• Piepcomp Support is een gezellig PC-hulpforum en beschikt over een voortreffelijk team experts om jou te helpen met problemen in Windows,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes en nog veel meer.

Word lid door hier te klikken en geniet daarna van gratis technische hulp.

pc gedwongen uit moeten zetten tijdens windows update

Kate

PCS Senior
Lid geworden
18 aug 2017
Reaction score
872
Punten
113
Leeftijd
79
Wel, ik hoopte dat nu beter was, maar helaas. Hier lukt het, maar dat zal je een zorg zijn, nietwaar!

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
229
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
Wat is dat toch, die aversie tegen en argwaan over slimme meters?
Daar is genoeg over op internet te vinden, ga daar geen discussie meer over beginnen hier. Maar heel erg kort... Zo waren ook de aansluitpunten van slimme gasmeters niet goed, klopt er iets niet mee en bleken ook meterstanden niet lekker te zijn.
En ik hou principieel niet van dingen die een bedrijf (ongeacht welk) van buitenaf toegang geeft. En nee ook niet met uitgeschakelde module want die is aan te zetten. Of hacken geen zin heeft zullen we eerst maar eens 10 jaar afwachten.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.155
Punten
113
Leeftijd
65
@theplayer indien de gebruikte chip in de meter voor de WLAN-verbinding inderdaad nog steeds die uit 2006 is, dan begrij dat die techniek inmiddels sterk verouderd is.
De Duitse overheid zat met hetzelfde probleem en achtte een en ander niet veilig en heeft de uitrol van de meters stilgelegd en er schijn daar nog steeds geen oplossing voor te zijn.

Velen zullen die WLAN mogelijk dan ook hebben uitgeschakeld, de digitale meters zijn wel nauwkeuriger dan de draaispoel meters.
In het westen van het land waren en nog uit 1929

Ik al sinds 2003 een digitale meter en ik merkte meteen bij de eerste afrekening dat ik minder elektriciteit gebruikte dan eerder het geval was!

ShadyAngel

Vaak hier
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
86
Punten
28
Leeftijd
59
Hier zijn ze begin deze maand begonnen met de uitrol van hun digitale meters. Zal wel weer wat worden.
Ik heb al meermaals problemen gehad dat de elemaatschapij beweerde dat ik te weinig verbruik. Ondertussen hebben ze al zeker 3x de meters vervangen maar nog steeds het lage verbruik. Ze kunnen er weinig tegen inbrengen omdat ik al meer dan dertig jaar mijn meterstanden bijhoud en ook daar vinden ze niets abonormaals.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
229
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
de digitale meters zijn wel nauwkeuriger dan de draaispoel meters.
Is dat zo?
en daar moest men dus ook eerst achter komen. Digitaal is niet altijd beter. ;)

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.155
Punten
113
Leeftijd
65
Dan ben ik toch echt blij met de digitale meter die ik sinds 2003 heb.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
229
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
Ja dat lijkt me ook. Hopelijk is het niet zo dat het onjuist te weinig is en ze het later terug willen vorderen. Maar daar gaan we maar niet van uit. :)

Bovenaan Onderaan