• Piepcomp Support is een gezellig PC-hulpforum en beschikt over een voortreffelijk team experts om jou te helpen met problemen in Windows,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes en nog veel meer.

Word lid door hier te klikken en geniet daarna van gratis technische hulp.

Gekocht Op zoek gegaan naar een kleiner notebook

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.155
Punten
113
Leeftijd
65
Om dagelijks een zware Dell M6600 mee naar werk te slepen, is een bezoeking.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar een kleiner notebook, dat ook niet over zo'n zware voeding beschikt.
Via Marktplaats vond ik een heel mooie aanbieding op een als nieuw gerefurbished Thinkpad T540 met i7 4810.
Tevens aanvullingen voor dat notebook aangeschaft bij Alternate - 16GB werkgeheugen en een 2 Crucial 2TB harddisk.
Morgen wordt het notebook afgeleverd en moet ik daarna de binnenstad in - naar de winkel waar UPS de Alternate zending heeft achtergelaten.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.155
Punten
113
Leeftijd
65
Dta was even een samenloop van omstandigheden.
Ik zat in mijn kleine kamertje en de bel gaat.

Bleek de postbode te zijn, een vol uur eerder dan de tijd die de trackingsite van post.nl had aangegeven.
Een eerste controle en opstart via accu: het notebook voldoet aan de gegeven beschrijving van Geimer PC in Waalwijk.
Het ziet en voelt als nieuw!

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.155
Punten
113
Leeftijd
65
Gisteren dit notebook ontvangen en nu onderweg ermee.
Echter, met dat ermee onderweg gaan heeft een aantal obstakels opgeleverd.
De caddy die paste in de Thinkpad T510/520/530, past niet meer in een Thinkpad T540.

Ergo, ik moet daarom een passende bestellen.

Wat opvalt, met momenteel Windows 7 August 2018 erin, is het notebook razend snel.
Het is net of de Crucial 2TB SSD sneller is dan 1TB van Samsung. Windows 7 is een in vloek en zucht opgestart.

Door die twee TB heb ik voor het moment meer dan genoeg ruimte om de belangrijkste data erop te zetten, alleen doordat nu via USB de data overgezet moet worden, duurt dat allemaal wat langer.

Anjo

Gevestigd lid
Lid geworden
22 apr 2017
Reaction score
44
Punten
28
Leeftijd
64
mooi.
Heb jaren in Waalwijk gewoond maar Geimer ken ik niet

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.155
Punten
113
Leeftijd
65
In ieder geval, het notebook is perfect en als nieuw en dat voor een refurbished machine.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
74
Punten
28
Leeftijd
59
Het is net of de Crucial 2TB SSD sneller is dan 1TB van Samsung. Windows 7 is een in vloek en zucht opgestart.
Ik hoop het van ganser harte voor je, maar de ervaring leert dat een nieuwe machine altijd heel snel opstart. Vanzelfsprekend vanwege het feit dat er geen of bijna nog geen opstartvertragende programmaatjes zijn geïnstalleerd.
Op het moment dat tooltjes als Mbam en een 'echte' virusscanner en / of andere persoonlijke programmaatjes zijn geïnstaleerd, zal de opstarttijd teruglopen.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.155
Punten
113
Leeftijd
65
De opstarttijd is nauwelijks teruggelopen, dat is het rare, dat had ik met Samsung Pro 850 wel!

gouwepeer

Vaak hier
Lid geworden
4 okt 2016
Reaction score
118
Punten
43
Leeftijd
43
Website
www.gouwepeer.nl
Zelf heb ik van Samsung de EVO 850 gehad, die binnen een jaar de geest had gegeven. Daarnaast heb ik in mijn desktop ook zo'n zelfde EVO, maar belangrijke bestanden staan op een gewone harde schijf.
Mijn laptop is voorzien van een Crucial die ondanks zijn lagere prijs toch vlotter is en naar mijn gevoel betrouwbaarder.
Gezien mijn persoonlijke ervaring met andere Samsung apparaten ben ik daar toch niet zo'n hele grote fan meer van.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.155
Punten
113
Leeftijd
65
Windows 7 start zo snel op dat het opstartgeluid onderbroken wordt en even later dan de laatste toontjes laat horen.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.155
Punten
113
Leeftijd
65
Het opstarten onder Windows 7 gaat nog steeds in een supersneltreinvaart.

Ik heb inmiddels Windows 7 een beetje gepimpt.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
74
Punten
28
Leeftijd
59
Ik heb de afgelopen jaren bij heel veel familieleden, vrienden en kennissen, Windows ME, XP, Vista, Win 7 en in iets mindere mate Win 10, mogen installeren en idd. na een verse installatie gingen / gaan de meeste machines als een speer.

De constatering was ook dat na de installatie van (bijv.) Microsoft Office, een virusscanner, Mbam en nog meer op de gebruiker afgestemde persoonlijke progjes, de opstartsnelheid aanzienlijk afnam. Laten we hopen dat jij weinig progjes hoeft te installeren, dan blijft de machine lekker snel.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.155
Punten
113
Leeftijd
65
Het is dat ik niet begrijp waarom de online activering van de Windows 7 licentie (MS Sticker in accuvak) niet lukt.
Bellen met MS heeft geen zin, het is niet mogelijk op zon- en feestdagen.

En mogelijk staat mij nog een andere weg open om Windows 10 Professional erin te krijgen, want dat is mijn doel.

Dat laat onverlet dat ondanks dat mijn Windows nu compleet is, ook met Office, het opstarten nog steeds als in het begin was.
Heeft waarschijnlijk te maken met de ISO van Windows 7, die ik heb gebruikt - deze ISO was ruim 5,5 GB groot (Windows 7 Augustus 2018 versie).
Het aantal updates dat ik voor deze Windows binnenhaalde was minimaal te noemen.

Bovenaan Onderaan