Opgelost Poging ondernemen mijn phpbb forum te upgraden van 3.3.7 naar 3.3.8

Hoi, we zijn alweer een hele poos verder sinds ik hier nog geweest ben.
Nu ben ik hier terug omdat ik vergeet hoe het moet als er een lange tijd tussen zit.

Ik heb het forum Zorin versie phpbb 3.3.7 en er is een Nederlandstalige download beschikbaar om te updaten naar phpbb 3.3.8
Kan ik hier vernemen wat ik stap voor stap moet doen om te updaten?
Ik bedoel ook het back-uppen van mijn forum en de database.
Mijn hosting is Vimexx

Zorinhendrik

PCS-lid
gem
Lid geworden
17 apr 2018
Reactiescore
68
Punten
188
Leeftijd
58
Misschien een dom vraagje heb je die mappen te samen (in een keer) geupload of een voor een?
De hele mikmak heb ik in een keer naar de map public_html geüpload.
Als je na het uploaden van de mappen naar je forum ging, heb je dan gezien en gelezen dat je enkel in je beheerspaneel toegang had en dat je eerst je install map moet hernoemen of verwijderen om de site te zien?
Misschien heb je na het lezen hiervan weer naar ftp gegaan en de install map verwijderd, voor je de data heb geupdate??Dit is maar een veronderstelling maar kan gebeuren.
Na het uploaden ben ik naar https://***(forum)******.be/install gegaan en heb eerst de update uitgevoerd en gecontroleerd in het beheer van het forum of het gelukt was.
Daarna heb ik de install map verwijderd via FTP

pinokio

PCS-lid
gem
Lid geworden
11 mrt 2022
Reactiescore
92
Punten
178
dat is dan toch goed gelukt, dan was die install map wel aanwezig, anders kon je die niet verwijderen omdat er die niet stond.
Waarom je die melding zag in je acp ( er is geen install map aanwezig) is een raadsel
dus volgende vraagje als je die data update die stond dan in groen toch? zoja dan hoef je geen zorgen te maken zorinhendrick.
enkel in je acp eens de cache legen.
voor de eerste keer dat je het deed is het je toch vrij aardig gelukt

Zorinhendrik

PCS-lid
gem
Lid geworden
17 apr 2018
Reactiescore
68
Punten
188
Leeftijd
58
Vroeger was het anders...
Ooit heb ik het forum gemaakt met Softaculous op mijn vorige hosting Versio en kon ik ook met softaculous updaten.
Vandaag is mijn forum geïnstalleerd door iemand anders die softaculous of installatron niet gebruikte.
Hoe hij dit heeft klaargespeeld weet ik niet.
Nu kan ik geen update uitvoeren via softaculous of installatron en krijg ik die vervelende foutmelding als ik een nieuwe versie of een update uitvoer.

Abraham54

Beheer
gemgemgemgemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.688
Punten
323
Leeftijd
68
@Zorinhendrik - vergeet Softacoulis/Installatron.
Dat je die niet meer kunt gebruiken, komt doordat je jouw forum al een poosje update via de officiële weg.
En daar is niks mis mee.

En een tip over een heel snel thema:

Dat thema is fantastisch snel, sneller dan de originele Prosilver, die jij nu gebruikt.

Abraham54

Beheer
gemgemgemgemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.688
Punten
323
Leeftijd
68
Eerst de stijl downloaden, en dan uitpakken.

Met jouw FTP-programma ga je naar de locatie van de stijl.
Login op de server en ga naar public_html.

62ecf69f79ef7-Styles.jpg

Open de map prosilver_ne_3.3.8 en upload naar styles de map prosilver_ne

62ecf7b339c3f-Styles_FTP.jpg

Is dat gedaan, dan via jouw forum naar beheer > Aanpassingen > Installeer stijlen.
Daaarna de stijl aanpassen met Sitemaker en in de ACP > Algemeen > Foruminstellingen - kan je stijl als enige stijl instellen.

pinokio

PCS-lid
gem
Lid geworden
11 mrt 2022
Reactiescore
92
Punten
178
Of open ftp ga naar dit public_html/styles upload dan de gewenste stijl
Ga naar beheerspaneel tablad aanpassingen/installeren stijlen vink de stijl aan rechts in het vakje, en klik daaronder op installeren.

Dit weer via je fillezilla programma?

Black Tiger

PCS-lid
gemgemgemgemgemgem
Lid geworden
6 aug 2018
Reactiescore
1.557
Punten
323
Nu kan ik geen update uitvoeren via softaculous of installatron en krijg ik die vervelende foutmelding als ik een nieuwe versie of een update uitvoer.
Als jouw hoster softaculous of installatron beschikbaar heeft, kun je de huidige installatie daarin bekend maken en vanaf dat moment ook weer middels softaculous of installatron weer updaten als je dat fijner vindt.

Beter is echter om het handmatig te doen, zo heeft betreffende het toen ook gedaan en zo werd het ook gedaan voordat softaculous en installatron bestonden of wijd en breed beschikbaar waren.

pinokio

PCS-lid
gem
Lid geworden
11 mrt 2022
Reactiescore
92
Punten
178
Als je wilt weten of er een fout is op je website door de update, dan zal je moeten gaan kijken in je logs in je server waar je forum staat?
Maar zover ik kan zien is er geen enkele fout op je forumoverzicht.

pinokio

PCS-lid
gem
Lid geworden
11 mrt 2022
Reactiescore
92
Punten
178
Als de versie 3.3.8 in groen staat in je acp is het goed, en als je zeker wilt zijn dat er geen fouten zijn?Dan moet je alle tabs in je beheerspaneel afgaan en zien of er geen witte pagina te zien is?Waarom maak je u zorgen 2 keren voor niets.

Bovenaan Onderaan