch nog eens goed overleggen met die bank-verzekeraar, privacywetgeving indachtig gehouden. Vele mensen weten ook niet hoe je een handtekening in dat online venstertje moet krijgen!!

Cédric Vleminckx

Junior lid
Lid geworden
6 sep 2018
Reaction score
7
Punten
8
Leeftijd
18
Bedankt voor de input allemaal! Ik neem jullie suggesties zeker mee.

Bovenaan Onderaan