Nieuws Over een half jaar stopt de ondersteuning voor Windows 7

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.593
Punten
113
Leeftijd
65
Over een half jaar stopt de ondersteuning voor Windows 7

Wat ga jij doen met jouw computer met Windows 7 als de ondersteuning door Microsoft stopt.
Neem je eerder een beslissing wat jij gaat doen - zoals upgraden naar Windows 10 of weet je nog helemaal niet wat je gaat doen?

Laat het horen.

Ad Becude

Bekend gezicht
Lid geworden
29 nov 2018
Reaction score
195
Punten
43
Leeftijd
72
Ik heb hier nog een 8 jaar oude laptop met Windows 7, ik weet echt niet wat ik ga doen. Hij is u al zo traag als dikke ….. .

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.593
Punten
113
Leeftijd
65
Is de HD soms aan vernieuwing toe?

PeterJ

Security Expert
Lid geworden
14 jul 2019
Reaction score
8
Punten
8
Ad Becude zei:
Ik heb hier nog een 8 jaar oude laptop met Windows 7, ik weet echt niet wat ik ga doen. Hij is u al zo traag als dikke …..
Eens goed laten controleren of een herinstallatie van Windows 7 overwogen ?

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
299
Punten
0
Website
www.satellitefun.org
Ik draai al op 10. Een reserve pc draait nog op 7 en dat probeer ik ook zo lang mogelijk zo te laten. Staan ook enkele games op die daar fijn op presteren.
Als echt de nood aan de man komt kan ik 'm upgraden naar W10 want dat heeft er al kort opgestaan en is toen weer gedowngrade, zodat de pc verzekerd was van een gratis upgrade naar W10.
Vandaag ook weer een bijzondere rariteit meegemaakt met W10 met een pc van ieamnd, zal dadelijk op het forum komen. Nog nooit zoiets vaags meegemaakt. Ben nog altijd niet gecharmeerd van W10 maar ja, het is niet anders.

ArtstudioG

Gevestigd lid
Lid geworden
30 jan 2017
Reaction score
66
Punten
28
Leeftijd
60
Windows 7 stopt niet met werken, enkel de security ondersteuning vanuit Microsoft stopt. Je kan nog makkelijk jaren doorgaan met windows 7 als je over een goeie antivirus/antispam beschikt. Er zijn zelfs nog mensen die met windows XP probleemloos werken. Ikzelf vind de switch naar windows 10 wel de moeite om te overwegen, indien je hardware natuurlijk niet te aftands is. Een switch naar een SSD is hierbij natuurlijk peper in zijn/haar kont ;-)

Ad Becude

Bekend gezicht
Lid geworden
29 nov 2018
Reaction score
195
Punten
43
Leeftijd
72
Oké....Ik ga jullie adviezen in overweging nemen.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
299
Punten
0
Website
www.satellitefun.org
Je kan nog makkelijk jaren doorgaan met windows 7
Ligt er ook een beetje aan wat externe software providers gaan doen. XP draait ook nog steeds, maar voor internet gebruik al zo goed als niet bruikbaar meer omdat browser fabrikanten er geen updates meer voor geven. Als dat met Windows 7 ook gaat gebeuren kan het wel eens korter gaan duren.
Echter gewoon voor games en mail zul je wel verder kunnen zonder problemen. Inderdaad als je maar een goede virusscanner hebt.
Er is ook nog kans dat bedrijven weer achterlopen en de periode door Microsoft nog eens verlengt wordt, is al vaker gebeurd.

Roxmarie

Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Reaction score
158
Punten
43
Heb geen machines met windows 7 meer, ik had een vaste pc (desktop) en laptop met windows 7 en deze heb ik beide van windows 10 voorzien. Laptop werd wat trager, maar middels een ssd, en een extra geheugenreepje is hij aan tot dusver succesvol aan zijn windows 10 leven bezig.

Bovenaan Onderaan