Opgelost Probleem is dat ik op mijn hp pavilion geen linux erop kan krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Bij die installatie wordt grub gewoon binnen Linux zelf gezet; Linux heeft geen aparte opstartpartitie - vergeet niet dat Windows die pas sinds Windows7 heeft.

toska

Bekend gezicht
hewel abraham het zal dat zijn die ontbreekt waarschijnlijk geen goede downloadlink
want dat kon al niet dat je eerst die software van derden moest aanvinken? voor je u toetsenindeling kon instellen? dat vond ik al van zijn eigen verdacht maar probeerde toch maar verder
je moest een wachtwoord opgeven dus je vult dat in bv reddevels daarna zet je u indeling goed, hoe kan jij dan weten welk ww je hebt ingevuld?
eerst kies je u taal daarna je regio (hier is dat brussels) dan je toetsenbord indeling dan pas software van derden installeren en daarna je harde schijf kiezen
maar goed ik merk hier dat windows ver hersteld is

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Welke versie van Mint Tara 19?
Ik denk Cinnamon, maar ook Mate en Xfce zijn mogelijk.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Wie weet dat het nu wel lukt, bijv. ook met de hulp van onze Linux kenner ZorinHendrik.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Neem dan desnoods van te voren even contact met hem op of het hem uitkomt.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Indien jij voor de eerste installatie optie kiest - dus de hele schijf wissen en dan Linux Mint installeren - moet dat meteen goed gaan, dunkt mij.

Ik heb dat ooit met de vorige versie in mijn oude Dell Precison gedaan en omdat dit op SSD ging, vond ik de Swap behoorlijk groot.
Maar ja - dat is hoe Mint het doet.
Verander dus ook niks in de installatieopties, dan moet het meteen goed gaan.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Voor zo ver ik weet wordt bij de eerste optie de hele schijf gewist en voorzien van twee partities - de systeempartitie in Ext4 en de swap partitie.

Beste Toska,

Wat Abraham vertelt is juist, dat wil zeggen
Indien jij voor de eerste installatie optie kiest - dus de hele schijf wissen en dan Linux Mint installeren - moet dat meteen goed gaan, dunkt mij.
.
Verder kan en wil ik er eigenlijk geen werk aan besteden ook al vraag je me dat in een privé berichtje.
U zal waarschijnlijk verrast zijn maar ik doe niet aan triple-hulp: ten eerste: Uw vraag wordt hier door Abraham voortreffelijk beantwoord
ten tweede: u heeft dezelfde vraag hier op dit forum ook gesteld. en ten derde heb ik geen zin om als derde beentje te fungeren.

Ik weet dat ik kort door de bocht ga, maar als je echt wilt geholpen worden is het vanaf nul tot het eindresultaat met mij te doen zonder inmenging van andere helpers. Het veroorzaakt alleen maar verwarring.
Ik wens je heel veel succes met Abraham of op die andere site met Swake.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan