Opgelost outlook werkt niet

Maar dat is net het probleem. Hij kan het wachtwoord niet veranderen omdat hij niet ingelogd komt bij dat hotmail/outlook e-mail adres.

Enige andere optie is om de "wachtwoord vergeten" optie te gebruiken en het zo te resetten. Maar als Microsoft zegt dat ze het na aan het kijken zijn, kan het best zijn dat iemand er al gebruik van heeft gemaakt en ze dus aan het checken zijn of het inderdaad van jou is. Dat kan even duren.
Hopelijk komt het snel goed.

OP
OP
Paul
Ik ben net even diep in de kast gedoken en ik had mijn herstel code nog. Ik heb het wachtwoord alvast veranderd maar ik kan nog steeds niet inloggen, dus dat is duidelijk een microsoft probleem. Vele mensen hebben de 401 error dus nog maar even afwachten.

Morgen ga ik het nog een keer proberen. Ik heb net gelezen dat als je firefox thunderbird installeerd dat je dan ook in je hotmail account kan komen. Ik wil thunderbird al een tijdje in mijn PC zetten maar ik begrijp er niks van en ik krijg het niet aan de praat.

Misschien kan ik het morgen met jullie hulp aan de praat krijgen?

Het is wel een beetje vreemd als je er via webmail niet in kan dat het via Thunderbird wel zou lukken, maar men wete maar nooit. Proberen kost niks he. :)
Thunderbird is niet zo lastig maar je moet het begin even door hebben want ze willen je een "standaard" account laten installeren en dat moet je dan overslaan.

Helpen we je graag bij.

OP
OP
Paul
Ik kreeg vandaag weer wat klusjes op mijn bord, dus het wordt van de week denk ik.

Ik las dat je erin kon komen via thunderbird op allestoringen.nl en een site van de consumentenbond kwam ermee. Het is ook niet mijn idee maar ik ben niet te beroerd om iets "vreemds" uit te proberen, een beetje mythbusteren maar dan zonder explosies :sob:

Het installeren van thunderbird lukt niet omdat als ik een naam intyp ik altijd op een betaalde account uitkom, kortom ik doe iets verkeerd want ik had begrepen dat het gratis was.

Kortom alvast bedankt voor het hulp aanbod en tot van de week, ik doe me best om er maandag te zijn.

OP
OP
Paul
Ik kon net 21:17 uur weer in mijn outlook account inloggen, dus de storing is opgelost. ik ga nog steeds voor thunderbird.

Thunderbird kun je het beste hier downloaden:
Thunderbird — Software die e-mailen makkelijker maakt.

Er zijn enkele belangrijke dingen die je moet overslaan, dus niet gebruiken, om met Thunderbird te beginnen en daar gaat het makkelijk fout.
Op deze (klik) site staat een mooie handleiding hoe na installatie verder te gaan, inclusief afbeeldingen en in het Nederlands.
Tevens staat daar mooi groot met een kruis aangegeven wat je moet overslaan.

Probeer het maar eens, en als het niet lukt, dan is het met die handleiding misschien ook gemakkelijker om aan te geven waar het precies mis gaat, dan kunnen wij je vermoedelijk ook gemakkelijker helpen.

Succes alvast!

ShadyAngel

Bekend gezicht
Ik had in het begin van het jaar problemen met mijn pop mail. Omdat de provider dit niet opgelost kreeg werd mijn mailadres doorgeschakeld naar een outlook.com mailadres (al mijn programma's en dergelijke zijn met dit adres geregistreerd, daarom moest ik dit op een of andere manier behouden. Dit werkt tot nu toe nog steeds vlot. Alle mail naar mijn hoofd mailadres wordt nu doorgezonden naar outlook.com zonder problemen. Ik gebruik ook nog 2 gmail adressen. Ik vond W10 mail of outlook (office) niet echt handig in gebruik. Nu gebruik ik tot volle tevredenheid Thunderbird met 4 verschillende mail adressen in één programma. Zeer handig en heel eenvoudig te gebruiken.

OP
OP
Paul
Thunderbird heb ik gedownload en geinstalleerd. Daarna open ik hem vanaf mijn bureaublad. Ik kan vervolgens kiezen tussen een bestaande email instellen of een nieuw email adres verkrijgen. Ik wil een nieuw email adres verkrijgen dus ik klik deze optie aan. Nou ... welkom bij bliksemvogel wilt u een nieuw e-mail adres? Welke naam ik ook intyp met of zonder ghandi.net aangevinkt, ik krijg alleen maar betaalde opties te zien. Ik heb er nog meer letters en cijfers aan geprobeerd toe te voegen, maar zonder resultaat. Met .com US 15.50 $ per jaar, .net 18.50 $ per jaar, .org 17.20 $ per jaar, ect. Zoals ik al eerder aangaf had ik begrepen dat thunderbird gratis was, maar daar begin ik nu wel aan te twijfelen. Of moet ik het op een andere manier doen?

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Thunderbird is gratis, je kan wel een donatie doen overigens.

Als je een bestaand e-mailadres neemt en je geeft jouw naam in welke in verstuurde e-mails moet staan, jouw e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord, dan zoekt Thunderbird automatisch naar de juiste IMAP poorten.
Desgewenst kan je ook achteraf voor POP3 gaan.

OP
OP
Paul
Ik heb een adres ingevoerd van een microsoft outlook e-mail adres die ik al had en deze werkte prima. Ik kan nu via thunderbird met hetzelfde e-mail adres en hetzelfde wachtwoord in mijn outlook van microsoft komen, weer wat geleerd.

Maar ik wou dus een nieuw e-mail adres aanmaken. Moet ik dan eerst bij mijn provider, of hotmail, live, outlook ect. een adres aanmaken? waarom kan dat niet rechtstreeks vanuit thunderbird? Als ik desgewenst achteraf voor POP3 ga kan het dan wel?

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Via jouw provider zal jij eerst een nieuw e-mailadres moeten aanmaken - dat kan niet via Outlook of Thunderbird!
Het zelfde geldt voor e-mailadressen bij MS en Google - die moet je daar aanmaken.

Pas als dus bij jouw ISP een nieuw e-mailadres is aangemaakt, kan je dit in Outlook en Thunderbird inbrengen.

Dotchiejack

Bekend gezicht
Dit is een voorbeeld van een site waar je gratis een email kan aanmaken en nadien kan je deze account in thunderbid invoeren.
Klikker de klik

@Paul Als je zelf gaat proberen kan het ook moeilijk worden als je niet weet wat je doen moet.
In mijn reactie net 2 boven jouw reactie staat een link, complete uitleg wat je moet doen, incl. wat je moet overslaan, incl. afbeeldingen. Even wat verder kijken dan de neus lang is, dan had je dat ook gezien en was je niet op die problemen gestuiterd.

OP
OP
Paul
Ik heb je verhaal gelezen maar ik wou meer details hebben en die heb ik gekregen.

Alles werkt, ik heb geen outlook storing meer en ik heb thunderbird.

Iedereen bedankt en ik heb verder geen vragen meer.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
@Paul - fijn dat alles weer werkt.
Ik zal deze discussie op opgelost zetten.

Bovenaan Onderaan