Te Koop Probleem is dat ik op mijn hp pavilion geen linux erop kan krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

toska

Heeft veel posts
Gewaardeerd lid
probleem is dat ik op die hp pavilion geen linux erop kan krijgen, is precies enkel voor wind 10 bedoeld? heb er eens win7 opgezet en toen ik de drivers wou zoeken vond ik er geen op de site van hp, dus win10 er weer maar op?

Abraham54

Admin
Team lid
Welk type Pavilion heb jij?
En was die met Win 8.1 uitgekomen?
Als dat zo is kan je Windows 8.1 nog steeds krijgen.

toska

Heeft veel posts
Gewaardeerd lid
nee die is uitgekomen met een oem versie van windows 10
ik heb dat merk eens geschreven in een vorige topic

toska

Heeft veel posts
Gewaardeerd lid
heb dat op die nog niet gedaan zal straks je even de nodige gegevens doorsturen
Normaal ga ik zo te werk brand een iso van linux mint op een herschrijfbare dvd, laat na het branden die nog eens controleren op fouten.Daarna steek ik die dvd in de player start mijn pc op tokkel op esc en kies mijn dvd player en linux start op,ik zeg er wel bij dat ik tijdens de installatie mijn harde schijf laat formateren en die benut enkel voor linux mint. en ik volg gewoon de regels

Laatst bewerkt:

toska

Heeft veel posts
Gewaardeerd lid
processor AMD AB_7410 APU WITH AMD RADION R5 GRAPHICS
geheugen 6gb
x64bits

Abraham54

Admin
Team lid
Duidelijk, nog een novice dus.
Hele duidelijke site - dus steek hier - Computertip - nieuwe kennis op.
Want dan weet je straks hoe Mint naast Windows te installeren via "Iets anders".

toska

Heeft veel posts
Gewaardeerd lid
even in de loep genomen maar vrees dat er een probleem zal zijn met de drivers? Aangezien het al van win7 of 8 nergens te bespeuren zijn in de website hp

toska

Heeft veel posts
Gewaardeerd lid
hp pavilion notebook
serie nr 5CD6085TL6
prouct nr P5P54EA#UUG
Kan jij eens kijken of deze geschikt is voor gebruik linux

Abraham54

Admin
Team lid
Gezien de specs is jouw computer zonder meer geschikt voor Linux.
Je dient echter wel te weten hoe je Linux installeert op een machine waar ook Windows op staat.
Daarom ook dat ik jou de link naar Computertip heb gegeven - die site staat vol met wetenswaardigheden van Mint en Ubuntu.

toska

Heeft veel posts
Gewaardeerd lid
ja dat is de bedoeling heel de c schijf mag er voor gebruikt worden op een andere partie heb ik een recovery van hp staan die ik kan gebruiken ingeval ik zou weerkeren naar windows 10 die mag alleszins niet weg

toska

Heeft veel posts
Gewaardeerd lid
ja zal dat geen probleem zijn? de ethernetkabel is altijd aanwezig,in de pc maar goed kan het maar eens proberen

Abraham54

Admin
Team lid
Succes ermee.

Is Mint geïnstalleerd - ga dan eerst weer naar Computertip om jouw Mint te optimaliseren voor het notebook.

toska

Heeft veel posts
Gewaardeerd lid
Zijn dat wel goede downloadlinken want telkens ik via verkenner de downloadmap open en klik op die iso blijft die hangen (wieltje draait) en al nieuwe dvd aan de vaantjes geeft een foutcode? nu eens proberen met een andere cinenma link

V

Verwijderd forumlid 74

Guest
Waarom maak je geen USB stick met Rufus ?

V

Verwijderd forumlid 74

Guest
Met Rufus maak je ook een installatie stick met het ISO bestand . Volgens mij worden je schijfjes slecht gebrand en vandaar die error !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan