Opgelost | Ontevreden.

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 augustus 2016
Punten
113
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall
Terugkijkend, kan ik alleen maar concluderen te snel hebben gehandeld.
Daarom dat ik ervoor ga kiezen, een back-up terug te zetten.

Dat lijkt me een goed idee. Ik heb nu de avatar van een ander lid en de lay-out ziet er niet uit.

668d262142d77-IMG_0943.png

Mijn eerder geplaatste afbeelding wordt niet meer getoond, merk ik. Ik zal hem nog een keer plaatsen. Dan kunnen jullie mee griezelen:

668da00a4b28a-IMG_0944.png

Maar Abe heeft het weer weten te repareren. Ik heb mijn eigen avatar weer terug. Mooi zo! 👍

Het terugzetten van XenForo 2.2.16 patch 2 bleek onmogelijk.

De database was corrupt geraakt, onder andere waren alle leden verdwenen, bleek na onderzoek.
En ook veel berichten waren verdwenen.

Heel vreemd allemaal, ik moest kiezen om met XF 2.3 verder te gaan.

fouten horen er nu éénmaal bij A54 .... dit is nu het leven so whatt?

Ik realiseerde mij, dat als ik vanuit XF 2.2 via XenForo Importeurs XF 2.3 kan inrichten, dan kan ik ook vanuit XF 2.3 dan XF 2.2 kan inrichten.

De database was corrupt geraakt,
Huh? Hoe kan dat dan? Is mij echt nog nooit gebeurd in de 24 jaar dat ik forums doe.
Ja ooit 1x een backup corrupt door een schijfprobleem, maar gelukkig hoefde ik die niet te restoren.

Is dat misschien oorzaak van de technische problemen bij Vimexx? Want nu is er niets te zien en op hun nieuwe status pagina zou zogenaamd niets aan de hand zijn geweest van daag.
Maar vanmiddag waren er toch behoorlijk storingen op een server, ik dacht web112 maar weet het niet zeker, kan het niet meer terug vinden.

dan kan ik ook vanuit XF 2.3 dan XF 2.2 kan inrichten.
En dan misschien nog meer problemen krijgen of andere gekke problemen? Zou ik niet doen.
Ik zou eerder onderzoeken hoe het kan dat zo'n database backup corrupt raakt. Is niet de eerste keer als ik het me goed herinner.

Helaas kan ik niet in de back-up toestand van Vimexx kijken.
En nee, ik verwacht geen probleem met het importeren - de Importer kent XF 2.3 als 2.2

Oooh. Ja ik maak bij een dergelijke wijziging ook altijd zelf een backup en dan download ik die.
Of ik maak er eentje via SSH dat werkt nog beter.

De volgende keer zoals ze in Twente zeggen, "hennig an" ;)

Terug
Bovenaan Onderaan