outlook in Windows 11 en 2e email account

adanjo

PCS Lid
Lid geworden
16 januari 2017
Waarderingsscore
4
Punten
8
Leeftijd
65
OS
Windows 10
AV
360 total security
FW
Windows
Hallo Mensen,

Ik wil graag mijn zakelijke mail kunnen openen op mijn laptop thuis.
Op de laptop met Windows 11 heb ik Outlook ( klassieke versie) en wil graag mijn zakelijke mail kunnen bekijken, hoe doe ik dat het makkelijkst?
Heb het al geprobeerd om het zakelijk emailadres in te voeren, maar daarna werd er om het wachtwoord van Microsoft gevraagd, ook ingevoerd maar dat klopte niet werd er aangegeven.
Kan iemand mij hiermee helpen?

groet Adrie,

Ik denk dat je dit in samenwerking met de IT mensen in jouw firma moet realiseren.
Ik denk dat je daarnaast een VPN nodig hebt.

Ik denk dat je dit in samenwerking met de IT mensen in jouw firma moet realiseren.
Ah okay dan zal ik dat daar eens vragen inderdaad.
Dacht op mijn telefoon zit dat ook, dus kan dat ook op mijn laptop?

Hallo Mensen,

Ik wil graag mijn zakelijke mail kunnen openen op mijn laptop thuis.
Op de laptop met Windows 11 heb ik Outlook ( klassieke versie) en wil graag mijn zakelijke mail kunnen bekijken, hoe doe ik dat het makkelijkst?
Heb het al geprobeerd om het zakelijk emailadres in te voeren, maar daarna werd er om het wachtwoord van Microsoft gevraagd, ook ingevoerd maar dat klopte niet werd er aangegeven.
Kan iemand mij hiermee helpen?

groet Adrie,
Als het wachtwoord niet wordt geaccepteerd ligt daar het probleem.
Waarom? Een VPN is helemaal niet nodig voor een mailverbinding. Sterker nog, een VPN biedt geen voordelen voor een goed geconfigureerde mail.
Ah okay dan zal ik dat daar eens vragen inderdaad.
Dacht op mijn telefoon zit dat ook, dus kan dat ook op mijn laptop?
Helemaal niet nodig.

Een en ander hangt af van de server die gebruikt wordt, maar een wachtwoord dat niet geaccepteerd wordt is meestal een goede indicatie dat of het emailadres of het wachtwoord niet klopt. Outlook is over het algemeen slim genoeg om uit te zoeken hoe hij met de mailserver moet communiceren en de beveiligingsinstellingen moet aanpassen. Vaak heb je ook een mogelijkheid tot webmail met dezelfde inlog gegevens, die je kan gebruiken om te testen dat de gegevens die je hebt werken. Als je die website weet zou je daar eerst kunnen kijken of je met het emailadres en wachtwoord kan inloggen. En anders even met de helpdesk overleggen, zij kunnen je wachtwoord voor je resetten.

maar daarna werd er om het wachtwoord van Microsoft gevraagd, ook ingevoerd maar dat klopte niet werd er aangegeven.
Vreemd. Normaliter wordt er dan voor het wachtwoord van dat ingevoerde e-mail adres gevraagd.
Maar ik neem aan dat je met bovenstaande tips wel verder komt.

Vreemd. Normaliter wordt er dan voor het wachtwoord van dat ingevoerde e-mail adres gevraagd.
Maar ik neem aan dat je met bovenstaande tips wel verder komt.
Dat hoeft niet altijd vreemd te zijn. Als je een microsoft mailserver gebruikt, bijvoorbeeld Exchange Online wat tegenwoordig best populair is, krijg je een loginscherm van Microsoft te zien en als je een Gmail account account probeert in te stellen krijg je in Outlook scherm te zien van Google.

en als je een Gmail account account probeert in te stellen krijg je in Outlook scherm te zien van Google.
Klopt maar dan wordt je Microsoft wachtwoord niet gevraagd maar dat van Gmail. En er stond dat het Microsoft wachtwoord gevraagd werd.
Tenzij ze natuurlijk zakelijk ook Office 365 of zoiets gebruikt, dank an dat uiteraard wel, maar dat is ook de enige uitzondering, Microsoft mail is de enige die het Microsoft wachtwoord vraagt.

Terug
Bovenaan Onderaan