• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Helpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Vraag over Macrium Reflect

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
40
Punten
48
Bij herhaling lees ik positieve berichten over Macrium Reflect , met name in "Ten Forum". https://www.tenforums.com/
Laatste versie gedownload en geïnstalleerd. Locatie van het image in een map op een grote USB-schijf (16,4 GB)
Het aanmaken van een dvd gaat ook vlot: aan het eind van het brandproces zie ik heel even de inhoud op die dvd.
Echter: bij opstarten om uit te proberen (bios- uefi -instelling even aangepast) gebeurt er helemaal niets: uiteindelijk alleen maar of een zwart scherm of de bekende mededeling dat ik een geschikt medium moet gebruiken. Wat kan ik verkeerd gedaan hebben?
Vreemd is ook dat de dvd (nog in de speler) in schijfbeheer of (bijvoorbeeld ) in MiniTool niet te zien is.

Enigma147

Junior lid
Lid geworden
15 dec 2018
Waarderingsscore
26
Punten
18
Leeftijd
52
Staat er op die DVD ook de applicatie?

Ik maak altijd een portable usb stick aan, en boot daarmee. (ik heb er een standaard USB stickje voor) Dan wijs ik de .mrim file aan die ik wil restoren en de rest wijst vanzelf.

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
40
Punten
48
Zoals ik al schreef: de dvd is niet te openen.
Ik heb ook een USB met Rufus gemaakt, maar ik heb begrepen dat zo'n Macrium opstartmedium specifiek werkt met het (eerder aangemaakte) mrin. Dat is bij mij die 16,4 GB, en een bestand op een gewone dvd kan hooguit 4,7 GB zijn.

Enigma147

Junior lid
Lid geworden
15 dec 2018
Waarderingsscore
26
Punten
18
Leeftijd
52
Simpel, dan is die DVD niet goed.

Najsnarf