Info Ruimteschip Aarde Forum (phpBB 3.2.x)

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Mijn phpBB forum wordt op dit moment voorbereid voor de installatie van phpBB 3.2.4.
Daarom is dat forum momenteel ook niet bereikbaar.

gouwepeer

Vaak hier
Het upgraden van phpBB fora was iets waar ik zelf ook altijd tegenop zag. Op dat punt heeft XenForo het een stuk beter voor elkaar.
Anderzijds krijg je bij phpBB wel extreem veel waar voor je geld aangezien dat nog steeds gratis is.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Dacht ik daarstraks dat nu de update naar 3.2.4 geklaard was - dat was ook de melding van de updater, blijkt het toch niet gelukt te zijn.
De ACP geeft nog steeds aan, dat er een update naar 3.2.4 is en de huidige versie 3.2.3 is.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Voor de vierde keer een aanloop genomen met een vers gedownloade Engelstalige originele versie en het Nederlandse taalpakket.
Dat taalpakket heb ik eerst geïntegreerd in de Engelstalige versie - op de server alles wat vernieuwd wordt verwijderd en uit het installatie pakket die bestanden verwijderd die op de server staan.

Nadat de nieuwe bestanden op de server stonden weer de installatieopdracht uitgevoerd en nu is alles goed gegaan en draait het forum eindelijk in de 3.2.4 versie.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Vandaag ging het weer mis met de volledige NL-versie - de database was niet geupgradet.
Wederom de volledig origineel Engelstalige versie gedownload en voorzien van het NL taalpakket uit de Nederlandse download.
Na weer de nodige voorbereidingen te hebben voltooid en de nieuwe versie geuploaded en geïnstalleerd was, ging de installatie dit keer wel goed.

Bovendien heb ik mij een Kerscadeautje gegeven en het forum heeft daardoor inmiddels een glanzend nieuwe jas.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Ik ben nog weer aan het finetunen van het nieuwe thema bezig gegaan.
Het resultaat daarvan is dat een en ander er nu stukken beter uitziet.

ShadyAngel

Vaak hier
Had je de gekozen stijl gewijzigd? Toen ik piep vandaag opstartte was mijn CyBlue&Black even verdwenen. Ik heb deze terug ingesteld, niet aan de hand dus.

Verder wens ik iedereen van piep nog een prettig kerstfeest en een reuzegoed nieuw 2019.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Hoi @ShadyAngel - neen - hier is niks veranderd, maar wel op mijn andere forum.
Je vraagt daarover in het forum van phpBB voor Admins.
Terwijl jouw vraag XenForo behelst.
Vind het wel leuk en grappig, die verwisseling.

ShadyAngel

Vaak hier
Oh sorry, niet gezien, vond het wel een rare titel op het eerste zicht. Ik ben nog een beetje uit mijn doen. Mijn HP laptop van net 2 jaar oud heeft gisteren bijna in brand gestaan. Kon nog net de stroom eraf halen. Gelukkig kon ik er een branddeken over gooien voor die echt begon te branden. Pech was nu dat die 2 weken uit garantie was. Volgens alternate.be maak je bij HP zelfs nog geen kans als je 1 dag over tijd bent. Ik heb hem binnengebracht voor nazicht en uiterlijk was er geen schade aan de buitenkant, binnenkant was echter zwart van de rook. Bij een test zonder batterij bleek die (wonder) normaal te starten maar de 2e HD was verdwenen. De harddisk zelf werkt nog als extern, waarschijnlijk is of het kabeltje van de harrdisk naar het moederbord doorgebrand (was wel zwart) of het moederbord zelf beschadigd. Ze gingen hem verder nog helemaal testen.

Ik kreeg wel een interessant aanbod voor een MSI GS73 Stealth 8RE015-BE die ongeveer dezelfde uitrusting had van mijn HP, wel een recentere CPU, videokaart en meer geheugen. Ben wel benieuwd naar die nieuwe, ik kan hem pas morgen ophalen want hij was pas morgen weer voorradig.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Sjonge, ik in al die jaren van actief op forums te zijn veel rare verhalen meegekregen, maar een notebook dat in brand vliegt nog niet.
Dat er wel praktijkvoorbeelden van zijn - komt meestal door foutieve accu's.

Een van de mooiste omschrijvingen was deze: "Ik pakte mijn laptop van de tafel en toen viel die er onder uit!"

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Wat er precies gebeurt is weet ik niet, maar het is wel een vreemde Kerstverassing.....
Ik had FileZilla opgestart en in de linkerkolom genavigeerd naar de bestanden die in de map ext op de server geplaatst moeten.
Ik logde in op de server en via de map domains klikte ik op spaceship-aarde.nl en dat was het dan.

Alles is op de server verdwenen!
De database natuurlijk niet.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Toch nog weer een verrassing op deze Kerstdag: Antagonist heeft alles weer op de rails gezet en de website is weer toegankelijk.
Ik zelf had het vermoeden dat dit morgen zou gebeuren!

Kate

PCS Senior
Toch nog weer een verrassing op deze Kerstdag
Wie weet wat een 3e Kerstdag opgeleverd zou hebben: alles klaar in je mooiste stijl, 60 leden elkaar verdringend voor de poort...kijk zo moet je er over nadenken en wie weet....!
Maar voordat je er naar vraagt: nee, een heks kan dat niet!:cool:

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Het forum oogt inmiddels fantastisch - wat me gisteren uren en ergernissen heeft gekost - was na de Background extensie opnieuw te downloaden en op de server te zetten de oplossing!

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Het was even zoekwerk, waardoor het duurde, maar wie zoekt, vindt.

The Last Post Avatar op mijn phpBB forum is vanaf nu niet meer vierkant, maar rond - dat oogt beter!

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Het zag er toch niet helemaal goed uit, nog weer kleine toevoegingen gedaan en nu is het perfect met de Last Post Avatar.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Doordat ik met dat probleemforum bezig ben en in het testforum een stijl genaamd Lucid Lime had geïnstalleerd, vond ik dat een prachtig ontwerp, bovendien uit ProSilver ontstaan en dus perfect werkend.
Bijgevolg heb ik dat stijlthema nu ook als hoofdthema op mijn eigen phpBB forum.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Ik heb de hele zwik teruggezet en het forum ziet er in Quarto Asphalt met achtergrond er gesmoeld uit.
Geen geëxperimenteer met andere stijlen!
Stijlen die ook niet meer nodig zijn dan ook volledig verwijderd.

Bovenaan Onderaan