SSD vervangen in laptop

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 augustus 2016
Waarderingsscore
390
Punten
83
OS
W11pro
AV
MBAM en Windows
Onlangs kreeg ik een Lenovo Ideapad (uit een erfenis zeg maar). Ik wil daar een grotere SSD in zetten. Lege dvd-station verwijderd en alle schroefjes van de bodemplaat. Volgens de handleiding zit ik nu hier:
628f3b3258a53-No.001.jpg

en dan meldt de handleiding: v erwijderen in de richting van de pijltjes. Maar die wijzen alle kanten uit en er is geen beweging in te krijgen. Heb ik iets over het hoofd gezien? Wie kent dit probleem?

Als de schroefjes los zitten, moet je de bodemplaat dus omhoog krijgen, om te verwijderen.

Hallo Najsnarf,

De CD/DVD laden er eerst uit halen hier een heel mooi filmpje.

@A54: dat had ik ook wel begrepen, maar de echte oplossing is de video van abbs. Probleem was dat ik niet zo'n handig plastic wippertje had en moest uiteindelijk (voorzichtig) met een stanley-mesje beginnen. Uiteraard had ik de fake-dvd la er al uit gehaald. Heel hartelijk dank.(achteraf had ik natuurlijk moeten zoeken op YouTube...)

ter vervanging van het toolke/wippertje kan een afgedankte bankaart of iets dergelijks dienen ...
zo doe ik het meestal ...

Cruijff zei al zoiets van je komt er pas achter als je het door hebt. Bij mij was de gleuf (na verwijdering schroefjes) zó dun dat daar vermoedelijk geen bankpas tussen had gekund.

• Leuk
Waarderingen: Hana
Ik heb laatst voor mijn 2 nieuwe MSI laptops deze kit aangeschaft voor net geen 8€, reuzehandig want alles zit er in. Koopje.
66eff10d840de-2024-09-22_12h25_33.jpg

@ShadyAngel Waarvandaan komt die handige set tools?
Want ik wil er ook één hebben!

mooi dat mijn vraag na bijna 2,5 jaar nog een staartje heeft....
Inmiddels is de laptop richting Belarus of Oekraïne gegaan als ontwikkelingssteun.

@abbs Wat een klere site.
Versleep de puzzel - geweldig maar niet.

@Abraham54

Temu wil ik ten zeerste afraden, heb er al problemen mee gehad en veel moeite om van dat account en alle problemen af te geraken.
Ik heb mijn set bij amazon.com.be besteld. Mogelijk vind je deze ook bij amazon.nl maar hoogstwaarschijnlijk met een andere prijs.
Er zijn ook andere sets met meer of mindere mogelijkheden maar zelfs incomplete. Ik heb er al meerdere teruggestuurd die niet volledig waren.
De set is nu iets duurder geworden maar wel nog steeds geld waard (10,99 ipv 7,99€).
Ik zou echter aanraden mijn link te gebruiken, dit is de complete set.

Goedkoop vind je ook bij amazon maar je moet wat harder zoeken, nooit de eerste beste link. Vroeger kocht ik ook veel bij bol maar is wel pakken duurder geworden en weinig of geen ondersteuning bij externe verkopers.
Bovendien is amazon betrouwbaar en hebben een geweldige klantendienst bij problemen. Amazon hanteert wel verschillende prijzen afhankelijk van de landensite. Als je zoals ik veel besteld is de prime-optie interessant, ik betaal slechts 20€ voor een heel jaar.

Laatst bewerkt:
:cool: dat setje heb ik al jaren in huis, je ontkomt er niet aan, reparatie van mobieltjes en Tablets alles wat een doe-het-zelver nodig heeft.
Tja, ik heb dan wel een grote Loep erbij want anders zie je die piepkleine schroefjes bijna niet :LOL:

@ShadyAngel Amazon NL heeft dezelfde prijs als in België.

die afbeelding in de eerste post betekend rechtsom draaien en trekken

@Abraham54
Ik kijk meestal eerst op de belgische site, dan de nederlandse en daarna de duitse. Soms komen de prijzen overeen maar er zijn wel verschillen die soms de moeite waard zijn.
Je moet wel opletten dat je de juiste kiest want de verschillen in de boxen zie je alleen op de afbeelding.

Ik heb net eens gekeken op de nederlandse site en de eerste 3 die ik tegenkom zijn er al 3 die niet overeenkomen met degene ik nodig had en moest terugsturen. Het verschil zit vooral in de bits, de maat die ik nodig had voor mijn laptops zit daar al niet in. Verder heb ik niet gekeken.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan