Opgelost Stopcode Inaccessibel Boot Device

ShadyAngel

Gevestigd lid
Ik maak al jaren gebruik van aparte images van het systeem en de data. Als er dan iets misloopt kan je dit in een paar minuten herstellen en meestal nog sneller dan een systeemherstel. Jammer genoeg komt het af en toe nog wel eens voor dat ik mijn systeemimage terugzet omdat ik weer heb zitten prutsen. Ik ben dan toch niet de enige die zo prutst.
Ik hoop dat je het hebt kunnen oplossen.

axe0

Moderator
Dag Hans,

Dit is redelijk laat, gezien het probleem is opgelost naar wat ik begrijp.

Er zijn een paar dingen die ik zou aanraden om in de toekomst opstart problemen wat makkelijker aan te pakken m.b.v. Macrium:
- Bij 'Create Rescue Media' maak een extra optie aan in het opstart menu, zodat je geen USB stick o.i.d. nodig hebt om een backup terug te zetten
- Bij 'Create Rescue Media', maak een opstartbare USB stick zodat je meerdere mogelijkheden hebt om een backup terug te zetten

Daarnaast, opstart reparatie laat een log bestand achter dat aangeeft waar problemen zijn, als je dat bestand zou kunnen uploaden door het in de command prompt te kopiëren naar een USB stick zou dat veel kunnen helpen (copy "<pad naar bestand>" "<pad naar USB>").

HansGU

Gewaardeerd
@ Black Tiger Hoe en waarmee controleer ik mijn schijf hebeste Black Tiger?
@ axe0 ik heb nog een oud bios waarin geen melding wordt gemaakt van booten vanaf een Usb stick. Wel kan ik een dvd branden en aken. Gaat dat ook werken? En hoe doe ik dat het beste>

Geef mij maar de tijd dat je met Windows 7 gemakkelijk via Windows een Back-up kon maken.

Laatst bewerkt:

axe0

Moderator
In Windows Explorer, rechter muis klik op de schijf en kies eigenschappen.
Ga naar de tab Extra en klik op Controleren.

HansGU

Gewaardeerd
Ik heb geprobeerd op de nieuw ingerichte computer met AOMEI backupper een Windows PE bootable dvd te maken maar ik stuit bijna direct op de vraag wat voor Bios ik heb, een Legacy of een Uefi hetgeen voor mij abracadabra is. Het bios is al heel oud evenals de hardware in de computer, uitgezonderd de harde schijf!

Het moederbord is een Asustek M2N-E SLI
Het BIOS: Phoenix
M2N-E SLI ACPI
BIOS rev 1102

Voor welke optie moet ik nu kiezen? Legacy of Uefi? Geen idee van wat ermee wordt bedoeld, maar ik durf niet zomaar iets in te vullen.
Wie weet het antwoord?

HansGU

Gewaardeerd
Dus op deze (oudere) computer zou ik uefi moeten hebben? Geen idee van. Ik ga hem vannacht bij thuiskomst nog even opstarten.

Laatst bewerkt:

HansGU

Gewaardeerd
Ja, dat is het ook. Steeds weer met andere componenten in leven gehouden. Het is daarom ook mijn 2e desktop, mijn goede is net anderhalf jaar oud, die is prima.

Bovenaan Onderaan