Opgelost Poging ondernemen mijn phpbb forum te upgraden van 3.3.7 naar 3.3.8

Hoi, we zijn alweer een hele poos verder sinds ik hier nog geweest ben.
Nu ben ik hier terug omdat ik vergeet hoe het moet als er een lange tijd tussen zit.

Ik heb het forum Zorin versie phpbb 3.3.7 en er is een Nederlandstalige download beschikbaar om te updaten naar phpbb 3.3.8
Kan ik hier vernemen wat ik stap voor stap moet doen om te updaten?
Ik bedoel ook het back-uppen van mijn forum en de database.
Mijn hosting is Vimexx

pinokio

PCS-lid
gem
Lid geworden
11 mrt 2022
Reactiescore
92
Punten
178
phpbb updaten

1 download de update map van phpbb en pak die uit, deze mappen verwijderen in het pakket 1)config.php 2)images 3)store 4)files
2 daarna prosilver als standaard stijl zetten en een backup maken en de forum offline zetten, en schakel liefst de extensies uit.
3 verwijder de mappen vendor en cache uit de root (public-html) in ftp
4 upload de resterende mappen van het pakket naar public-html (van het phpbb pakket)
5 ga naar beheerspaneel typ in de url balk https://....................................be/install (je domeinnaam en achter be/install en klik op dat pijltje rechts
6 voltooi de update (data)
7 ga naar ftp en hernoem/ verwijder de install map
8 zet de forum online en schakel de extensies in
9 maak weer een backup na de update
10 klaar

Laatst bewerkt:

pinokio

PCS-lid
gem
Lid geworden
11 mrt 2022
Reactiescore
92
Punten
178
Als je de data heb geupdate staat deze in groen, wilt zeggen dat deze gelukt is,in die tekst ga je zien staan,vermoed in wit een link daar kan je op klikken en vandaar uit kan je de vg ext inschakelen, ps in de gedeelte van data update hoef je niets te veranderen gewoon klikken op updaten. en volg gewoon de richtlijnen hierboven.Ik doe deze update op deze manier en heb nooit problemen mee gehad.
voor ik het vergeet als je de resterende mappen van 3.3.8 upload krijg je eerst een melding (wil je alles overschrijven vink deze dan aan) veel succes

Er zijn nog andere manieren hoe je de versie kan uploaden, dat hoor je dan wel van anderen? maar zo ga ik te werk bij mijn 2 site,s en met succes.

Zorinhendrik

PCS-lid
gem
Lid geworden
17 apr 2018
Reactiescore
68
Punten
188
Leeftijd
58
Er zijn nog een paar puntjes die niet duidelijk zijn voor mij:

• Download ik de nieuwe volledige update of de automatische update?
  • Hoe maak ik een back-up in het acp (beheerdersoverzicht)?
  • Als ik van de database in het acp een back-up maak, waar gaat dan dat bestand heen?
  • Moet ik niet in het direct admin op mijn hosting een back-up maken van de database en van het forum?

Abraham54

Beheer
gemgemgemgemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.688
Punten
323
Leeftijd
68
Dat vermoeden had ik al, mede omdat er zo'n groot verschil is ontstaan met het uitbrengen van
van de Nederlandse phpBB 3.3.8 in vergelijking met de oorspronkelijke versie.
Het heeft meerdan een maand geduurd, eer de nederlandse versie beschikbaar kwam.

pinokio

PCS-lid
gem
Lid geworden
11 mrt 2022
Reactiescore
92
Punten
178
Eindelijk dat phpbb.nl na meer dan een maand het op hun site hebben gezet,terwijl je bij com dat al veel vroeger kon.
wat de taal betreft aangezien je taal in de versie 3.3.7 al nl is zal dit tijdens het uploaden niet veranderen.
Wat de automatische updater betreft, inderdaad abraham @blacktiger ken er wel veel van, maar velen raden die echter af en dit gezegd zijnde door kenners.
ik neem altijd de volledige backup @Zorinhendrik en nooit heb ik er problemen mee gehad.Wel eens met de automatische die ik destijds door een ander liet uitvoeren?Bestanden waren niet compleet dus maar een halve website.
vimexx maakt alle dagen backups van je website,dus je kan altijd weerkeren, in je acp kan je zowel een volledige backup maken en ook enkel en alleen van de data?Die je trouwens kan backuppen in je server bij vimexx.
Backup maken kan via beheerspaneel/onderhoud/backup.
Als je een backup maakt en van je data vind je weer in je server hoor, of voor terugzetten beheerspaneel/onderhoud/herstellen.

Black Tiger

PCS-lid
gemgemgemgemgemgem
Lid geworden
6 aug 2018
Reactiescore
1.557
Punten
323
  • Download ik de nieuwe volledige update of de automatische update?
  • Hoe maak ik een back-up in het acp (beheerdersoverzicht)?
  • Als ik van de database in het acp een back-up maak, waar gaat dan dat bestand heen?
  • Moet ik niet in het direct admin op mijn hosting een back-up maken van de database en van het forum?
1.) De volledige update.
2.) Ja dat vind ik wat slecht bij Vimexx, ik zou een DA update maken maar die optie schijnt daar pleitmans te zijn. Je kunt via phpmyadmin een backup maken.
3.) Er is in backup functie binnen het ACP, maar die heb ik nooit gebruikt. Als je in het ACP een backup maakt gaat ie naar de /store/ directory in je forum directory.
4.) Als dat kan wel.

Als je wit kan ik 't forum ook een keer voor je updaten, maar beter is dat je het zelf leert, de procedure van Pinokio klopt.

P.s. Ik doe inderdaad vaker de automatische backup, maar het is beter om dat aan ervaren personen over te laten voor als het mis gaat. Daarom wordt ook geadviseerd om de volledige methode te gebruiken.

Laatst bewerkt:

pinokio

PCS-lid
gem
Lid geworden
11 mrt 2022
Reactiescore
92
Punten
178
Die backup die je maakt in acp werkt,voor je de update doet maak een backup aan, na de update maak je er nog eentje aan.
Je mag en kan een backup maken van je database, maar is niet nodig,want je database word gewoon bijgewerkt dus geupdate, en volgens mij word daar niet veel aan gewijzigd enkel wat nodig is.

Bovenaan Onderaan