• Piepcomp Support is een gezellig PC-hulpforum en beschikt over een voortreffelijk team experts om jou te helpen met problemen in Windows,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes en nog veel meer.

Word lid door hier te klikken en geniet daarna van gratis technische hulp.

Discussie Rutte haalt uit naar Baudet: Hij laat mensen keihard in de steek – RTL Nieuws

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.180
Punten
113
Leeftijd
65
De pot verwijt de ketel dat ´ie zwart ziet.

Hoe kan Rutte dat überhaupt zeggen na zelf het merendeel van de bevolking in de steek gelaten te hebben?

Prutser

Vaak hier
Lid geworden
27 nov 2016
Reaction score
53
Punten
28
Narcisten zien hun eigen falen en fouten niet! Wel wat de ander "fout" doet!

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
236
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
Pure zwartmakerij. Ik begrijp wel dat ze bang van hem worden.
Maar inderdaad Rutte laat het merendeel van de bevolking niet alleen in de steek maar hij liegt ook nog gewoon tegen ze, dat is ook al aangetoond.
De pot verwijt de ketel inderdaad.

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 aug 2016
Reaction score
99
Punten
48
Dacht dat er in eerdere topics af is gesproken geen discussies over politiek te voeren op dit forum?

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.180
Punten
113
Leeftijd
65
Dit is Off-topic.
Oftewel veel mag maar we houden het netjes.

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
4 aug 2016
Reaction score
99
Punten
48
Ok.

Je kan zeggen wat je wilt over Rutte maar hij weet, ondanks alle perikelen bij de VVD, zijn eigen blazoen zuiver te houden. Ook moeten we beseffen dat in verkiezingstijd alles wordt uitvergroot, ook door Baudet. Ook hij heeft uitdagingen in zijn partij nu er een machtsstrijd gaande is.

Vervolgens moeten we ook over de vraag nadenken wie we dan wel in het torentje willen. Want, ook de FvD heeft nog geen landelijke ervaring met besturen.

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.180
Punten
113
Leeftijd
65
Zoals je weet gaat het nu niet om het torentje, maar hebben we vooraleerst de onvolprezen Europese verkiezingen.
En degene die momenteel hoog van de toren blaast is Rutte, omdat hij de hete adem van Baudet voelt.
Ik denk dat ook nu Forum de grootste wordt.

Zolang de huidige deelnemers in de regering voor de bevolking betekenen, dat de energienota elke jaar fors duurder gaat worden, zal Forum en mogelijk ook Wilders hiervan profiteren.

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
Lid geworden
6 aug 2018
Reaction score
236
Punten
63
Website
www.satellitefun.org
maar hij weet, ondanks alle perikelen bij de VVD, zijn eigen blazoen zuiver te houden
Hoe bedoel je dat? Want ik zie niet in dat hij zijn blazoen zuiver heeft gehouden. Hij is zijn belofte niet nagekomen en heeft enkele keren aantoonbaar gelogen. En v.w.b. de vennootschapsbelasting kun je zijn blazoen al helemaal niet zuiver noemen.
Zeker wordt in verkiezingstijd alles uitvergroot en begint het zwarte pieten, dat is normaal. Maar beweren dat Rutte een zuiver blazoen zou hebben gaat wel erg ver mijns inziens. Zou ik graag argumentatie bij zien.

V.w.b. mijn comment is er wel iets te vinden, ik schrijf wat ik even op internet vond:
Rutte zegt bijvoorbeeld dat de woningnood komt door de crisis. In werkelijkheid komt die door twee beleidsmaatregelen. In de eerste plaats het invoeren van de verhuurdersheffing voor corporaties. Die schoten in de stress en vielen in 5 jaar tijd terug van een productie van 40.000 woningen tot 14.000 per jaar. Corporaties zijn in feite ongevoelig voor recessies. Die terugval kwam puur door die heffing.

Verder verlaagde de regering onder zijn leiding het te lenen hypotheekbedrag van 110 tot 100 procent van de waarde van de woning. Op zich een goede maatregel, maar niet midden in een crisis. Daardoor konden veel mensen niet meer kopen en stortte de ontwikkelingssector in.

Dan nog het verhaaltje met de vennootschapsbelasting met de dreiging dat anders bedrijven zouden verdwijnen en die kon en zou niet weg. Neee dat was niet onder invloed van Unilever. Maar toen die aangaf te blijven was meteen het verdwijnen van die belasting van tafel. Daarmee weet je dus dat hij wel degelijk onder invloed van Unilever stond, dat noem ik bepaald geen getuigenis van een zuiver blazoen.

Hij roept altijd dat de VVD geen partij is voor de rijken en met iedereen in het land rekening houdt.
Feit: Normaal moet een kleinere overheid leiden tot lagere lasten. Onder Rutte zijn de lasten juist gestegen. Tijdens de recessie is Nederland ook veel harder geraakt dan andere landen. Puur omdat er alleen maar gesneden is en nergens gestimuleerd.

Stukje van Geenstijl over mh17:
Op 8 januari schreef de regering in antwoord op Kamervragen dat de Kiev Briefing 'beschikbaar is gesteld aan de OVV voor het nationale onderzoek naar de veiligheid van de vluchtroutes'. [Overheid.nl] Dat zegt de regering, maar de regering liegt. Pas een week later, op 15 januari, is de briefing ter beschikking gesteld aan de OVV. Ook dat heeft de regering zelf verklaard, in antwoorden die afgelopen weekend naar de Kamer gestuurd werden. Rutte haakt zichzelf hier dus pootje en struikelt over zijn eigen MH17-spinsels.

Dan is er nog het verhaaltje met Zijlstra in februari verleden jaar waar hij ook info aan de kamer verzwegen heeft en achter Zijlstra bleef staan.

Er is nog wel meer te vinden, maar ik zou met deze dingen echt niet weten hoe hij aan een zuiver blazoen zou komen, integendeel zelfs.

HansGU

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Reaction score
133
Punten
63
Leeftijd
75
Black Tiger, prima verwoord! Slechter dan nu kunnen we er na nieuwe verkiezingen niet van worden. En laat hij in godsnaam NIET... naar Brussel vertrekken, want daar gaat ie de doorsnee Nederlanders nog veel meer schade berokken!

Misschien dat ie maar weer het onderwijs in moet gaan, daarmee doet ie ook nog nuttig werk....

Prutser

Vaak hier
Lid geworden
27 nov 2016
Reaction score
53
Punten
28
Misschien dat ie maar weer het onderwijs in moet gaan, daarmee doet ie ook nog nuttig werk....
Nee niet, het onderwijs is al genoeg links georiënteerd, we zien en merken elke dag welke impact dat heeft op de samenleving!

HansGU

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Reaction score
133
Punten
63
Leeftijd
75
Ummmmm..... Prutser? Bij mijn weten is Rutte zo rechts als de pest.

Nu we het toch over Rutte hebben: Ik hoor hem nog steeds vanaf kort na de MH17 ramp weken, nee maandenlang brallen dat de Russen keihard aangepakt moeten worden, de onderste steen zou en moest boven komen, hahaha.

Bezint eer ge begint (dáár had ie natuurlijk nooit van gehoord). Zie wat er sinds 17 juni 2014 van al zijn geblêr is terecht gekomen!

Iedere idioot kon op dat moment al voorspellen dat de Russen hun schouders zouden ophalen en alle beschuldigingen zouden afwimpelen, alléén meneer Rutte had dat kennelijk niet door. Hij had er verstandiger aan gedaan zijn mond te houden om zodoende geen valse hoop te wekken voor de nabestaanden, maar dáár was ie niet slim genoeg voor!

Laatst bewerkt:

gouwepeer

Vaak hier
Lid geworden
4 okt 2016
Reaction score
120
Punten
43
Leeftijd
43
Website
www.gouwepeer.nl
Ik vrees dat de meeste mensen denken dat Rutte alles in zijn eentje beslist. Hij is als minister wel het gezicht van politiek Nederland, maar aangezien de VVD niet als enige in de 2e kamer zit, en diezelfde VVD ook andere partijen nodig heeft om te kunnen regeren, hebben andere partijen ook nog enige inbreng in het geheel.

Natuurlijk heeft Rutte ons gouden bergen beloofd en heeft hij deze belofte niet waar kunnen maken en een hoop steken laten vallen. Maar om eerlijk te zijn is Nederland toch goed uit de crisis gekomen (beter dan de meeste landen in de EU). Met Balkenende waren we er slechter aan toe.

Baudet belooft ook heel erg veel, en heeft ook wel goede ideeën. Maar datgene waar hij allemaal achter staat is helaas onhaalbaar.
Verder hebben 17 miljoen mensen ook 17 miljoen wensen en meningen. Het kan helaas niet iedereen naar zijn/haar zin worden gemaakt.

Bovenaan Onderaan