Vraag Plotsklaps zijn mijn One Drive en Google Drive iconen verdwenen

HansGU

Gewaardeerd
Weet iemand wat ik nu het best kan doen? Na het vastlopen van mijn Pc (ik weet niet waardoor) en het met pijn en moeite weer opstarten van dat ding waren zowel het witte wolkje van One Drive en Google Drive verdwenen! Deze had ik in de systray staan.

Wat kan ik nu het beste doen om ze weer tevoorschijn te toveren?

axe0

BSOD Expert
Als ze niet in taakbeheer onder opstarten of bij msconfig aanwezig zijn, dan kun je ze in het register toevoegen door een nieuwe sleutel aan te maken die wijst naar het betreffende bestand van one drive en google drive.
Onedrive voegt echter iets toe, waardoor het in de achtergrond opstart, zie hieronder staande code dat weergeeft hoe het op mijn pc is.
Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"OneDrive"="\"C:\\Users\\martijn\\AppData\\Local\\Microsoft\\OneDrive\\OneDrive.exe\" /background"
Indien je dit wilt gebruiken:
Verander het pad naar Onedrive naar hetgeen voor jou van toepassing is, let op dat je dubbele '\' gebruikt waar nodig.
Kopieer deze code in een tekst bestand, verander de extensie naar .reg, en open het .reg bestand zodat het wordt geïmporteerd.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Heb je soms links naast de systray een pijltje naar boven wijzend staan?
Klik daar eerst op - staan daar dan wel de iconen, sleep ze dan in de systray.

HansGU

Gewaardeerd
@ Nee Abraham, in dat kadertje stonden ze altijd al. Nu plotseling allebei verdwenen.
@ axe0 dit durf ik niet zo goed axe0 , ik verpest de boel meestal.

HansGU

Gewaardeerd
@ Aarie, wat bedoel je met klikken op het slotje? Via jouw link zit ik direct op One Drive en zie ik al mijn mappen en bestanden, maar ik snap niet wat je bedoelt met dat slotje? Ik zie geen slotje?

@ toska dat wat ik lees via jouw link snap ik niet. Overigens had ik gisteren ook al een bestand opgehaald dat heet:
imstallbackupandsync. exe maar na het draaien ervan had ik nog steeds geen one drive,

Wél is het zo dat ik via Gmail op Google Drive kan komen en vanaf daar kan ik dan ook weer naar al mijn mappen maar rechtstreeks via mijn PC lukt dat niet meer. Bovendien lijkt het wel dat die installbackupandsync voor beide progs hetzelfde zijn?

Nog iets anders: Bij geïnstalleerde software zie ik Microsoft One Drive Wél staan maar geen Google Drive klopt dat?

HansGU

Gewaardeerd
In het stertmenu zie ik een icoon van One Drive met daarachter tussen haakjes een 1. Dus zo: onedrive (1).
Wanneer ik daar rechts op klik als administrator dan krijg ik bovenop de wolk van One drive de foutmelding:
Er is een nieuwere versie van OneDrive geinstalleerd. U moet het verwijderen voordat u deze versie installeert.

Maar HOE?

HansGU

Gewaardeerd
Alles wat met OneDrive te maken heeft (en wat ik ervan kan vinden verwijderen? En hetzelfde doen met GoogleDrive?

HansGU

Gewaardeerd
Ja, dat staat er wel maar wanneer ik er als admin op klik dan verschijnt de blauw en witte wolk van OneDrive met meteen een pop-up erover met de volgende tekst: Er is een nieuwere versie van OneDrive geinstalleert. U moet het verwijderen voordat u deze versie installeert.

Maar HOE doe ik dat?

Wanneer ik Revo uninstaller opstart dan zie ik daar wel vermeld staan OneDrive. Moet dat eerst verwijderd worden?

HansGU

Gewaardeerd
Het lijkt dus alsof er een 2e versie van OneDrive over een eerdere is geinstalleerd, maar dat heb ik zelf niet gedaan. Wel heb ik een vastgelopen computer gehad en heeft het een eeuwigheid geduurt voordat deze weer werkte. Zou er een rollback hebben plaatsgevonden?

Zou het verstandig zijn om OneDrive te deinstalleren? (als het al lukt)

Aarie25

Admin
Ondersteuning
@ Aarie, wat bedoel je met klikken op het slotje? Via jouw link zit ik direct op One Drive en zie ik al mijn mappen en bestanden, maar ik snap niet wat je bedoelt met dat slotje? Ik zie geen slotje?
Het (groene) slotje in de adres balk van de browser.
Als je daar met de muis op gaat staan, komt er site gegevens te staan.
Die vasthouden en naar het bureaublad slepen.

HansGU

Gewaardeerd
Ja, maar dat is toch niet de oplossing Aarie? Ik wil zowel OnDrive als GoogleDrive weer in de oude vertrouwde staat hebben en dat lukt niet om de reden die ik al enkele malen had neergeschreven. Er is een nieuwere versie van OneDrive over mijn oude heen geinstalleerd en dat geeft dus een probleem!

Nogmaals het lijkt of er een rollback heeft plaatsgevonden maar of dat de boel kan beinvloeden dat weet ik niet. Wat moet/kan ik doen om het weer te krijgen zoals het was?

HansGU

Gewaardeerd
Toska, nadat alles werd verwijderd (heb ik ook voor Googledrive gedaan), kon ik OneDrive weer in zijn oorspronkelijke staat brengen via een nieuwe installatie. Dat is dus prima gegaan.

Nu zit ik alleen nog met Googledrive. Dat had ik ook verwijderd maar dat wil ik ook terug hebben. Dus daarmee moet ik aan de slag. Hoe kan ik dit het beste doen?

HansGU

Gewaardeerd
Lijkt ook goed te zijn gelukt. Googledrive is nu aan het synchroniseren en zal daar nog wel een poosje mee bezig zijn. Ik heb een nieuw account aangemaakt en beschik tevens over mijn al bestaande mappen. Nog even aankijken hoe het zal zijn wanneer het synchroniseren klaar is,

HansGU

Gewaardeerd
Ok, dank je wel toska. Ik ben allang blij dat iemand me wil helpen. Het lijkt inderdaad goed te komen.

HansGU

Gewaardeerd
Het lijkt wel of er nu veel meer wordt gesynchroniseerd dan de laatste malen. Geen idee van hoe ik kan achterhalen wat er nu allemaal gesynchroniseerd wordt. Straks krijg ik misschien de melding dat Googledrive aan z'n 15Gb limiet zit en ik heb er geen idee van wat er dan gebeurt?

Bovenaan Onderaan