Vraag PowerPoint Problemen

Najsnarf

Vaak hier
Onverwachts weigerde een (al enkele jaren oude) laptop (W10 / Office 2010) beeld te maken via de (ook al enkele jaren) oude Benq-beamer. Het is mij bekend dat met gelijktijdig indrukken Windows-toets + letter "P" ern een menuutje moet komen met keuze (zoals alleen pc/ beide/ alleen projectie). Dat verschijnt helaas niet. Of - als dat niet lukt - R-klik bureaublad --> beeldscherminstellingen --> beeldscherminstellingen. Maar daar is helemaal niets te regelen.
(Gelukkig was er tijdens de PPT-presentatie nog een andere laptop waarmee alleen een beeld op het projectiescherm kwam zodat er in ieder geval iets was.
De beamer thuis aangesloten op een eigen (Lenovo) laptopje, en daar werkte alles perfect. Wel krijg ik dan scherm:

terwijl ik liever uitsluitend zie wat ik noem het "werkscherm" waar e.e.a. aangemaakt en bewerkt wordt. Dus in feite twee vragen (als dat mag);
1. laptop + projectiescherm beide een beeld en
2.dat zwarte opschermbeeld kunnen wijzigen.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Windows 10 - Mobiliteits Centrum

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Leuk bedacht, maar ik bedoel het Mobiliteitscentrum in Windows 10 zelf.

Najsnarf

Vaak hier
ik lees ergens dat het alleen op laptops werkt; bij mij zie ik dit:
1547383920919.png
op internet staat dat mobiliteitscentrum tussen "Apps"en "onderdelen".
Werk jij met die sjieke laptop?

Najsnarf

Vaak hier
Als ik zoek naar Mobiliteitscentrum (op desktop)
dan kom ik hier: (begin citaat -->)
  • Open Opdrachtprompt met administratorrechten.

• Typ vervolgens de onderstaande commando's (druk op Enter na het invoeren van elk commando).
reg add HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MobilePC\AdaptableSettings /v SkipBatteryCheck /t REG_DWORD /d 1 /f

reg add HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MobilePC\MobilityCenter /v RunOnDesktop /t REG_DWORD /d 1 /f

Nadat u bovenstaande hebt uitgevoerd is het mobiliteitscentrum ook beschikbaar op je desktop.
einde citaat
Als ik die twee opdrachten in het cmd-scherm (met admin rechten) ingevoerd heb, gebeurt er niets, ook niet na herstart.
Ik laat het voorlopig maar zo.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Preciezer:

zoek op Windows Mobiliteitscentrum

Najsnarf

Vaak hier
Als ik daar naar zoek kom ik ook weer hier als ik de bovenste klik/
je kunt geen andere adviezen geven wáár ik terecht kan met mijn PPT-vraag?

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Je vind Windows Mobiliteitscentrum ook in het Configuratiescherm!

Najsnarf

Vaak hier
daar zie ik niets (kleine of grote pictogrammen of categorie) iets dat naar Mobiliteitscentrum verwijst. En wat kan ik in dat mobiliteitscentrum wijzigen in PPT? Het blijft abacadabra voor me.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Net toevallig gezien - Windows Mobiliteitscentrum zit ook in het X-Menu!

Windowstoets + X-toets tegelijk indrukken.

Najsnarf

Vaak hier
in # 6 legde ik uit dat het daar bij mij niet bij staat. En àls het een keer kan ophoesten, hoe kan ik dan dat venster in PowerPoint wijzigen? (dat was dus de vraag in # 1).

Bovenaan Onderaan