• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Hulpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Vraag Partition has reached a critical fill level

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
130
Punten
63
Leeftijd
59
De pc van mijn zoon geeft ineens volgende foutmelding.
Enig idee wat dit inhoud en hoe dit op te lossen?
Ik ben deze melding in 30 jaar nog nooit tegengekomen.
Het is me hoe dan ook een raadsel over de betekenis hiervan aangezien de pc schijnbaar toch zonder problemen werkt.
1569570935511.png

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
130
Punten
63
Leeftijd
59
Dat klopt inderdaad. Het staat op al onze pc's. De software zelf geeft dit probleem niet. Ik gebruik het ondertussen al bijna 6 jaar maar het is de eerste maal dat ik zo'n bericht zie (op geen van de andere pc's). Het is monitoring software die de algemene staat van de pc's in de gaten houd.
screenshot_02.jpg

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Er zit duidelijk iets niet goed in de Windows van jouw zoon - ook de Windows Update kan geen status aangeven.

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
130
Punten
63
Leeftijd
59
Als ik op internet naar die foutmelding zoek krijg ik geen relevante resultaten over deze foutmelding.
Het gaat enkel over de laatste vermelding. De andere 3 weet ik wat er aan de hand (ligt aan de instellingen van de betreffende pc of dat die momenteel niet aan staat - update status en internet settings). Wat betreft de spyware vermelding weet ik zeker dat die niet klopt want staat wel degelijk aan en die geeft dat aan voor al mijn pc's (reden is dat deze beveiligd zijn met Norton security en geen windows defender).
De pc van mijn zoon werkt echter normaal zonder fouten dus het is me een raafsel wat deze fout inhoud.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
Misschien zit er een groot bestand in de prullenbak?

porrelaar

Vaak hier
Lid geworden
22 aug 2017
Reaction score
196
Punten
43
Partition has reached a critical fill level of 92%
Wat is hier niet duidelijk aan? Er lijkt een partitie te vol te worden. Op de partities moet minstens 10% vrije ruimte zijn. Daar gaat 1 partitie blijkbaar overheen.
Controleer de partities van de computer van je zoon. Gewoon in de Verkenner rechtsklikken op zo'n partitie en dan op Eigenschappen klikken. Dan krijg je te zien hoeveel ruimte er nog vrij is. Vooral op de C schijf is 10% vrije ruimte noodzakelijk.

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
130
Punten
63
Leeftijd
59
Alle schijven (partities) zijn voor 80% leeg. Alle schijven zijn max 2TB en C is 125GB gevuld, D voor 450GB en E voor 180GB. Dus ruimte kan geen probleem zijn Daar had ik wel eerst aan gedacht..

porrelaar

Vaak hier
Lid geworden
22 aug 2017
Reaction score
196
Punten
43
Misschien kijkt Syspectr ook naar de partities zonder schijfletter. Die zie je natuurlijk niet in de Verkenner, maar wel in schijfbeheer.

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
130
Punten
63
Leeftijd
59
Momenteel is de fout verdwenen. Ik had gisteren nog de prullenbak leeggemaakt. Hij had veel grote bestanden (torrents, films...) in de prullenbak zitten. Misschien was hij vergeten die leeg te maken.

Abraham54

Administrator
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.727
Punten
113
Leeftijd
65
@ShadyAngel - ergo, dus dat was het probleem wat ik al vermoedde:

perloc

Gevestigd lid
Lid geworden
19 jun 2017
Reaction score
14
Punten
18
Leeftijd
81
Abraham54: toch roept bij mij dit een vraag op.
Als de partitie voor 90% leeg wordt gemeld en deze fout optreedt, wordt dan de inhoud van de prullebalk niet meegeteld?
Want mét die prullebak was de partitie wel degelijk vol!
(Ik verzuim ook vaak om de (volle?) prullebak te legen!)
perloc

Bovenaan Onderaan