• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Hulpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Over enkele ogenblikken......

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Over enkele ogenblikken......
zal dit forum voor de tijdsduur van de forumupgrade naar XenForo 2.1.3 gesloten zijn.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Welnu - de upgrade is net in twee minuten volledig gelukt en de gezondheidscontrole van de bestanden gaf 100% aan.
Dus gaan we als vanouds verder met de vernieuwde software.

macguy

Apple freak
Lid geworden
3 sep 2017
Reaction score
355
Punten
83
Leeftijd
22

Aarie25

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Reaction score
255
Punten
63
Leeftijd
39
Goed om te horen dat het zonder problemen is verlopen.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
In al die tijd dat XenForo hier wordt gebruikt, is er geen enkel probleem gerezen door een upgrade.

Aarie25

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 jul 2018
Reaction score
255
Punten
63
Leeftijd
39
Nee dat klopt, maar toch fijn dat het weer is gelukt.
Kan natuurlijk altijd een keer misgaan.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
337
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
In al die tijd dat XenForo hier wordt gebruikt, is er geen enkel probleem gerezen door een upgrade.
Nou.... zeg nooit nooit... Ik heb wel eens wat gezien dacht ik. Maar geen groot probleem in elk geval. Kan me bijv. herinneren dat er na een upgrade opeens het nodige mis ging met diverse emoji's die niet (meer) wilden werken. Daar moesten er toen een aantal tijdelijk van uitgeschakeld worden.

Normaliter gaat zelden of ooit iets mis als het goed geprogrammeerd is. Toch kan er wel eens een hickupje in de database gebeuren om welke reden dan ook. Laten we hopen dat dit niet voor gaat komen.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Lol, jij mag dat als een probleem zien, maar dat was het niet.
De toenmalige emojis waren middels de installatie van een al oudere add-on mogelijk gemaakt in XenForo 2.0.
En toen kwam XenForo 2.1 uit en was die emoji add-on niet meer compatibel met XenForo.

Pas nadat ik via CLI de database had aangepast waren de native emojis in XF 2.1 geactiveerd, aleer ik dit had gedaan, waren inderdaad enkel de smilies mogelijk.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
337
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Ik zag dat zelf niet als een probleem, dat werd wel door meerderen als een issue gemeld. Maar dat was dan een addon issue, dat telt niet inderdaad. :)

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Tsjonge, wat heb jij een oude koeien in de sloot gevonden, leuk.

De eerste link betreft het jaar waarin dit forum nog op phpBB draaide.

De tweede link betreft een melding die veel XenForo bezitters hebben gemerkt en ontdekt.
Het is niet mogelijk in een map in de root of in een subdomein een tweede XenForo installatie te doen ten behoeve van tests.
De nieuwe XF gaat dan tappen uit de originele XenForo en gaat bijvoorbeeld alle nieuwe berichten bevatten die op het hoofdforum gepost worden.
Een onwerkbare situatie dus.

Maar: beide meldingen hebben helemaal niks van doen met upgrades.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
337
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Nja... oude koeien. Eind 2016 en zeker eind 2017 is nog niet zo oud hoor. :) Resp. 2,5 en 3,5 jaar en tijd gaat snel.
Ik had nog veel meer en recenter gevonden maar dat bleek gelukkig allemaal server gerelateerd, dus dat telt niet mee.
En eentje was je eigen fout door de software van een ander te gebruiken dus dat telt ook niet.

Als deze beiden ook niets met upgrades te maken hadden met upgrades dan tellen die ook niet mee, ik was er gewoon nieuwsgierig naar.

Het is niet mogelijk in een map in de root of in een subdomein een tweede XenForo installatie te doen ten behoeve van tests.
Huh? Hoe kan dit als er voor het testforum een aparte testdatabase gebruikt wordt?
Is dit inmiddels gefixed? Want wij kunnen dit met Invision dus wel gewoon doen. Het is wel zaak dat je even oplet met eventuele redirects in de .htaccess van de public_html root. Tevens is het van belang om te zorgen dat de cookie van het testforum anders heet.
Dan werkt alles prima, zonder dat er iets van het basis forum wordt overgenomen.

Ik heb op 1 forum (van de 3 Invision Forums in beheer) een issue gehad bij de upgrade. Dat was wel van 4.2 naar 4.4 dus 4.3 werd overgeslagen. Echter de release van 4.3 naar 4.4 was binnen enkele dagen omdat er een fout in geslopen was.
Bij de update was er ergens in een tabel een primary key verneukt. Daardoor kon ik bij een nieuwe gebruikersgroep bepaalde rechten niet meer wijzigen of instellen. Support heeft dat gelukkig snel gefixed. Dit zou gebeurt kunnen zijn doordat misschien tijdens de upgrade ook een automatische backup van de host gedraaid heeft, moeilijk te zeggen.
Maar feitelijk tot nu toe ook nog geen problemen had verder met upgrades, ook niet bij SMF of PhpBB.

Ben wel van mening dat betaalde software zoals vBulletin, Xenforo en Invision het qua updaten van het forum een stuk beter voor elkaar heeft dan de gratis forums. Alhoewel die het ook wel steeds beter doen. PHPBB updaten was vroeger altijd een bak werk. Nu met die automatische upgrade scheelt dat ook al een boel.

Het blijft toch altijd leuk hobbyen met forums prutsen. :)

Bovenaan Onderaan