SoftMaker FreeOffice 2021 review – gratis downloaden of niet?

De gratis versie van het officepakket SoftMaker Office wordt aangeboden onder de naam FreeOffice. In deze SoftMaker FreeOffice 2021 review lees je wat je voor die prijs van 0 euro krijgt.

In deze SoftMaker FreeOffice 2021 review bekijken we kort het pakket en vind je een link naar de download. Maar is het pakket de moeite waard om te downloaden?

SoftMaker FreeOffice 2021 – gratis downloaden​

SoftMaker FreeOffice 2021 is een afgeslankte gratis versie van het betaalde SoftMaker Office-pakket. De suite bestaat uit

• de tekstverwerker TextMaker
  • de spreadsheetsoftware PlanMaker
  • de presentatietool Presentations

SoftMaker FreeOffice 2021

Dotchiejack

Office Goeroe
Lid geworden
19 dec 2021
Reactiescore
22
Punten
158
Deze kennen we natuurlijk, is hier al een tig aantal keer voorbij gekomen. Is een degelijk programma, geschikt voor een paar thuisgebruikers en je hoeft niet de Java rotzooi te downloaden zoals voor Libre Office en zijn broertje, Open office.
Maar voor mij is dit waardeloze rommel.Ik zal nu wel een storm van protest over mij krijgen, maar voor mij is dit Jupiler vergelijken met Heiniken ( bier met paardenpis)

Dotchiejack

Office Goeroe
Lid geworden
19 dec 2021
Reactiescore
22
Punten
158
Mag liever d'anvers als een jupke
Ik hoop toch liever een triple d'Anvers of een bolleke dan een Heiniken of iets van Primus.;)
En idd iedereen is vrij om deze tool te gebruiken.
Als dit tegemoet komt aan wat je wilt bereiken waarom niet?

Abraham54

Beheer
gemgemgemgemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.688
Punten
323
Leeftijd
68
Dotchiejack prijst eerst de software.
Maar zijn bericht gaat ten onder over hoe dan die software beschrijft.

Dotchiejack

Office Goeroe
Lid geworden
19 dec 2021
Reactiescore
22
Punten
158
Helemaal niet Abra,
Dit is een goede tool.
Zoals ik heb gezegd voor een paar gebruikers is dit ideaal.
Maar wat te doen als je iets wilt automatiseren?
Ik heb het progje nog nooit gebruikt,maar zoals ik begrepen heb moet je java script gebruiken om een en ander te automatiseren. (net zoals java script in Adobe Acrobat waar ik een beetje kaas van heb gegeten) En voor ik een of andere reactie krijg de Java dat je nodig hebt voor Libre Office of Open Office is heel iets anders dan wat ik bedoel.
Voor diegene die mij volgen of hebben gevolgd op andere Fora zullen wel gezien hebben dat ik een paar mensen heb geholpen met Adobe Acrobat scripts. (Java)

Abraham54

Beheer
gemgemgemgemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
7.688
Punten
323
Leeftijd
68
Nu wijk je wel ver af van het gestarte onderwerp.
Hoeveel Open- en Libre Office gebruikers hebben Java uitgeschakeld in de opties betreffende programma's.
Want heel veel thuisgebruikers hebben geen database nodig.
En zoals er veel thuisgebruikers zijn met het goedkoopste MS Office Office pakket, zo zouden die waarschijnlijk
ook blij zijn geweest met het gratis officepakket van Softmaker.

Dotchiejack

Office Goeroe
Lid geworden
19 dec 2021
Reactiescore
22
Punten
158
Hoeveel Open- en Libre Office gebruikers hebben Java uitgeschakeld
Geen flauw idee, als ze het kunnen zijn het knappe gasten want van voor Open- en Libre Office te gebruiken heb je Java SDK nodig.en is er geen weg tussen. Je moet het downloaden. (de kennis om dit te omzeilen in voor mijn klein kopje te klein)
Want heel veel thuisgebruikers hebben geen database nodig.
En hoe raar het ook klinkt er zijn veel thuisgebruikers die graag een database bijhouden, verbruik van energie (gas, electra. water ,zon energie, lottonummers etc.)
maar ze gebruiken in 90 % een excel bestandje alhoewel dit in in access poepsimpel is.

Johannes1956

@t your Service " all Time
gemgem
Lid geworden
13 jun 2019
Reactiescore
479
Punten
223
Leeftijd
66
Deze kennen we natuurlijk, is hier al een tig aantal keer voorbij gekomen. Is een degelijk programma, geschikt voor een paar thuisgebruikers en je hoeft niet de Java rotzooi te downloaden zoals voor Libre Office en zijn broertje, Open office.
Maar voor mij is dit waardeloze rommel.Ik zal nu wel een storm van protest over mij krijgen, maar voor mij is dit Jupiler vergelijken met Heiniken ( bier met paardenpis)

Enigma147

Moderator
gemgem
Team lid
Lid geworden
15 dec 2018
Reactiescore
281
Punten
223
Ik ben ook geen fan van open/Libre office als ik eerlijk ben.

Ik heb te vaak genoeg gebruikers gehad die problemen hadden met het verwerken van bestanden die ermee gemaakt waren. Of gebruikers die de functionaliteit van MS Office verwachten en dan gek opkijken als je zegt dat het niet kan.

Roxmarie

Moderator
gemgemgemgemgemgem
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
2.946
Punten
323
Ik dacht dat @Abraham54 hierover eens iets gedeeld had, ik heb het op mijn laptop staan (softmaker) en het werkt prettiger dan Libre en Open office. Opent vlotter. Ik heb op mijn laptop geen officiële MS nodig, omdat het daar af en toe een document openen of typen is, en je kunt het als Microsoft office bestand laten opslaan, en het werkt prima. Dus voor mijn laptop een fijne oplossing.

De handleiding vind je hier:

Bovenaan Onderaan