Rainmeter & BigSur for Rainmeter

Notabene: deze handleiding is ook voor Windows 8.1 en Windows 11

Zie mijn desktop in Windows 10:

61644a59bfe6b-Desktop_11-10-2021.jpg

De "gadgets" in het scherm zijn gebaseerd op BigSur van Apple en worden mogelijk gemaakt met behulp van Raimeter.

Animated wallpaper:
de0a3ok-f1776f48-b5bb-4bb1-b47e-ce3752383a31.gif

Voorbereiding:

Rainmeter:

BigSur voor Rainmeter:

macOS BigSur For RocketDock:

Rocketdock:

Rocketdock heb ik zelf niet, maar wil je de Windows Taakbalk ervoor inruilen, dan kan dat natuurlijk.

Installeer nu eerst Rainmeter en laat Rainmeter opstarten en opgestart staan.

Pak nu eerst BigSur voor Rainmeter uit.
In het uitgepakte bestand klikt u op BigSur.rmskin en dan komt er volgend schermpje:

6166de6f0c306-BigSur_installeren.png

Klik nu op de knop Install.
Zodra de installatie klaar is, verdwijnt het schermpje.
Ga naar uw bureaublad en klik daar met rechts op een van de gadgets en kies voor beheren.

In het beheersvenster kiest u voor de tab Layouts.

6166dfad97602-Raimenter_Layout.png

U ziet in dat venster mijn keuze, maar er zijn meer mogelijkheden.

Door nu op de knop Laden te klikken, krijgt u het volgende venster:

6166e10842aa3-Rainmeter_BigSur_laden.png

U ziet dat er instellingen gedaan kunnen worden - bijvoorbeeld uitschakelen van het bijbehorende wallpaper,
omdat u uw wallpaper niet veranderd wil hebben.
U kunt tussen een 12-uurs en een 24 uurs tijdsinstelling kiezen en een donkere of lichte modus wil gebruiken.
Na de instellingen gedaan te hebben ziet u meteen de verandering ervan op het bureaublad in uw computer.

Gadgets die u niet nodig hebt - klik met rechts op zo'n gadget en kies voor Close.

U ziet ook een plustekentje - klik daarop, dan kunt u nieuwe gadgets toevoegen en meer.

6166e36da636d-Gadgets_menu_scherm.png

Door nu op een gadget in het menu te klikken, wordt deze naar de linkerbovenhoek in het bureaublad geopend.
Daarna kunt u het verslepen.

Vragen, problemen en tonen wat u gedaan hebt met BigSur, dat is allemaal welkom.

Bovenaan Onderaan