Opgelost Taalfoutje(?)/vraag over de inhoud

Cleza

Nieuw PCS-Lid
Ik zat in mijn profiel te kijken, bij de voorkeuren en daar zie ik dit staan:
- Blijf automatisch op de hoogte met de door jou gemaakte inhoud…

Ik begrijp niet echt wat er met deze zin bedoeld wordt, ik denk dat 'met' 'van' moet zijn maar dan nog snap ik het niet helemaal. Inhoud die je zelf maakt ben je toch zelf van op de hoogte? Waarom zou je daar 'automatisch' van op de hoogte gebracht moeten worden? Of gaat dat over topics die je zelf aangemaakt hebt en dat je op de hoogte gesteld wordt als daar een reactie in komt?

gouwepeer

Vaak hier
Dat is een schoonheidsfoutje in de vertaling.
De originele tekst is "Automatically watch content you create".
Op mijn fora heb ik dit vertaald in "Bekijk automatisch jouw gemaakte inhoud"

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Ik zal dat nog veranderen; dank dus; het houdt in, dat je op de hoogte blijft van de antwoorden.

Cleza

Nieuw PCS-Lid
Ik zal dat nog veranderen; dank dus; het houdt in, dat je op de hoogte blijft van de antwoorden.
Ah duidelijk(er) en leuk dat je het hebt aangepast :) . Alleen hoe blijf je dan automatisch op de hoogte? Door waarschuwingen? Ik krijg nu ook steeds een mail bij een nieuwe reactie in mijn eigen topic, maar ik heb bij de optie die we hier bespreken het vinkje uitstaan bij 'ontvang per email' (oid). Ik kan niet vinden waarom ik dan toch mails krijg, ik zie vast een instelling over het hoofd 🤔 .

Kate

PCS Senior
Hoi Cleza,
Je kunt inderdaad heel wat aan vinken bij al die mogelijkheden. En je moet telkens heel goed denken: wil ik dit of wil ik dit niet.
Maar er is één troost: je kunt alles weer opnieuw bekijken en weer opslaan.

Ik heb na lang denken gekozen om zodra het woord e-mail verscheen, daar consequent geen vink voor te laten aanvliegen! Als je regelmatig op Piep kijkt, hoef je niets te missen, vooral als je bij de 'nieuwste berichten' kijkt.
En het lijkt me eigenlijk heel logisch dat je kijkt als je een vraag hebt gesteld of een probleem neergelegd hebt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. En....vragen staat vrij verder, hoor!

Cleza

Nieuw PCS-Lid
Hoi Cleza,
Je kunt inderdaad heel wat aan vinken bij al die mogelijkheden. En je moet telkens heel goed denken: wil ik dit of wil ik dit niet.
Maar er is één troost: je kunt alles weer opnieuw bekijken en weer opslaan.

Ik heb na lang denken gekozen om zodra het woord e-mail verscheen, daar consequent geen vink voor te laten aanvliegen! Als je regelmatig op Piep kijkt, hoef je niets te missen, vooral als je bij de 'nieuwste berichten' kijkt.
En het lijkt me eigenlijk heel logisch dat je kijkt als je een vraag hebt gesteld of een probleem neergelegd hebt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. En....vragen staat vrij verder, hoor!
Dat had ik gisteren na heel kort nadenken ook al gedaan ;) . Maar toch die mails 🤔 . Wacht, nu ik goed kijk krijg ik alleen mails als iemand op mijn voorsteltopic gereageerd heeft... ik weet alleen niet of ik het nu vreemder of logischer vindt :laughing: .

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Is allemaal te regelen via jouw eigen voorkeuren.
Of vink jij het maken van een bericht aan dat je e-mailmeldingen wil krijgen?

Cleza

Nieuw PCS-Lid
Is allemaal te regelen via jouw eigen voorkeuren.
Of vink jij het maken van een bericht aan dat je e-mailmeldingen wil krijgen?
Nee. Maar ik ben er al achter, denk ik. Het is alleen van mijn voorsteltopic en ik denk dat dat komt omdat ik de instellingen nog op de standaard had staan (dus 'ontvang een mail als...') toen ik dat topic aanmaakte. Toen ik later de instellingen gewijzigd heb heeft de forumsoftware dat niet op de al bestaande topics (in mijn geval één) toegepast. Is dat dan een bug? In elk geval heb ik de afmeldoptie in de mail gevonden en mij nu voor de mail van dat topic afgemeld. Dus voor mij is het (raadsel) nu opgelost want mijn instellingen had ik al goed staan verder.

Cleza

Nieuw PCS-Lid
Oh, als ik nu toch bezig ben :blush:... als ik in 'voorkeuren' of na het bewerken van een bericht op 'opslaan' klik dan krijg ik bovenin steeds de melding 'je actie kan niet worden bevestigd. vraag een nieuwe bevestiging aan'... Maar hij slaat het wel gewoon op dus die melding klopt niet, echt last heb ik er dan ook niet van want functioneel lijkt alles gewoon te werken maar ik vroeg me wel af waarom het forum/de software die melding geeft.

Kate

PCS Senior
Ja Cleza, daar moet je mee leren leven! Dat is iets in de software, en we hebben dat allemaal lang geleden geconstateerd, maar het is alleen maar een kreet. Maar er gebeurt wat je wilt en dat is in het leven toch al een heel mooi iets, nietwaar? Dus.......over heen kijken.

Laatst bewerkt:

Cleza

Nieuw PCS-Lid
Ja Cleza, daar moet je mee leren leven! Dat is iets in de software, en we hebben dat allemaal lang geleden geconstateerd, maar het is alleen maar een kreet. Maar er gebeurt wat je wil en dat is in het leven toch al een heel mooi iets, nietwaar? Dus.......over heen kijken.
Ojee, daar vraag je wel wat van me hoor :laughing: . Ik merkte inderdaad dat het alleen maar een kreet is om mij bang te maken, maar wat ergerlijk dat de software dat even zelf bepaalt en 'we' daar niet de baas over zijn.

Kate

PCS Senior
Ha ha, dat moet je gewoon anders zien! Wij zijn de baas: we laten het gebeuren omdat we er niet mee zitten, want anders hadden we op onze strepen gestaan en was er wellicht revolutie geweest!

Cleza

Nieuw PCS-Lid
Uhuh :laughing: . Ik begrijp wel dat je het zo moét zien omdat je er anders gewoon niet van kunt slapen, maar dat maakt het nog niet waar 🐄 .

Kate

PCS Senior
Ach, ik lig hier niet wakker van. Het is inderdaad niet waar, maar daarmee schaart het zich in de lange rij van onwaarheden.
En als we gaan mekkeren, moet Abraham vast erg zoeken en zwoegen om deze '
leugen' te verwijderen, want als het gemakkelijk zou gaan was het vast al gebeurd.:cool:

Black Tiger

Moderator
Ondersteuning
maar ik vroeg me wel af waarom het forum/de software die melding geeft.
Begint mij onderhand ook te irriteren eerlijk gezegd. Je moet het negeren maar als perfectionist op forum gebied stoort me dat echt.
Dit is echt gewoon een fout in dit forum hier want op Xenforo zelf zie ik dat niet gebeuren. Geen idee of dit op NCF ook gebeurt.
Het is dat ik 's nachts niet slaap anders lag ik er ook wakker van. :p
Er zijn nog 1 of twee van dat soort foutjes ergens.

Cleza

Nieuw PCS-Lid
En als we gaan mekkeren, moet Abraham vast erg zoeken en zwoegen om deze '
leugen' te verwijderen, want als het gemakkelijk zou gaan was het vast al gebeurd.:cool:
Ik bied me dan ook niet aan om te helpen het op te lossen :innocent:.

Begint mij onderhand ook te irriteren eerlijk gezegd. Je moet het negeren maar als perfectionist op forum gebied stoort me dat echt.
Ik snap je!

Het is dat ik 's nachts niet slaap anders lag ik er ook wakker van. :p
Haha :laughing:.

Ojee, ik hoop dat ik ze voorlopig nog niet tegenkom, ik ben bang dat het anders teveel wordt om te verwerken :no_mouth: .

Kate

PCS Senior
Goeie hemel, jullie zoeken het maar lekker uit, want ik slaap er heerlijk om en dat doe ik al die tijd dat ik die mededeling langs zie komen, die me trouwens al niet meer op valt. En de rest van de foutjes heeft me ook nog nooit gestoord, dus die hoef ik niet te weten. Maar het gaat nu dus een perfect forum worden, begrijp ik. Hm, nog geen klagen gelezen verder. En zo pietluttig waren we nog nooit.

Laatst bewerkt:

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Hallo Cleza,

volgens mij heb jij in jouw voorkeuren iets over het hoofd gezien.

Ik jouw gegevens in Admin opgezocht en daar was bij jou bij Blijf op de hoogte bij nieuwe berichten bevestigd - dat heb ik inmiddels uit eigen beweging uitgeschakeld voor jou.

Ergo, nu moet je verlost zijn van e-mails ontvangen na iets gepost te hebben.

Cleza

Nieuw PCS-Lid
Hallo Cleza,

volgens mij heb jij in jouw voorkeuren iets over het hoofd gezien.

Ik jouw gegevens in Admin opgezocht en daar was bij jou bij Blijf op de hoogte bij nieuwe berichten bevestigd - dat heb ik inmiddels uit eigen beweging uitgeschakeld voor jou.

Ergo, nu moet je verlost zijn van e-mails ontvangen na iets gepost te hebben.
Maar daaronder staat toch 'en ontvang een bericht via email'? Die had ik uitgevinkt. Maar het was zoals ik hierboven (om 7:17u) al zei: er kwamen alleen mails als er een nieuw bericht in mijn eerste topic waren geplaatst. Na het aanmaken daarvan had ik mijn instellingen gewijzigd, daarna het topic over de 4TB schijf aangemaakt en daar kreeg ik geen mailtjes van (ondertussen nog steeds wel van het eerste topic). En na de afmeldlink in de mail aangeklikt te hebben kreeg ik ook van mijn eerste topic geen mail meer. Dus ik was al verlost van de mails :grinning: .

Bovenaan Onderaan