• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Hulpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Over enkele ogenblikken......

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Interessante link inderdaad.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
337
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
@Edwin en @gouwepeer Dat is mij allemaal zeer bekend al met die .htaccess beveiliging.
Maar tegenwoordig draaien veel hosters met nginx, dan zul je het even iets anders moeten oplossen want dan werkt .htaccess niet meer. :cool:

gouwepeer

Vaak hier
Lid geworden
4 okt 2016
Reaction score
159
Punten
43
Leeftijd
43
Website
www.gouwepeer.nl
Antagonist werkt nog steeds met Apache, dus in mijn geval (en dus ook voor zowel piep als voor NCF) werkt htacces gewoon. En aangezien ik geen streamingsdienst ga beginnen heb ik ook geen nginx omgeving nodig ;)

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
337
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Antagonist werkt nog steeds met Apache, dus in mijn geval (en dus ook voor zowel piep als voor NCF)
Dat is me bekend en Vimexx werkt ook nog gewoon met Apache. Ik gaf het gewoon aan als algemene informatie omdat die handleiding dus niet altijd op gaat.

En aangezien ik geen streamingsdienst ga beginnen heb ik ook geen nginx omgeving nodig ;)
Nginx heeft niets met streamingsdiensten te maken. Nginx wordt gewoon veel gebruikt omdat het stukken sneller is dan apache. En daarom maken veel hosters die keuze. Er zijn ook nog zat streamingsdiensten die prima op apache draaien. ;)

gouwepeer

Vaak hier
Lid geworden
4 okt 2016
Reaction score
159
Punten
43
Leeftijd
43
Website
www.gouwepeer.nl
Nginx heeft vooral zijn meerwaarde bij streamingsdiensten, vandaar dat ik dat als voorbeeld noemde ;)
Maar de kans is aanwezig dat Apache ooit volledig door nginx zal worden vervangen.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
337
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Het klonk niet als een voorbeeld want je zei dat je het niet zou nemen omdat je geen streamingsdiensten ging gebruiken voorlopig.
Maar Nginx is geschikt voor alle performance afhankelijke sites. Met name dus ook grote commerce sites eigenlijk ook gewone Wordpress.:)

Maar de kans is aanwezig dat Apache ooit volledig door nginx zal worden vervangen.
Dat denk ik niet zo snel, ja ooit misschien wel inderdaad. Apache heeft immers ook zijn voordelen. Maar ik weet wel zeker dat Nginx zonder mer de grootste gaat worden, dat is geen kans meer dat wordt een feit, als het inmiddels al niet een feit is.
In het hosting wereldje is men al steeds meer nginx aan het gebruiken, ik schreef dat over die .htaccess immers niet voor niets. Er zijn ook al een aantal hosters die apache niet meer draaien en volledig op nginx over zijn. Het kan voor mensen die vaak bezig zijn met forums handig zijn om daar alvast wat info over op te zoeken omtrent hoe dit op te vangen.

Sterker nog, Nginx had Apache in januari bijna ingehaald.
According to W3Tech.com, as of January 14, 2019, Apache (44.4%) is just slightly ahead of Nginx (40.9%) in terms of websites using their servers. Between them they dominate nearly 85% of the web server market.
Dat is op deze site te lezen. Op een andere site kun je zien dat echt de top sites al op Nginx draaien in de meerderheid.
Op dit moment is voor shared hosting Apache nog nipt het meest geschikt, maar Nginx timmert echt hard aan de weg.

Oeps sjips... ik hou er over op, ben weer te enthousiast bezig en ik raak off-topic. ;)

Bovenaan Onderaan