Probleem HP F380 printer installeren

V

Verwijderd forumlid 74

Gast
Raak jij in het Configuratiescherm ? Daar kun je bij Gebruikersaccounts toch controleren of je werkt met een Administratorsaccount of met een Standaardaccount .
Nota : Een administratorsaccount is nog altijd niet hetzelfde als een Beheerdersaccount (Administrator) waarmee je gans het systeem beheert .

Wel was het zo dat WiseDiskCleaner er ongeveer 15(!) GB's uithaalde, en CCleaner (het betreft een W7/32bit) er ook een giga aantal registerbestanden.
Misschien werd er wel wat te veel opgeruimd !

OP
OP
Najsnarf

Najsnarf

Vaak hier
Als de instructies van Toska voor alle zekerheid uitprint zijn dat zes bladzijden (inclusief de wat grote afbeeldingen, die kan je kleiner maken). Het gaat om een vermoedelijk 10 jaar oude printer die we ooit eens kochten voor weinig geld (Aldi?) en alleen maar bedoeld als kopieerapparaat (toen d belastingaangifte nog niet digitaal ging). Dat was nog in het XP-tijdperk.Pas veel later is die printer als zodanig met een (eveneens wat oudere HPCompaq met oorspronkelijk W7) in gebruik genomen, waartoe ik geschikte software kon vinden bij HP .Gezien mijn tamelijk gevorderde leeftijd zijn mij die 6 bladzijden wat ingewikkeld, nog afgezien - als ik het wel zou begrijpen - succes verzekerd zou zijn. Nogmaals: iedereen dank voor de adviezen.
p.s. als ik naar gebruikersaccounts kijk in de configuratie dan ben ik "administartor".

V

Verwijderd forumlid 74

Gast
10 jaar voor zo een apparaat is een mooie leeftijd . HP hanteert de methode dat telkens een nieuwe Windows versie verschijnt ze hun software en drivers niet bijwerken . Moest je Linux gebruiken zal de scanner het zeker nog doen en als je zeer weinig print en ook geen fotos print een laserprinter adviseren . Die zijn enorm in prijs gedaalt. De inktpoeder cassettes zijn wel duur maar je print er duizenden documenten met af en drogen ook niet uit zoals inktcartridges .

Hallo Najsnarf,
ik heb dezelfde printer en die werkt perfect in Win 10 en ook in Win 7.
Je moet via de HP site de volledige software downloaden, ook daarbij de diagnostische hulpprogramma
Downloads van HP software en drivers voor HP printers, laptops, desktops en meer | HP® Klantondersteuning
Zoek hier naar HP Deskjet F300 serie. (Klinkt vreemd voor F380 maar lees hiervoor F300 serie)

Daarna de printer aansluiten met USB kabel.
Dan met de diagnostische hulpprogramma de oude software verwijderen, en gelijktijdig de nieuwe software laten installeren.
Als ik mij niet vergis moet je na het verwijderen van de software de printer loskoppelen (USBkabel eruit) en bij het installeren pas aansluiten als het installatieprogramma hierom vraagt.
Op NCF forum heb ik ook al eens deze raad gegeven en die werkt.

Succes met vriendelijke groet Bert.

OP
OP
Najsnarf

Najsnarf

Vaak hier
Dank je wel. Die HP-pagina ken ik, en ik heb de software verschillend malen opgehaald en toegepast omdat ik het met een 64bit pc eerst deed, en later voor de (oude) 32bit.
De vraag is al bijna tweee weken oud, de printer kostte indertijd een paar tientjes, en ik heb er vele vele uren aan besteed (want ook de de-install bv. met Revo gaat traag), zodat ik er echt genoeg van kreeg. Met aanwezige patronen en nieuwe ingeleverd bij een digitale kringloop die er blij mee waren.

Bovenaan Onderaan