Sinds woensdag moet ik elke keer weer inloggen niettegenstaande cookie bewaard blijft.

Sinds woensdag moet ik elke keer weer inloggen niettegenstaande cookie bewaard blijft.
NCF had dat eerder ook maar heeft dat nu niet meer.
Dus denk toch dat er iets in het forum verandert is waardoor dit weer gebeurt. Voorheen onthield mijn windows geen enkele cookie ondanks correcte instelling.

ShadyAngel

Enthousiast Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Leeftijd
61
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Vandaag moest ik ook nog niet inloggen dus het zal wel de Xenforo update zijn. Aan de pc is er al een hele tijd niets meer gewijzigd. Alle andere websites waar ik het wachtwoord nodig heb werden wel bewaard.
Enkel is Acronis True Image nu vervangen door Aomei Backupper. De druppel die me deed beslissen van Acronis af te gaan is de recente wijziging naar een abonnementsvorm en bij elke nieuwe versie waren er de voor mij steeds nutteloze uitbreidingen.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Dat is ook de reden dat ik geen nieuwe versie van Acronis meer gekocht heb. Maar jij had toch ook EaseUs To Do backup home?
Die gebruik ik nu standaard.

Waarom heb jij gekozen voor Aomei Backupper boven EaseUs? Of wordt EaseUs nog steeds gebruikt, dubbele backup of zo?

ShadyAngel

Enthousiast Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Leeftijd
61
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
EaseUS word in éérste instantie nog steeds gebruikt.
Ik gebruik al enkele jaren 2 backup programma's. Ik heb al meegemaakt dat Acronis op geen enkele manier nog werkte (herstellen), geen enkele backup set werkte nog. Ik denk dat het met ATI 2018 of 2019 was. Daarom vertrouw ik niet meer op een backup van 1 programma. ATI is wel sneller dan EaseUS en Aomei maar is niet meer echt betrouwbaar.
Ik koos daarvoor nu Aomei omdat die ook een lifetime versie heeft en voor meerdere pc's goedkopere licenties heeft.

ShadyAngel

Enthousiast Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Leeftijd
61
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Ik heb een mogelijke oorzaak ontdekt, nl RevoUninstaller. Als die gedraaid heeft verwijderd die cookies en tijdelijke internet bestanden (is wel instelbaar). Deze nu uitgeschakeld en moet nu ook niet meer telkens inloggen.
Wat me wel verwarde is dat WiseCare 365 die ook verwijderd maar dan moet ik niet meer telkens inloggen. WiseCare loopt automatisch één keer per maand of handmatig maar veroorzaakt geen problemen.
614da7ed68765-screenshot_01.jpg

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Tadaa.... kon ook niet anders dan een cookie issue zijn. Maar ik dacht dat je alles vermeld had... niet dus. :)
CCleaner kan ook cookies verwijderen maar daar kun je uitzonderingen aan toevoegen, geen idee of Revo dat ook kan, ik laat die geen cookies verwijderen.

Laat ik door geen enkel programma doen en nergens last van. Heel soms 1x per 2 jaar of zo eens door CCcleaner. Moet ik ook vaak op diverse plekken weer opnieuw inloggen dus ben daar ook een beetje mee gestopt.
Zie er ook de zin of het nut niet van in. Dat meerdere programma's laten doen lijkt mij een beetje paranoia.

Vermoedelijk dat WiseCare 365 herkent dat het hier om bepaalde noodzakelijke cookies gaat en Revo niet. Dus Revo niet meer laten scannen en dat aan WiseCare over laten.

ShadyAngel

Enthousiast Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Leeftijd
61
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Het onderhoud laat ik al een hele tijd aan WiseCare over. Revo gebruik ik alleen om programma's te de/-installeren. Van Revo had ik nog niet alle instellingen uitgetest op hun werking. Wat Revo bedeol met ijdelijke bestanden weet ik niet maar ook deze verwijjdert de cooki-es (ook als deze alleen aangevinkt staat).
CCleaner gebruik ik al meer dan een jaar niet meer (word ook nog steeds meer uitgebreid dan ik nodig vind) en begon te duur te worden met elke 2 jaar vernieuwen. Hetgeen de doorslag gaf was de zonder melding toegevoegde driver updater waardoor de pc kuren begon te vertonen. Sinds CCleaner eraf is niet meer voor gehad.
WiseCare heb ik nu voor alle pc's hier in huis en lifetime (éénmalig 39€ voor 5 pc's).

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
en begon te duur te worden met elke 2 jaar vernieuwen.
Ja als je alles gaat kopen wel. Maar iets wat ik zelden gebruik dat koop ik nooit.
Lifetime is leuk voor dat geld, want normaliter is het $ 29,95 voor 3 pc's voor 1 jaar. Maar er is al vaker eens gesproken over de zin en onzin van dergelijke programma's op security forums. Ieder zijn hobby. ;)

Bovenaan Onderaan