Vraag overzetten van csv naar xls(x), (Office 2016)

Najsnarf

Vaak hier
Uit mijn adresprogramma (Eeasy Rolodex, al jaren) maak ik af en toe een "update in een lijst" en dat kan alleen naar TXT (of naar AD3).
Van de txt kan ik dan - via een omweg - een csv maken. Tot recent maakte ik (misschien een vorige Office-versie?) van de csv een XLS (of XLSX), maar dan "vraagt" Windows ineens om in te loggen met mijn Microsoft Account. In het verleden daar nogal wat mee zitten stoeien, resultaat is dan het overzetten van CSV naar XLS niet lukt. Kent iemand dit probleem? Het gaat mij er nadrukkelijk NIET om bijvoorbeeld een andere database te gaan gebruiken( zo van: je moet Acces gebruiken), want ik weet dat het bijhouden van een Excel-lijst al bruikbaar is.
Zo nodig kan ik wel een printscreen publiceren van die melding..

Enigma147

Nieuw lid
Vraagt Excel dit alleen bij het omzetten van csv naar XLSX of altijd als je Excel opent? Is Office wel geactiveerd? (kijk in Excel bij bestand en dan account)

Ik heb namelijk zo'n idee dat dit onderdeel van de activatie van Excel/office is.

Najsnarf

Vaak hier
Als ik Excel open is er niks aan de hand. En: heel erg belangrijk is dat omzetten van csv -- xls in feite niet. Ik heb die Office 2016 uit het grijze circuit (Varsio) al vaker opgehaald voor allerlei pc's. Ook kan ik - zo nodig - dit omzeilen door het csv-bestand op een pc met Office 2010 te openen.
Ik zal nog eens kijken hoe het met die activatie zit: heb dat bij de start van de nieuwe office 2016 weg geklikt denk ik achteraf.

Najsnarf

Vaak hier
Aanvulling: ik heb een iets andere "route"gevonden vanaf txt --> xlsx door vanuit het adresbestand meteen een csv te maken en die - na wat kleine wijzigingen, kolommen en zo - op te slaan als xlsx. Wel zo makkkelijk. Dank voor het meedenken.

Bovenaan Onderaan