Vraag telefoontje "namens alle internetproviders"

Vandaag werd ik gebeld door een mij onbekende instelling "namens alle internetproviders '(of zo iets) met de vraag of ik tevreden was over mijn glasvezelverbinding. Ik vermoedde al enig onraad - net als die boeven uit India - om eventueel van provider te veranderen (las recent o.a. dat Ziggo succesvol campagne voert met coax-kabel: twee kennissen hebben spijt als haren op hun hoofd...), en heb het gesprek kort en vriendelijk beëindigd .Gezegd dat ik zeer tevreden ben over mijn huidige verbinding : of men mocht weten welke dat was!. Kan ook zijn dat je dan op "afstand "geholpen wordt: van de regen in de drup. Men is gewaarschuwd als dit tenminste gelezen wordt.

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Telefoonphising, er bestaat echt geen "namens alle internetproviders"!
Wel vind ik het origineel gevonden, maar men is gewaarschuwd.

Zulke telefoontjes onmiddelijk inhaken . Er bestaan ook nog andere manieren van telefoonfraude . Ze bellen jou, maar op jouw kosten , en proberen je zolang mogelijk aan het lijntje te houden . Hoe langer het gesprek duurt hoe hoger de gesprekskosten die jou aangerekend worden . Best je ttelefoonrekening goed nakijken of er abnormale kosten vermeld worden .

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
Overigens maak ik gebruik van internet via Coax en heb nooit problemen.

Ik lees vandaag een opvallende advertentie over 5G van Tele2 met een opmerking richting KPN hoe dat bij hen nu zit. Ik dacht dat alleen Ziggo nog gebruik maakt van coax?

Black Tiger

Gevestigd lid
Er is niet gezegd dat dit vanuit Ziggo komt, kan ook concurrerende glasvezel provider zijn. Ziggo voert normaliter op die manier geen campagne. Geen enkel zichzelf respecterend groot bedrijf (ook niet bij andere zaken).
Soms zijn dat de wat kleinere bedrijven of iets geheel onbetrouwbaars.
Kreeg laatst ook zo'n telefoontje van een bedrijf wat werkte voor "alle energiebedrijven". Yeah right. Beste is gewoon opleggen.

Problemen kun je overal krijgen, ik zit net als Rubensky al 6 jaar rete stabiel.

@Najsnarf Nee hoor, er zijn nog 12 kabelproviders momenteel, waarvan Ziggo de grootste is.
En slecht uitvallen kun je bij elke provider. Ja ook bij glasproviders. Ondanks dat glas normaliter het stabielst is qua verbinding. Als je als provider niet geen fatsoenlijke infra en apparatuur hebt krijg je net zo goed problemen als elke andere isp.

in # 1 meldde ik dat twee goede kennissen zijn overgehaald door Ziggo (goedkoper en sneller en zo). Beiden waren allenstaande dames, en beiden hadden spijt als haren op hun hoofd: emailadressen overzetten bijvoorbeeld is al een moeizamen zaak. Dat deed die monteur dus niet. (en zeker niet als zo'n adresboek uitpuilt

Wat word bedoelt met e-mail adressen overzetten ? Die monteur doet dat als jij bij ziggo al klant bent en verhuist van woonplaats of ander pakket neemt , maar niet verhuizen van provider . Ik heb een e-mail box bij provider A . Provider B overhaalt mij want hij is goedkoper . Provider B die gaat mijn email adressen niet kunnen overzetten van provider A . Wat wel kan is als ik me een ander pakket neem bij provider A en mijn email adressen moeten verhuisd worden naar een andere server dan zal die monteur je daar kunnen bij helpen . Wat Provider B wel kan is mij nieuwe e-mail adressen (helpen) aanmaken bij hun .

Black Tiger

Gevestigd lid
@Najsnarf Zal best, maar dan uit naam van Ziggo gebeld of misschien in een winkel overgehaald. Niet met een telefoontje "uit naam van alle providers". Even los daarvan is e-mail adressen overzetten bij elke provider een moeizame zaak.
Reden: Ziggo kan geen @planet.nl (ik noem maar iets) email adressen overnemen, net zo min kan KPN @ziggo.nl adressen overzetten. Dat is ook geen taak voor die monteur, dus daar moet je de monteur en de provider niet voor aankijken. Dat doet geen enkele provider.
Als dat al gebeurt is het goodwill, maar daar worden ze niet voor betaald.

Geeft meteen aan wat ik in een andere discussie al aangaf. Mensen klagen snel maar vaak onterecht (of ondernemen geen actie bij problemen). Gebeurt ook bij elke provider trouwens.

Wie weet, misschien was de instelling wel op verzoek van de Consumentenbond aan het bellen (geloof daar persoonlijk echter niets van...…..)

Daarnaast : best wel handig om mee te nemen als je op zoek bent naar een (nieuwe) alles-in-een provider...………
De best beoordeelde alles-in-1 providers - Internetten.nl

Laatst bewerkt:
Ik kan op reacties 8,9 en 10 geen zinvol antwoord geven. Wat ik alleen maar bedoelde is te waarschuwen voor dat soort telefoontjes zoals ik meldde in # 1. Verder niets.(en alleen een mededeling van het niet-overzetten van emailbestanden door een monteur. Ook dat zal hier en daar wat anders gaan.

Black Tiger

Gevestigd lid
@Najsnarf Het is ook niet nodig om altijd ergens een zinvol antwoord op te geven. Sommige zaken worden gewoon genoemd ter kennisgeving of aanvullende info of als andere mening, dus dat is geen probleem.

Het is in elk geval goed dat je hiervoor waarschuwt, want dit zijn relatief nieuwe verkooptechnieken die nog niet algemeen bekend zijn.
Net zoals de "wij werken voor alle energiebedrijven" die ik op mijn beurt noemde.
Mensen moeten gewoon gewaarschuwd worden voor dit soort praktijken dus het is prima dat je dat hier doet!

V.w.b. die e-mail bestanden. Ik heb nog geen enkele provider meegemaakt die dat doet of laat doen. Dus als het al gebeurt zal het misschien een heel enkele provider zijn of goodwill van de monteur. Het ligt in elk geval niet binnen een takenpakket van monteurs van providers.

Rubensky

Moderator
Ondersteuning
In mijn optiek zijn mailadressen bij providers alleen maar vervelend. Als je wilt overstappen moet je weer je E-mail omzetten. Daarom gebruik ik "onafhankelijke" adressen als Outlook (voorheen Hotmail) Gmail. En eventueel adressen van je eigen domein.

Da's idd. het meest slimme : Microsoft, Google etc. etc. accountjes. Hoef je nooit om te zetten, welke provider je ook neemt.

Bovenaan Onderaan