Opgelost opslaan en daarna terugkijken in Documenten

Kate

Enthousiast
Gewaardeerd lid
Ik ben geabonneerd op de Nieuwsbrief van Personal Computercare. Ik ben er heel tevreden over en ik wil de brieven bewaren. Dus ik kopieer die brieven naar Word en sla ze daarna op in een map.

Gaat prima, maar de brief heeft altijd een thema, wat uitgelegd wordt en daarnaast nog de rubriek Andere artikelen. Die rubriek staat vol van info die ik belangrijk genoeg vind om ook te bewaren.

Maar in Outlook klik ik op een onderwerp en ik lees het. In mijn kopie in mijn map kan ik er echter wel op klikken, maar de inhoud van zo'n artikel wordt niet geopend. Sla ik het verkeerd op? Gebruik ik de verkeerde plakopties?

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Je kan meerdere opties doen om alles werkend te houden.
a) de e-mail opslaan als EML - wordt dan geopend met Outlook enzal alles werken
b) de betreffende e-mails in Outlook in de aangemaakte map Personal Computercare stoppen.
Dan heb je ook alles bij elkaar.

porrelaar

Gevestigd lid
Wat Abraham hierboven schreef is het verstandigst om te doen.

Natuurlijk kun je de inhoud van nieuwsbrieven kopiëren en dan plakken in Word, maar of dat zin heeft....?
Maar als jij dat leuk vindt, dan doe je dat zo:

• Open in je mailprogramma die nieuwsbrief.
  • Klik op een willekeurige plek in die e-mail
  • Druk op Ctrl+A om de volledige tekst van de e-mail te selecteren. (De achtergrond van die zinnen wordt dan blauw. Dat is het teken dat die tekst geselecteerd is)
  • Druk op Ctrl+C om alle geselecteerde tekst te kopiëren. (De geselecteerde tekst komt dan op het klembord te staan)
  • Open een nieuw/leeg Word bestand en druk op Ctrl+V om de tekst die op het klembord staat te plakken in het Word bestand.

In je Word bestand zie je nu ook onderstreepte woorden. Dat zijn links. Gewoon met de linker muisknop erop klikken werkt echter niet. Dan krijg je een melding te zien:

Om zo'n link in een Word bestand te laten werken, moet je dus de Ctrl-toets ingedrukt houden terwijl je op de link klikt. Daarna zal hij wel werken.

Kate

Enthousiast
Gewaardeerd lid
Dank jullie wel. De laatste tip,daar ga ik voor.
Want die link met Ctrl kreeg ik en daar heb ik wel op gedrukt maar niet in combinatie met de link.
Ik wil eigenlijk geen mappen in Outlook om op te slaan. Naar mijn idee sla ik dan op in mijn laptop en daar bewaar ik weinig tot niets. Ik zweer bij externe opslag, dat vertrouw ik meer. Ja, het is vast mal, maar het zit nu eenmaal in mijn hoofd.

Kate

Enthousiast
Gewaardeerd lid
Ik heb het geprobeerd en het werkt feilloos, je moet het even weten.

Dus: geen probleem meer, opgelost!

Laatst bewerkt:

porrelaar

Gevestigd lid
Dat schreef Kate al:
Ik wil eigenlijk geen mappen in Outlook om op te slaan. Naar mijn idee sla ik dan op in mijn laptop en daar bewaar ik weinig tot niets. Ik zweer bij externe opslag, dat vertrouw ik meer. Ja, het is vast mal, maar het zit nu eenmaal in mijn hoofd.
En dat is inderdaad mal. Je slaat persoonlijke bestanden dus niet op je laptop op, maar enkel en alleen op je externe harde schijf. Op die manier heb je geen back-up. Je bestanden staan alleen maar op die externe harde schijf.
Iedere harde schijf kan en zal ooit kapot gaan. Maakt niet uit of die harde schijf in je computer zit of daarbuiten.

Wanneer je de persoonlijke bestanden die op de externe harde schijf staan, kopieert naar een tweede externe harde schijf, dan heb je wel een back-up. Het komt niet zo vaak voor dat twee externe harde schijven op hetzelfde moment kapot gaan.

Kate

Enthousiast
Gewaardeerd lid
Ze zitten ook nog in de cloud, en inderdaad op een 2e schijf. Ja, die laptop is echt een ding waar ik niet zo erg op vertrouw. En je gelooft het niet, maar dat is gekomen sinds ik op Piep zit!! Waar ik vroeger niet eens aan kon denken, die zie ik nu als problemen voorbij komen.
Piep is leuk, maar die apparaten zijn een noodzakelijk kwaad voor mij. Ik werk er mee, maar voel me er veel te veel afhankelijk van en dat is een woord wat ik liever niet ken. Tja....
Mijn telefoon neemt google en piep en outlook over als mijn laptop het opgeeft. En dan komt er een nieuwe en doe ik het weer zo. En dat geldt ook voor mijn telefoon.
Ach, zo heeft ieder zijn gebrek en ik voel me er prima bij.

Laatst bewerkt:

porrelaar

Gevestigd lid
Dan heb je dus wel back-ups. Prima geregeld, Kate!

Tja, op Piep zie je allerlei computerproblemen voorbij komen en dan ga je misschien denken: "Kan mij dit ook overkomen?" Brrr!

Dat lijkt een beetje op het lezen van de bijsluiter bij medicijnen. Tal van mogelijke bijwerkingen worden dan vaak opgesomd. En als daar staat: "Zelden: Jeuk", dan voel ik het opeens overal kriebelen.

Kate

Enthousiast
Gewaardeerd lid
Ik ben blij dat jij dat ook zo ziet. En weet je wat gek is? Als ik al die dingen gelezen heb moet ik er om lachen: je moet er bijna weer medicijnen voor hebben. En daarna heb ik zelden een bijwerking meer: weggelachen!

Kate

Enthousiast
Gewaardeerd lid
Waarom plaats je de mails niet gewoon in een map?
Weet je Rubensky, ze zitten allereerst in een map in Outlook. Maar dat is een programma op de computer en dat vind ik dus een minder goede soort opbergplaats(en dat is nog zacht uitgedrukt!). En dan is de 2e keus: in een map op mijn externe HD.
Die nieuwsbrieven moeten maar tevreden zijn met een map daar, maar ik heb ook nog wel iets in de cloud. Je moet je aandacht maar verdelen.
En als backup voor een aantal zaken is er dus mijn HD nr 2. Daar komen de onderwerpen die echt belangrijk zijn. En dat is dan een hele eer!

Nou, je kunt toch niet zeggen dat ik over één nacht ijs ga, lijkt me.

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Jou eigen keuze ik maak nooit een kopie van een mail. Maar heb wel 100+ mappen in mijn Outlook met al mijn mail daarin.

Bovenaan Onderaan