• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Helpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Probleem sommige mails worden tegen gehouden

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
40
Punten
48
Een familielid beheert de domeinnaam "prefix@familienaam.nl" Probleem sinds kort is dat als een mail naar mij verzonden is in de optie "BCC" (bijvoorbeeld secretaris van een clubje) dat kennelijk ergens tegengehouden wordt en bij mij niet aankomt.Soms krijgt verzender daar bericht van. Ik zie in dit forum dat er heel wat lezers zijn die ook eigen domeinnamengebruiken: is er iemand die een suggestie heeft?

Enigma147

Junior lid
Lid geworden
15 dec 2018
Waarderingsscore
26
Punten
18
Leeftijd
52
Een mail gestuurd via een BCC zou geen probleem mogen zijn. Komt het niet in een spam filter terecht?

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
40
Punten
48
zodra ik weet dat ik er weer een zou hebben moeten ontvangen kan ik eens kijken. Zelf kan ik ook (vanuit mijn Gmail) drie dezelfde mails sturen naar aan / CC en naar BCC. Wordt vervolgd.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
386
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Of het gewoon als CC of BCC wordt verzonden maakt inderdaad niet uit. Als het echter soms niet aan komt dan kan dat een reden hebben.
Het kan in de spamfolder aan komen, dat klopt, echter daar is dan ook een reden voor.
Wil je bijv. zorgen dat je mail voor zover mogelijk altijd bij Microsoft adressen (hotmail, outlook, live) en gmail aan komt, dan zul je gebruik moeten maken van SPF en DKIM records. Tegenwoordig zijn SPF records sowieso al een eerste vereiste.

Als je wilt kun je me de domeinnaam eens via een prive bericht sturen, dan check ik eens of de DNS records in orde zijn en er nog zaken voor verbetering vatbaar zijn eventueel.

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
40
Punten
48
Hartelijk dank. In eerste instantie zal ik dit verhaal aan mijn zoon doorsturen.
Maar daar zijn we er niet helemaal uit gekomen. Ernstig is het allemaal niet en ik vraag verzenders die "Bcc"gebruiken zoveel mogelijk mijn KPN-emailadres te gebruiken.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
386
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Graag gedaan.
Laten we hopen dat het met wijzigen van die bcc naar je KPN adres beter gaat. Echter als de mailserver van de verzenders in een blacklist staat zal dat ook niet helpen. Gelukkig leert de ervaring dat Microsoft mailservers over het algemeen niet lang in een blacklist staan, dus zal het euvel sowieso relatief snel verholpen zijn hopelijk.

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
40
Punten
48
Als ik de beheerder van de domeinnaam eind volgende maand spreek zal ik het nog eens aanroeren!

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
386
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
De beheerder van jouw domeinnaam kan er niets doen als de mailserver van @iemandanders.nl op de blacklist staat en zodoende niet naar @jouwdomain.nl kan versturen (al dan niet in bcc maakt daarbij niet uit).
Komt goed!

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
40
Punten
48
ik had begrepen dat zo'n eventuele blacklist niet eeuwig duurt. Zelf ben ik ook al op leeftijd...
F.

Najsnarf

Heeft veel posts
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
40
Punten
48
Nu ik er (beter) op let komen er toch ook mails binnen van een club met enkele honderden leden als ik goed kijk naar welk email adres daar gebruikt wordt:

en uiteraard zie ik af en toe op een gewone mail van afzender naar één geadresseerde mijn gewone kpnadres.

m.a.w. het lijkt er op dat alles weer normaal binnen komt

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
386
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
ik had begrepen dat zo'n eventuele blacklist niet eeuwig duurt. Zelf ben ik ook al op leeftijd...
Nouuuuuuuu.... dat ligt er dus maar helemaal aan. Eeuwig misschien iet, maar als je pech hebt kan het de nodige jaren duren, ligt aan een aantal zaken.

Als alles echter weer normaal binnen komt zal het wel weer in orde zijn neem ik aan. Zoals ik al schreef zitten servers van Microsoft zelf normaliter niet lang op een blacklist, daar is MS te groot voor.

Bovenaan Onderaan