Vraag Permission issue.

perloc

Gevestigd lid
Ik heb een tijd geleden door een stommiteit alle folders van mijn D partitie in één keer op slot gezet.
Hoe ik dat heb gedaan weet ik absoluut niet meer.
Is er ook een manier om alles in één keer weer van slot te halen?
Ik ben dat gelazer met die permissions spuugzat. Ik ben eigenaar van deze laptop en dat "access denied" strijkt me tegen de haren in, om geen kerachtiger uitdrukking te gebruiken.
Wie kan me helpen?
Ik heb een manier om stuk voor stuk te ontsluiten maar dat werkt niet bij allemaal en is welhaast ondoenlijk voo alle folders en files.
MVG perloc

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Heb jij de D-partite versleuteld of gecomprimeerd?

perloc

Gevestigd lid
Abraham54: alles in access denied gezet. Comprimeren doe ik niet want ruimte genoeg!
Swake: Ja,stom hè. Ik weet ook niet hoe ik daaroe ben gekoemen. Maar ik zit er maar mee.....
perloc

Swake

PCF Lid
Als je over de nodige rechten beschikt probeer dit.
Rechtsklik op de schijf en kies voor eigenschappen.
Klik op tabbladje Beveiliging
Klik op Bewerken en pas de machtigingen aan .
Moest je de nodige rechten niet hebben om de machtigingen aan te passen meld je dan aan als beheerder van het systeem (ingebouwde administrators account)

perloc

Gevestigd lid
Tja Swake, zo doe ik het nu ook een voor een. Maar om de vele honderen foldes en files zo te behandelen - dat is een straf!
(Voor mijn stommiteit. Maar ja, wie begaat nooit een stommiteit....)
Ik ben beheerder (zover ik weet) van mijn systeem! Maar dat betekent nog niet dat ik overal toegang heb.
perloc

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Je dient na de Eigenschen>Beveiliging opgevraagd te hebben op de knop Geavanceerd te klikken.

Daarin vind je dan de mogelijkheden om weer volledig eigenaar te worden.

perloc

Gevestigd lid
Helaas, pindakaas, dat werkt niet Swake. De partitie D: is toegankelijk! Hoe zou ik anders de D: partitie kunnen "benaderen".
(Benaderen deden we vroeger in de kerk. raar woord voor gewoon "openen".)

Beetje kort door de bocht Abraham54. Moet dat voor iedere file/folder/partitie? Zie mijn antwoord hierboven.
perloc

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Het gaat om de hoofdmap die jij eerder vernacheld hebt.

perloc

Gevestigd lid
Ik kan vele folders/files openen in de vernachelde partitie. Maar lang niet allemaal dan alleen stuk voor stuk . En dan blijven er ook nog files over die niet willen ontsleutelen.
Maar ik begrijp uit deze gewaadeerde antwoorden dat het wel mogelijk is alles ineens op slot te zetten maarr niet alles ineens is te ontsleutelen.
perloc

Swake

PCF Lid
Heb jijzelf die mappen en files versleuteld ? Als jij dat zelf niet gedaan hebt is het door malware gebeurd !

perloc

Gevestigd lid
Nee, het is 99,9% zeker dat ik dat heb gedaan.
Ik heb een active virusscanner en draai af en toe MBAM en Roquekiller.
Er wordt haast niets gevonden dan soms alleen wat popups.
Maar dat doet aan het probleem niets af, niet?
perloc

Anjo

Gevestigd lid
Perloc
Ga naar Deze Computer
re-klik op je D schijf
onderaan Eigenschappen
TAB Beveiliging
Onderaan GEAVANCEERD
Dan Tab EIGENAAR

Anjo

Gevestigd lid
Kun je daar niet aangeven dat jij eigenaar bent en/of de encryptie niet weghalen?

Anders bij EFFECTIEVE machtigingen het gehele beheer opnemen in jouw account, msss dat je er dann wel uitkomt.

Enige andere ding wat me in t hoofd opkomt is dat je de hele schijf vrij moet geven in eerste tabblad in eigenschappen, onderaan .

Verder is het denkhoofd leeg ;-)

Anjo

Gevestigd lid
Nee nog 1 ding
in EIGENSCHAPPEN kun je daar geen eerdere versies terugzetten?
Van voor de beveiliging??

Black Tiger

Vaak hier
Bij mijn weten gaat eerdere versies niet op voor machtigingen.

Vergeet niet als je eigenaar wordt dat je daarna Administrators, jezelf en System volledige machtigingen moet geven om te voorkomen dat dadelijk windows niet meer naar de schijf mag schrijven (of er van mag lezen).
Maar dat is vrij eenvoudig en gaat vrij snel, als dat niet al automatisch weer gebeurt of nog altijd goed staat.

perloc

Gevestigd lid
Anjo: Ik ben eigenaar, maar kan kan niet aan mijn bezit.
Black Tiger: Bij mij staat voor partitie D: bij ALLOW all vinkjes aangemerkt. Dus ik zou moeten kunnen openen, lezen en wegschrijven. En toch.....
perloc

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Controleer op dezelfde wijze alle hoofdmappen.

Bovenaan Onderaan