Nieuws RIVM vraagt hulp voor onderzoek

Abraham54

Admin
Team lid
EditieNL
RIVM vraagt hulp voor onderzoek: meld je klachten wekelijks

Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) kondigt een onderzoek aan om een beter beeld
te krijgen van de verspreiding van het coronavirus. Iedereen kan meedoen, ook wie geen klachten heeft,
meldt de organisatie.

Het RIVM vraagt mensen die mee willen doen, zich aan te melden op de website infectieradar.nl.

Op die site staat:

Misschien hoort u mensen in uw omgeving die last hebben van hoesten, niezen of koorts. Of misschien heeft u
zelf klachten. Waarschijnlijk is het een verkoudheid of griep. Maar het zijn ook symptomen van het coronavirus.
Met uw hulp kunnen we in kaart brengen hoeveel mensen in Nederland klachten hebben die mogelijk duiden
op het coronavirus.

Het RIVM zegt dat deelname iedere week tussen de 30 seconden tot maximaal 5 minuten kost. Het instituut hoopt
een actueel beeld te kunnen geven van het aantal mensen met symptomen van het coronavirus.
Daarnaast helpt deze informatie bij het wetenschappelijk onderzoek naar het virus.

Wie zich registreert, moet een geldig e-mailadres opgeven en een gebruikersnaam en wachtwoord kiezen.
Namen zijn niet nodig, aldus het RIVM.

BRON

Roxmarie

Heeft veel posts
Bekend gezicht
Ja dat lukt inderdaad, maar registreren niet. Ik heb me geregistreerd, ik krijg de activatiemail, en vervolgens dus eerst de pagina van post 2 en nu dus dit. Pagina laden van infectieradar duurt lang. En jawel activatie mislukt. Dan krijg je probeer in te loggen en weer het bericht uit post 2. Schijnbaar is de pagina besmet met het Corona virus :) :) :)
1584472803397.png

Laatst bewerkt:

Rubensky

Moderator
Team lid
Toch blij dat ik nog niet geregistreerd ben. De boel is gemaakt in Django. Ze zijn alleen vergeten de debug uit te zetten. Nu kan je heel simpel allerlei gegevens als wachtwoorden en mailadressen uitlezen.

Roxmarie

Heeft veel posts
Bekend gezicht

Heel fijn dat zoveel mensen willen helpen. Helaas heeft de website Infectieradar.nl momenteel wat technische problemen. We zijn bezig met een oplossing.

Bovenaan Onderaan