Nieuws Tesla ontwikkelde tweemaal brand

Abraham54

Admin
Ondersteuning
Een Tesla Model S met 1200 km op de teller was naar een bandenshop gereden om een lekke band te laten repareren.
De Tesla accu begon te branden.
De brandweer kwam er bij en later werd de wagen weggesleept en begon voor een tweede keer te branden.




Tesla Model S Catches On Fire At Los Gatos Tire Repair Shop
 

Kate

Enthousiast
Dit is best wel eng en verhoogt de vraag naar zo'n auto niet bepaald.
 

Abraham54

Admin
Ondersteuning
De eigenaar heeft laten weten dat hij geen Tesla meer wil.
 

Kate

Enthousiast
Zou ik ook niet willen. Ik zou duizend doden sterven onderweg!
 

gouwepeer

Vaak hier
De accu's zitten wat capaciteit betreft gewoon aan hun limiet. Teveel energie in een zo'n klein mogelijk inhoud gaat op een gegeven moment ten koste van de veiligheid. Hoogste tijd voor een goed doorontwikkelde waterstoftechniek.
 

porrelaar

Gevestigd lid
Ik wacht de ontwikkelingen met die elektrische auto's nog even af. En ik heb geduld; lees maar verder...

In 1992 (of was het 1993?) werd mijn auto total loss gereden, doordat de chauffeur van de andere auto mij niet zag, terwijl ik toch van rechts kwam en bovendien op een voorrangsweg reed. Nou ja, kan gebeuren.
Ik besloot niet overhaast over te gaan tot de aankoop van een nieuwe auto, maar rustig om me heen te kijken en me te oriënteren op een nieuwe of tweedehands. Maar na een paar maanden kwam ik tot de ontdekking dat ik eigenlijk best zonder auto kon, dus heb ik er nooit meer een gekocht.
En nu denk ik al weer een paar jaar na over de aanschaf van een elektrische fiets, maar ik reed vanmiddag nog even 10 km op mijn 20 jaar oude Sparta Florida en eigenlijk reed die nog prima. Die kocht ik dus 20 jaar geleden als overjarig exemplaar bij een rijwielhandelaar die zich gespecialiseerd had in de verkoop van restpartijen. Hij kocht fietsen op van fietsenwinkels die failliet waren gegaan of van fabrikanten die van hun oude modellen af wilden. Voor mijn fiets betekende dat dat hij gefabriceerd was in 1997 (1 jaar oud dus), maar nog in de doos zat. Nieuwere modellen hadden dan een ander kleurtje of een andere fietsbel. Totaal onbelangrijk voor mij, want zo'n overjarig model verkocht hij tegen een leuke korting. De oorspronkelijke prijs was fl. 1.050 (ja, het was natuurlijk nog in de tijd van de guldens). Ik mocht hem meenemen voor slechts 650 gulden. Dat was een korting van 37,4%!

Een jaar eerder had ik bij diezelfde handelaar al een vakantiefiets gekocht met 21 versnellingen. Ik ging toen altijd met de fiets op vakantie; tent en andere kampeerspullen achterop. Die Peugeot Prestige 500 (heerlijke fiets!) was nog wat overjariger. Ik kocht hem in de doos in 1997, maar hij was gemaakt in 1994. De prijs? Van fl. 1.545 voor fl. 750. Dus meer dan 50% korting.
Ook die fiets rijdt nog als nieuw. Ik heb namelijk 10 jaar lang het opknappen van fietsen als hobby gehad. En ik liet een nieuwe fiets nooit afstellen door de fietsenmaker, omdat ik dat zelf beter kon.
En moet ik die ouwe trouwe rossen nu afdanken voor 1 elektrisch ondersteund rijwiel? Het gaat me aan mijn hart om die fietsen weg te doen. Ik denk er nog even over...
 
Bovenaan Onderaan