• Welkom bij PiepComp Support.
    Last van problemen in Windows, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen en nog veel meer,
    het geweldige team op dit mooie en gezellige forum is er om jou te helpen. Als gast kun jij enkel het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Jij kan echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met jouw vraag, probleem of met andere leden communiceren. Als lid heb je ook de mogelijkheid deel te nemen aan een grote keur van andere forumonderwerpen die niet PC gerelateerd zijn.
    Registratie op dit forum is eenvoudig, is gratis en blijft gratis

Vraag Printer inkt zwart geworden

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
60
Punten
28
Leeftijd
59
Ben sinds 6 jaar af van kleureninktjetprinters, een zegen...………...
Bezit nu een laserkleurenprinter, wederom een zegen...……….

gouwepeer

Vaak hier
Lid geworden
4 okt 2016
Reaction score
114
Punten
43
Leeftijd
43
Website
www.gouwepeer.nl
Mijn printer kwam ook uit de prijscategorie van €200,00 (is inmiddels iets in prijs gezakt).
Hij is sneller en nauwkeurigiger dan mijn vorige printer, en ik kan zowel A4 als A3 printen (2 lades met elk hun eigen papier).
Ik vermoed dat een duurdere printer ook zuiniger met inkt om zal gaan.

ShadyAngel

Vaak hier
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
70
Punten
28
Leeftijd
59
HP AIO C410b. Draadloos, netwerk, fax, fotoscanner (hoge resolutie-DPI).
Is inderdaad zuinig met inkt bij gewoon afdrukken, bij foto's wat minder. Afgedrukte foto's tonen weinig verschil met die van het labo, zelfs op gewoon papier maar dan in een kader geplaatst. Wel geen A3 printer maar dat heb ik ook niet nodig.

gouwepeer

Vaak hier
Lid geworden
4 okt 2016
Reaction score
114
Punten
43
Leeftijd
43
Website
www.gouwepeer.nl
HP AIO C410b. Draadloos, netwerk, fax, fotoscanner (hoge resolutie-DPI).
Mooie printer @ShadyAngel (y)

Zo te zien heb je hem al een tijdje, aangezien er geen actuele prijzen meer bekend zijn volgens tweakers.
Zelf heb ik deze staan:

Sinds mijn aankoop is de prijs toch een stukje gezakt.

ShadyAngel

Vaak hier
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
70
Punten
28
Leeftijd
59
Ik denk omdat het een speciale aanbiedingdat ik die zo'n 6 jaar geleden kocht maar ik gebruik hem nog maar 2 jaar. Ik heb die toen gekocht omdat het toen een speciale aanbieding was (60€ korting) en omdat ik een AIO wou ipv losse toestellen.

ShadyAngel

Vaak hier
Lid geworden
12 sep 2018
Reaction score
70
Punten
28
Leeftijd
59
Inderdaad, Amazon.de. Andere Amazon sites zijn meestal pakken duurder en meer verzendkosten.
De XL patronen van Amazon.de (voor mijn HP) hebben zelfs meer inhoud dan sommige andere namaakpatronen en zeker meer dan originele inktpatronen.
Inhoud: 4 x 30ml Black ,16 x C, M, Y, phbk 18ml (voor HP C410b).

Ron01

PcSave - computerhulp voor de kleine beurs
Lid geworden
11 dec 2018
Reaction score
37
Punten
28
Leeftijd
58
Website
www.pcsave.nl
Ik ben helemaal klaar met inktjet rommel. Altijd gezeur met uitlijnen en vlekken.
Sinds kort heb ik een Dell 2130 laserprinter (gebruikt hoor) en die maakt heel mooie printjes.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
60
Punten
28
Leeftijd
59
@Ron01 : ik ben het (zoals uit mijn vorige bericht al duidelijk werd) helemaal met je eens. Ik heb in het verleden een stuk of 4 inktjets gehad en linksom of rechtsom, allemaal gingen ze binnen een periode van 2 tot 4 jaar 'vreemd' doen. Of dat nu kwam door 'nep'inkt, versleten aandrijfrollen of...……. verzin het maar, ik was er op enig moment helemaal klaar mee.

Ik bezit nu al weer enige tijd een Brother (L8260 CDW) laserprinter en tot nu toe (afkloppen) geen enkel probleem.
Enigste dat misschien nog het bezit van een inktjet rechtvaardigt is het uitprinten van foto's. Ik ben geen 'fotograaf' en kan derhalve prima leven met de best wel goede printjes uit mijn kleurenlaserjet, maar eerlijk ie eerlijk, een kleurenlaserjet van een honderd of 3 tot 5 legt het qua fotokwaliteit toch echt af t.o.v. een inktjet.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
186
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
Een kleuren laserjet is wel leuk maar zoals Quandor al zegt verliest deze het qua fotokwaliteit wel van een inktjet. Daarnaast moet je er al genoeg kleur mee printen want die kleurentoner kost ook een bak geld. Zwart/wit print de gemiddelde gebruiker het meest. Maar op zich krijg je er toch wel hele mooie kleurprintjes mee. In elk geval zeker goed genoeg voor DVD hoesjes bijvoorbeeld (mocht je die nog gebruiken) of iets mindere kwaliteit foto's.
Het enige probleem wat ik met de inktjet ooit gehad heb zijn de rollen. HP staat er ook voor bekend dat de rollen op een gegeven moment glad worden en het papier "pakken" dan problemen gaat geven.
Ik heb dus ook al langer besloten over te stappen naar een laser, print toch bijna geen kleur meer. En als ik eens foto's moet doen of iets in kleur, dan heeft mijn dochter nog een goedkoop inkjet printertje boven staan die dat ook prima kan. :)
Maar laser is echt wel een oplossing. Ook geen geneuzel meer met zuiver maken en uitlijnen als je hem langer niet gebruikt hebt. Gewoon een verademing.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
60
Punten
28
Leeftijd
59
Tel daarbij op dat de kostprijs per zwart/wit velletje bij een laser (veel) lager is (lós van de aanschafprijs van de printer, vandaar dat een rekensommetje nodig is) dan bij een inktjet en het is een kwestie van dat sommetje maken hoeveel je per jaar print en / of hoe belangrijk je het vindt dat een fotokleurenprint van de allerhoogste kwaliteit is.

Van het w w w geplukt, kostprijs per pagina zwart / wit :

laser : 0,01 tot 0,03
inkt : 0,03 tot 0,08.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan