Simpel alternatief voor Foto viewer

Helaas heb ik een nieuwe computer gekocht, met daarop Windows 11, werkt prima. In Windows 10 gebruikte ik met veel plezier de Windows foto viewer, waar ik ook mijn eenvoudige bewerkingen uitvoerde.

Dus lichter, donkerder, bijsnijden, rode ogen, of een vlekje verwijderen, of de foto rechtzetten (helaas maar 1 zijde op).

Maar in Windows 11, zijn er een aantal functies verdwenen en irritante bijgekomen. Dus ik zoek een eenvoudige vervanger.

Wat mist in de versie van W11, is vlekjes wegwerken dat heette Spotfix (b.v. door een haar of iets) en dus de foto's rechtzetten. Het zou fijn zijn als die naar links en rechts kan maar ook van boven naar beneden (dit kan n.b. op mijn smartphone wel).

Nu heb ik Faststone bekeken, maar die kan dat volgens mij ook niet, en met Infranview had ik in het verleden altijd wat ruzie.

Ik heb geloof ik een tijdje Krita? op mijn W10 machine hebben staan, maar dat vind ik dan alweer te uitgebreid.
Net zoals GIMP trouwens, ingewikkeld voor mij.

Al die lagen etc, is aan mij niet besteed. Als een foto te slecht is, verdwijnt hij in de prullenbak. Alleen het hoognodige doe ik eraan.

Ik vind het handig als ik de informatie over een foto kan zien, dus welke instellingen de camera heeft gehad. En dat het makkelijk op groter dus beter te bekijken formaat te zetten is, zonder dat je met b.v. een klik of scroll, per ongeluk naar de volgende foto door gaat.

Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan